Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
B&J skriver: den skal jeg da lige se i for jeg regner med at prøve nogle af tingene her i weekenden
den skal jeg da lige se i for jeg regner med at prøve nogle af tingene her i weekenden
Glæder os til at se resultater
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Baagøe skriver: Glæder os til at se resultater
5 korns boller og scones med chokolade
og hold da op de boller mætter og smager og scones MUMS
Mette. skriver: Så er der en opskrift til dig. Opskrift på chokolade-scones (ca. 16 styks)150 gram koldt smør600 gram hvedemel125 gram sukker1/2 tsk. salt (den undlader jeg)40 gram bagepulver200 gram mørk chokolade (kan undlades eller erstattes med rosiner)3 dl kærnemælk2 æg + æg til penslingSmør skæres i små tern og blandes med mel. Rør kun få gange, til smøret er dækket af mel. tilsæt sukker, bagepulver og hakket chokolade. rør nu hurtigt kærnemælk + æg i delen ved hjælp af en ske.hæld dejen ud på et melet bord og rul den ud til ca. 3 cm tykkelse. skær firkanter på ca. 6x6 cm og sæt dem på en bageplade og lad dem hvile 30 minutter.inden de kommes i ovnen pensles de med æg og bages ved 200 grader i 15-20 min til de er lyse brune.
Så er der en opskrift til dig.
Opskrift på chokolade-scones (ca. 16 styks)150 gram koldt smør600 gram hvedemel125 gram sukker1/2 tsk. salt (den undlader jeg)40 gram bagepulver200 gram mørk chokolade (kan undlades eller erstattes med rosiner)3 dl kærnemælk2 æg + æg til penslingSmør skæres i små tern og blandes med mel. Rør kun få gange, til smøret er dækket af mel. tilsæt sukker, bagepulver og hakket chokolade. rør nu hurtigt kærnemælk + æg i delen ved hjælp af en ske.hæld dejen ud på et melet bord og rul den ud til ca. 3 cm tykkelse. skær firkanter på ca. 6x6 cm og sæt dem på en bageplade og lad dem hvile 30 minutter.inden de kommes i ovnen pensles de med æg og bages ved 200 grader i 15-20 min til de er lyse brune.
Mange mange mange tak for opskriften MUMS de er bare sååååå gode...
B&J skriver: Mange mange mange tak for opskriften MUMS de er bare sååååå gode...
Det var så lidt. godt i kunne lide dem, de er også super lækre.
Mette. skriver: Det var så lidt. godt i kunne lide dem, de er også super lækre.
de er virkelig lækre også nemme at lave og jeg kunne lave dem sukker fri også cool
B&J skriver: 5 korns boller og scones med chokolade og hold da op de boller mætter og smager og scones MUMS
Uuhhhmmm... Vil du dele opskriften på scones?
Baagøe skriver: Uuhhhmmm... Vil du dele opskriften på scones?
Den er på side 3. det er mig der har lagt den op nemlig
jaaaa du kan bare tage den her inde under mette har lagt den her på siden
og de er bare SÅÅÅÅ gode
Mette. skriver: Den er på side 3. det er mig der har lagt den op nemlig
Hi hi Tak
B&J skriver: jaaaa du kan bare tage den her inde under mette har lagt den her på siden og de er bare SÅÅÅÅ gode
Ja, det fandt jeg ud af
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128