Medicin omkostninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.337 visninger
41 svar
0 synes godt om
7. september 2012

Anonym trådstarter

Hvor store medicin omkostninger har i haft i forbindelse med barnløshed behandling. ?

Jeg er lidt nysgerrig efter hvad jeg ca. skal regne med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

AnneP

tænker du ivf eller iui??

mit medicin forbrug for 1 år er efterhånden rendt op i......

Tja på min apoteker bon står der 38.000

HURRA for tilskud og kroniker tillæg
Så egen betaling er "kun" på 15.000

håber du kunne bruge det!

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

AnneP skriver:

tænker du ivf eller iui??

mit medicin forbrug for 1 år er efterhånden rendt op i......

Tja på min apoteker bon står der 38.000

HURRA for tilskud og kroniker tillæg
Så egen betaling er "kun" på 15.000

håber du kunne bruge det!

Shit det er vildt.

Vi ved endnu ikke hvilken behandling vi skal i. Vi skal til samtale her i oktober.

Vi mistænker nedsat sædkvalitet, da jeg er undersøgt.

Anmeld

7. september 2012

AnneP

Anonym skriver:

Shit det er vildt.

Vi ved endnu ikke hvilken behandling vi skal i. Vi skal til samtale her i oktober.

Vi mistænker nedsat sædkvalitet, da jeg er undersøgt.

Ja det er lidt vildt tror det er ca 4-8000 pr gang alt efter hvilken medicin du bliver sat på!

Vil lige gøre dig obs på at der er en paragraf der hedder §56 som du kan søge, så du ikke skal bruge ferie/fri de dage du skal til undersøgelser samt ved evt gener/sygedage!

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

AnneP skriver:

Ja det er lidt vildt tror det er ca 4-8000 pr gang alt efter hvilken medicin du bliver sat på!

Vil lige gøre dig obs på at der er en paragraf der hedder §56 som du kan søge, så du ikke skal bruge ferie/fri de dage du skal til undersøgelser samt ved evt gener/sygedage!

Kan man også søge den paragraf når man er studerende?

Ved du det?

Og tak for svar

Anmeld

7. september 2012

Putomanen

Som en anden skrev, så kommer det an på hvilken behandling. Men regeringen satte egenbetalingen ned, så den nu er på 3500 kr eller der omkring. Hvis du er medlem af danmark, dækker de også en stor del, afhængig af hvilken gruppe du er i :-)

Anmeld

7. september 2012

AnneP

Anonym skriver:

Kan man også søge den paragraf når man er studerende?

Ved du det?

Og tak for svar

ja det mener jeg, men er ikke sikker! men prøv og ring til din kommune og spørg dem -du skal nok snakke med sygedagpenge kontoret!

og velbekomme!

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Som en anden skrev, så kommer det an på hvilken behandling. Men regeringen satte egenbetalingen ned, så den nu er på 3500 kr eller der omkring. Hvis du er medlem af danmark, dækker de også en stor del, afhængig af hvilken gruppe du er i :-)

Jeg kan ikke få dækket medicin da jeg tilbage i 2008 fik medicin mod depression.

Så er i en special gruppe der IKKE dækker medicin.ØV!!!

Vil det sige at man max kan komme til at betale 3500 pr år eller hvordan?

Anmeld

7. september 2012

Viventerjer

Hvor store medicin omkostninger har i haft i forbindelse med barnløshed behandling. ?

Vi har et kronikkertilskud som led i IVF behandling, og som lyder sådan her:

På et år

Max 15000 kr.

Eller

F.eks - 85% ved køb på 3.100 kr. Eller over

Mange af de sprøjter jeg skal have koster om mod 5000kr. Pr. Stk og skal derfor kun af med 750 kr. Ved køb af sådan en sprøjte.

Håber det hjælper.. Jeg troede selv at, jeg skulle af med 15000 kr. Før jeg kunne få tilskud og det jo mange penge at så skulle punge ud med 3 x 5000 kr. På en gang .. Men det skal man heldigvis ikke..

Anmeld

7. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Vi har brugt lige i underkanten af 4000 på et IVF forsøg. Kan ikke helt finde ud af det der med, at man max kan bruge 3500 for jeg brugte mere, selvom jeg har kronikertilskud... Og så var vi så uheldige, at 2. forsøg lå efter min ctr saldo gik i nul, så vi har betalt "fuld" pris begge gange men sådan er det jo bare! Hvis bare det lykkedes, så er det også ligegyldigt i den sidste ende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.