Mor og meget mere skriver:
Du har helt ret i, at der er forskel på folks ønsker og "behov". Vi ville IKKE ønske at arve penge fra hende - hun skal have det godt, og jeg har været glad for, hun fik hjælp til at se pæn ud og leve et værdigt liv. Det gør bare ondt, at hun nu må gå på kompromis med så meget - det er ikke værdigt for hende ikke at kunne give min søn en konfirmationsopgave, selv om det ikke betyder noget for ham eller os.
Og nej, der er ikke nogen hjemmeside. Vi vil ringe og tale med personalet, så vi i hvert fald sikrer os, at hun ikke pludselig mangler penge til de små fornøjelser, hun har.
Jeg håber ikke, at det kunne forståes som, at i ville arve. Det var i hvert fald ikke meningen 
Men jeg synes det lyder som en rigtig god ide at få talt med dem. For som du selv siger, det er ikke værdigt for hende 
I kan prøve at finde ud af, hvordan pengene forvaltes. Om hun selv har direkte adgang til dem, eller om der skal en personaleunderskrift på, når hun skal have penge. For hvis hun selv har fuld råderet over pengene, så er der desværre ikke så meget at gøre. Andet end at forsøge at rådgive. Men hvis personalet/støttepersonen er med inde over, så kunne i måske appelere til vedkommende, og håbe at der kom lidt mere "styr" på 
Anmeld