mea skriver:
Når man har kronikertilskud,kan man max komme til at betale 3655 kr om året,hvis man altid modtager det billigste udgave af medicinen,ellers kommer man til at betal differancen mellem det dyre og det billige produkt,der for er der nogen ,der kommer til at betale lidt mere,da nogle klinikker synes kun de dyre udgaver virker. 
Ja. Der er desværre læger der tvinger dem i behandling til at vælge den dyre medicin. Eller det vil sige - medicinen i den dyre pakning. Jeg har selv været igennem et IVF forsøg på Hvidovre hvor jeg blev tvunget til at bruge Puregon fra den dyre pakning, fremfor Puregon (100% identisk produkt) fra en anden type æske. Begrundelsen var, at jeg havde fået udleveret en gratis plasticpen på Hvidovre Hospital, og en læge sagde til mig at for at de kunne få disse penne fra medicinalfirmaet, SKULLE jeg bruge den dyre pakke. Jeg talte med Lægemiddelstyrelsen, som fortalte mig at det ikke er lovligt. Det må lægerne kun gøre hvis det er en speciel medicin, hvor det kun er den som kan bruges. Og det er jo ikke tilfældet med Puregon, som kommer fra samme producent, der er det samme i ampullerne, det er bare pakket i forskellige æsker.
Jeg kom til at betale mange tusind kroner for den plasticpen. Da jeg skulle have min sidste recept spurgte jeg lægen (en anden end den jeg først havde talt med) om jeg ikke kunne få lov at købe den billigste medicin, da det efterhånden blev ret dyrt for mig, og hun endte med at sige ok "for nu har du vist også betalt for den pen"
Anmeld