Medicin omkostninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

K&S

gædde skriver:

er det så ikke fordi det er mere end 5 år siden?...... jeg har så haft celleforandringer så jeg nåede ikke at komme ind i varmen inden

Nej, jeg tegnede faktisk forsikringen, mens jeg stadig var sygemeldt og jeg tager stadig antidepressiva....

Det har jo heller ikke noget med ulykke at gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

gædde/gitte

K&S skriver:

Nej, jeg tegnede faktisk forsikringen, mens jeg stadig var sygemeldt og jeg tager stadig antidepressiva....

Det har jo heller ikke noget med ulykke at gøre? 

ej det kan altså også godt være jeg roder det lidt sammen

alm sygeforsikring så????............ej kan slet ikke finde rundt i det nu

Anmeld

8. september 2012

K&S

gædde skriver:

ej det kan altså også godt være jeg roder det lidt sammen

alm sygeforsikring så????............ej kan slet ikke finde rundt i det nu

Du kan f.eks. ikke melde dig ind i Sygeforsikringen Danmark, hvis du har nogen former for "skavanker" - er det måske den, du mener?

Anmeld

8. september 2012

gædde/gitte

K&S skriver:

Du kan f.eks. ikke melde dig ind i Sygeforsikringen Danmark, hvis du har nogen former for "skavanker" - er det måske den, du mener?

... nej......hmmmmmmm............ vi har krydslivsforsikringe................ er det min livsforsikring?.......... spørger lige manden når han kommer hjem.......

Anmeld

8. september 2012

K&S

gædde skriver:

... nej......hmmmmmmm............ vi har krydslivsforsikringe................ er det min livsforsikring?.......... spørger lige manden når han kommer hjem.......

Livsforsikring kan du ikke tegne, fordi man ifølge reglerne er selvmordstruet 3 år efter man er stoppet med antidepressiva

Anmeld

8. september 2012

sus73

mea skriver:

Når man har kronikertilskud,kan man max komme til at betale 3655 kr om året,hvis man altid modtager det billigste udgave af medicinen,ellers kommer man til at betal differancen mellem det dyre og det billige produkt,der for er der nogen ,der kommer til at betale lidt mere,da nogle klinikker synes kun de dyre udgaver virker. 

Ja. Der er desværre læger der tvinger dem i behandling til at vælge den dyre medicin. Eller det vil sige - medicinen i den dyre pakning. Jeg har selv været igennem et IVF forsøg på Hvidovre hvor jeg blev tvunget til at bruge Puregon fra den dyre pakning, fremfor Puregon (100% identisk produkt) fra en anden type æske. Begrundelsen var, at jeg havde fået udleveret en gratis plasticpen på Hvidovre Hospital, og en læge sagde til mig at for at de kunne få disse penne fra medicinalfirmaet, SKULLE jeg bruge den dyre pakke. Jeg talte med Lægemiddelstyrelsen, som fortalte mig at det ikke er lovligt. Det må lægerne kun gøre hvis det er en speciel medicin, hvor det kun er den som kan bruges. Og det er jo ikke tilfældet med Puregon, som kommer fra samme producent, der er det samme i ampullerne, det er bare pakket i forskellige æsker.

Jeg kom til at betale mange tusind kroner for den plasticpen. Da jeg skulle have min sidste recept spurgte jeg lægen (en anden end den jeg først havde talt med) om jeg ikke kunne få lov at købe den billigste medicin, da det efterhånden blev ret dyrt for mig, og hun endte med at sige ok "for nu har du vist også betalt for den pen"  

Anmeld

9. september 2012

Puttemor86

Hejsa piger...

Der er nogen af jer der skriver om kroniker tilskud... Hvordan får man det?

Jeg har PCOS og manden har nedsat sædkvalitet...

Er der nogen der ved om der er problemer med at rykke fra sygesikring danmarks gruppe 5 til gruppe 1 eller 2, når jeg har PCOS?

Jeg skal nemlig også have fundet ud af hvordan jeg kan gøre det så billigt som muligt mht medicinen...

Knus Puttemor

Anmeld

9. september 2012

Anonym trådstarter

Puttemor86 skriver:

Hejsa piger...

Jeg har PCOS og manden har nedsat sædkvalitet...

Er der nogen der ved om der er problemer med at rykke fra sygesikring danmarks gruppe 5 til gruppe 1 eller 2, når jeg har PCOS?

Jeg skal nemlig også have fundet ud af hvordan jeg kan gøre det så billigt som muligt mht medicinen...

Knus Puttemor

Der er simpelthen så mange tanker og spørgsmål

for du får nogle brugbare svar.

Anmeld

9. september 2012

sus73

Puttemor86 skriver:

Du beder lægen der hvor du går i behandling om at ansøge dig til at få kronikertilskud. Nogen steder gør lægerne det af sig selv, men ofte skal man selv bede om det.

Anmeld

9. september 2012

Anonym trådstarter

sus73 skriver:

Du beder lægen der hvor du går i behandling om at ansøge dig til at få kronikertilskud. Nogen steder gør lægerne det af sig selv, men ofte skal man selv bede om det.

Kan alle blive godkendt eller hvordan og hvorledes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.