Hvad er jeres erfaringer med vanter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
KittyGirl skriver:

Min dreng er 2 år gammel, og jeg spekulerer en hel del på hvad der er bedst for sådan en størrelse her når vinteren kommer af vanter?

Er det finger vanter
Luffer
Tykke
Tynde

Sidste år havde han nogen i noget strik lignende noget, som var en hel luffe (uden tommelfinger)

Men han er jo blevet et år ældre, og bruger sine fingre på en helt anden måde.

Hvad er jeres erfaringer? Hvad har i købt? Hvad skal jeg IKKE købe

Jeg har en søn fra jan '08 og han havde luffer (dem hvor tommelfinger er for sig selv) da han gik i dagpleje...

Vi startede med at give ham tynde fingervanter i starten, men efterhånden som det blev 'rigtig' vinter gik vi over til lufferne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

helle85

KittyGirl skriver:

Min dreng er 2 år gammel, og jeg spekulerer en hel del på hvad der er bedst for sådan en størrelse her når vinteren kommer af vanter?

Er det finger vanter
Luffer
Tykke
Tynde

Sidste år havde han nogen i noget strik lignende noget, som var en hel luffe (uden tommelfinger)

Men han er jo blevet et år ældre, og bruger sine fingre på en helt anden måde.

Hvad er jeres erfaringer? Hvad har i købt? Hvad skal jeg IKKE købe

jeg vil anbefale at købe luffer bare hvor der er tommel finger

min datter er en frossen pind så de 2 siste år har vi haft lego tec vanter
men da vi ikke kan få dem i år så har vi købt ticket to haven vanter (hun kan ikke holde varmen om fingerne i vanter fra hogm osv.).

stof vanter er ikke særlig gode hvis de skal lege i sne.

og det med at holde vanterne på det lærer de nå de fryser om fingerne og man så fortæller at det hjælper med vanterne det skal bare siges en del gange

Anmeld

12. september 2012

serinasmor

Serinas dp sagde fingervanter sidste vinter ... ellers kan de ikke bruge fingrene og tager dem af .... serina havde 3 par tynde og et par tykke med for.... til at starte med var de lidt svære at få på ... men vi lærte det til sidst så det bare var svup på med vanten og ud ad døren

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

Min datter, som bliver 3 til december, får luffer som kan trækkes godt op af armen.

Så køber jeg en bunke fingervanter for jeg tror ikke hun gider have lufferne på når hun skal lege. Jeg har også tænkt på de tykke fingervanter med foer, men jeg kan slet ikke få dem i hendes størrelse for hun har virkelig små hænder

Så hvis det er rigtigt koldt, må hun have to sæt af de andre på. Ved næsten ikke hvad løsningen ellers skulle være

Anmeld

12. september 2012

serinasmor

Laulund87 skriver:

Min datter, som bliver 3 til december, får luffer som kan trækkes godt op af armen.

Så køber jeg en bunke fingervanter for jeg tror ikke hun gider have lufferne på når hun skal lege. Jeg har også tænkt på de tykke fingervanter med foer, men jeg kan slet ikke få dem i hendes størrelse for hun har virkelig små hænder

Så hvis det er rigtigt koldt, må hun have to sæt af de andre på. Ved næsten ikke hvad løsningen ellers skulle være

Mener jeg fandt dem i h&m eller føtex ... men altså først da det var begyndt at blive koldt ....

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

serinasmor skriver:

Mener jeg fandt dem i h&m eller føtex ... men altså først da det var begyndt at blive koldt ....

Ja men hun kan ikke passe de tykke

Hun bruger vanter der er ca str 1 år. Hun har virkelig små hænder, så hun fylder slet ikke fingrene ud.

Anmeld

12. september 2012

serinasmor

Laulund87 skriver:

Ja men hun kan ikke passe de tykke

Hun bruger vanter der er ca str 1 år. Hun har virkelig små hænder, så hun fylder slet ikke fingrene ud.

Wow ... når det her nu var sidste vinter og de er ca lige gamle .. så ja ... så må hun have virkelig små hænder ... håber du finder en løsning ... eller får en af de kreative til at lave nogle specielt til hende

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

serinasmor skriver:

Wow ... når det her nu var sidste vinter og de er ca lige gamle .. så ja ... så må hun have virkelig små hænder ... håber du finder en løsning ... eller får en af de kreative til at lave nogle specielt til hende

Hun er jo ret lille af størrelse generelt, så det kan være en udfordring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.