Hvad er jeres erfaringer med vanter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.737 visninger
27 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Ryberg

Min dreng er 2 år gammel, og jeg spekulerer en hel del på hvad der er bedst for sådan en størrelse her når vinteren kommer af vanter?

Er det finger vanter
Luffer
Tykke
Tynde

Sidste år havde han nogen i noget strik lignende noget, som var en hel luffe (uden tommelfinger)

Men han er jo blevet et år ældre, og bruger sine fingre på en helt anden måde.

Hvad er jeres erfaringer? Hvad har i købt? Hvad skal jeg IKKE købe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

sne190810

Jeg har tænkt det samme!

Og har faktisk overvejet om jeg overhoved skal købe nogle, for har tvivl om de får lov at blive på mere end 1 minut af gangen ..

Jeg kan dårligt få min datter til at holde sin hue på mere end 5 min af gangen.

Længe leve selvstændigheden!!

Anmeld

11. september 2012

VNB

KittyGirl skriver:

Min dreng er 2 år gammel, og jeg spekulerer en hel del på hvad der er bedst for sådan en størrelse her når vinteren kommer af vanter?

Er det finger vanter
Luffer
Tykke
Tynde

Sidste år havde han nogen i noget strik lignende noget, som var en hel luffe (uden tommelfinger)

følger lige med her! Har tænkt på akkurat det samme så sent som igår  

det er bekymrer mig mest er nok om sådan en lille fyr overhovedt gider at beholde dem på?! 

Anmeld

11. september 2012

Ryberg

sne190810 skriver:

Jeg har tænkt det samme!

Og har faktisk overvejet om jeg overhoved skal købe nogle, for har tvivl om de får lov at blive på mere end 1 minut af gangen ..

Jeg har så købt en elefanthue, som bliver trukket godt ned under jakken, hvilket gør at den er sværere at trække af..

Men altså, du ved, dagplejen kan jo få ens barn til at beholde ting på, som forældre ikke kan...

Så vanter skal han have... men hvilke iihh.. så svært.. for vil jo også gerne have at han kan lege

Anmeld

11. september 2012

VNB

sne190810 skriver:

Jeg har tænkt det samme!

hehe kan høre vi har samme problem!!

Hvis jeg giver Viktor en hue på hiver han den af lige så hurtigt igen...  så jeg er MEGET spændt på hvordan han vil tackle et par vanter/luffer! 

Anmeld

11. september 2012

Ryberg

VNB skriver:

følger lige med her! Har tænkt på akkurat det samme så sent som igår  

det er bekymrer mig mest er nok om sådan en lille fyr overhovedt gider at beholde dem på?! 

De skal beholde dem på

hi hi

Anmeld

11. september 2012

Nea85

KittyGirl skriver:

Er det finger vanter
Luffer
Tykke
Tynde

Nu taler jeg ikke af egne erfaringer, men "på vegne" af min veninde. Hendes søn var sidste vinter på vej til 3 år, og han havde de der tynde strikkede vanter (jeg tror nok man kalder dem tryllevanter), for han kunne slet ikke lege ordentligt med luffer på. Han havde til gengæld mange par, for de bliver jo hurtigt våde og kolde..

Til min egen datter, der er 16 måneder, har jeg købt luffer fra molo og tynde "trylleluffer", som er til når det ikke er så koldt endnu.
Hvis jeg var dig, ville jeg finde et par billige luffer, evt. brugte, og ellers købe nogle par af de tynde vanter.

Håber du kunne bruge det

Anmeld

11. september 2012

VNB

KittyGirl skriver:

De skal beholde dem på

hi hi

haha ja de SKAL så... meeen 

jeg har på fornemmelsen at det blir en udfordring... 

jeg har set på nogle fra molo og lego som kan lukkes med velcro et godt stykke over håndledet... og så ind under flyverdragt ærmet med dem. Så måde da sidde lidt godt fast? 

Anmeld

11. september 2012

Ryberg

Nea85 skriver:

Nu taler jeg ikke af egne erfaringer, men "på vegne" af min veninde. Hendes søn var sidste vinter på vej til 3 år, og han havde de der tynde strikkede vanter (jeg tror nok man kalder dem tryllevanter), for han kunne slet ikke lege ordentligt med luffer på. Han havde til gengæld mange par, for de bliver jo hurtigt våde og kolde..

Til min egen datter, der er 16 måneder, har jeg købt luffer fra molo og tynde "trylleluffer", som er til når det ikke er så koldt endnu.
Hvis jeg var dig, ville jeg finde et par billige luffer, evt. brugte, og ellers købe nogle par af de tynde vanter.

Håber du kunne bruge det

tak for svar.. det var nok også lidt det jeg havde i tankerne....

Det var nnemlig sådan nogle tynde han havde sidste år...

Men shit, jeg skal have mange par.. !

Anmeld

11. september 2012

Ryberg

VNB skriver:

haha ja de SKAL så... meeen 

jeg har på fornemmelsen at det blir en udfordring... 

jeg har set på nogle fra molo og lego som kan lukkes med velcro et godt stykke over håndledet... og så ind under flyverdragt ærmet med dem. Så måde da sidde lidt godt fast? 

men er de behagelige at lege med?

Det er næsten umulige at gribe fat med noget..

Men ja, måske sådan et par og så TONSVIS af de der tynde strik nogen.... de bliver jo våde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.