Bange for hun mistrives i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Laulund87

tarkoflen skriver:

Jeg tror, at hvis jeg var dig, så ville jeg spørge pædagogerne om l kunne aftale et kort møde, så l kan snakke om, hvordan din datter har det i løbet af dagen og om de mener der er et problem... Det kan jo godt være, at hun har det fint i løbet af dagen, men bare er forfærdelig bange for, at du tager afsted uden hende igen, når du kommer for a hente hende!

Jeg har arbejdet i en vuggestue i 2 år, og har aldrig oplevet, at et barn var utrøsteligt en hel dag, og havde jeg oplevet det, ville jeg uden tøven kontakte forældrene!

Er du utryg ved at aflevere hende? For det kan jo også påvirke hende...

Jeg håber du kan få snakket med pædagogerne, så du og din datter kan få ro og forhåbentlig en god tid i vuggestuen

Jeg har også arbejdet i vuggestue og hvis et barn var utrøsteligt, ville vi kontakte forældrene. Hvis dette barn er sådan og forældrene ikke hører noget, er der noget helt galt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Silas&Mille

Ved selvfølgelig ikke hvordan hun er i løbet af dagen. Men kan det tænkes det hele er en tand for stort for hende?
At der simpelthen er for mange børn/voksne omkring hende?
For meget larm? 

Ikke at jeg på nogen måde ved noget om det, men det var lot hvad jeg kom til at tænke på da jeg læste dit indlæg.

Men ellers, som de andre også skriver, aftal et kort møde med pædagogerne, så du kan hører noget emre om hvordan hun er i løbet af dagen.

Anmeld

6. september 2012

eliasmum

Nu er det jo ikke nødvendigvis det samme der sker her som hos os, men...

Vores dreng startede i dp da han var 8 mnd gammel og var på præcis samme måde som dit barn. Vi syntes ikke at dpen var så kærlig og en tryg base som vi havde forestillet os og oplevet andre steder, så da hun blev sygemeldt 6 uger (stadig igang med indkøring) efter prøvede vi en gæstedp og der var bare ingen problemer. Hun var kærlig og rigtig opmærksom på vores søn og det var bare noget helt andet. Han græd en smule (det normale) når vi gik og når vi hentede var han glad for at se os, men vi kunne sagtens sætte ham fra os og så legede han lidt videre mens vi snakkede med dpmor.

Det var jo noget heeelt andet.

Hvis der er noget vi fortryder idag er det at vi ventede så længe med at skifte, der var jo noget som gjorde at han bare ikke trivedes, og vi kunne jo på sin vis godt mærke det, men det er svært ikke at have prøvet det før, ikke vide hvad der er normalt og stole på sin mavefornemmelse.

Jeg syntes at du skal bede om et møde med pædagogerne og høre dem om deres opfattelse af situationen, og hvad de mener der skal ske før dit barn får det godt dernede. Hvis det ikke bliver bedre inden for uoverskuelig tid, så skift. Evt til dp, det er altså en mere rolig (og efter min mening) tryg start.

Anmeld

6. september 2012

Carina:-)

Hvad med en ung pige i huset?

Det er ikke dyrere end en inst/dp plads,og din datter kan få den tryghed og ro hun som hun har brug for hjemme.

Jeg kender en del der har brugt den løsning,og de (de unge piger+ børn) går i legestue,svømmehallen og mødes på biblioteket med andre unge piger.

Man slipper for ræset om morgenen,lang dage i inst og ikke mindst sygedagene

Børnene er i hjemmevante omgivelser,og slipper for det stress det kan være at være ude imellem andre børn som ikke alle små børn har brug for eller kan håndtere.

+ At der er en voksen pr barn .

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvad med en ung pige i huset?

Det er ikke dyrere end en inst/dp plads,og din datter kan få den tryghed og ro hun som hun har brug for hjemme.

Jeg kender en del der har brugt den løsning,og de (de unge piger+ børn) går i legestue,svømmehallen og mødes på biblioteket med andre unge piger.

Man slipper for ræset om morgenen,lang dage i inst og ikke mindst sygedagene

Børnene er i hjemmevante omgivelser,og slipper for det stress det kan være at være ude imellem andre børn som ikke alle små børn har brug for eller kan håndtere.

+ At der er en voksen pr barn .

Det tror jeg ikke er optimalt i forhold til vores økonomiske situation - Vi betaler ikke mere end 500 om måneden på baggrund af vores indkomst, og det vil alt andet lige være dyrere med en ung pige i huset, men elllers et udemærket forslag!

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

eliasmum skriver:

Nu er det jo ikke nødvendigvis det samme der sker her som hos os, men...

Vores dreng startede i dp da han var 8 mnd gammel og var på præcis samme måde som dit barn. Vi syntes ikke at dpen var så kærlig og en tryg base som vi havde forestillet os og oplevet andre steder, så da hun blev sygemeldt 6 uger (stadig igang med indkøring) efter prøvede vi en gæstedp og der var bare ingen problemer. Hun var kærlig og rigtig opmærksom på vores søn og det var bare noget helt andet. Han græd en smule (det normale) når vi gik og når vi hentede var han glad for at se os, men vi kunne sagtens sætte ham fra os og så legede han lidt videre mens vi snakkede med dpmor.

Det var jo noget heeelt andet.

Hvis der er noget vi fortryder idag er det at vi ventede så længe med at skifte, der var jo noget som gjorde at han bare ikke trivedes, og vi kunne jo på sin vis godt mærke det, men det er svært ikke at have prøvet det før, ikke vide hvad der er normalt og stole på sin mavefornemmelse.

Jeg syntes at du skal bede om et møde med pædagogerne og høre dem om deres opfattelse af situationen, og hvad de mener der skal ske før dit barn får det godt dernede. Hvis det ikke bliver bedre inden for uoverskuelig tid, så skift. Evt til dp, det er altså en mere rolig (og efter min mening) tryg start.

Jeg er også begyndt at få tanker om DP havde været bedre. Men tænker også det vel skal have en chance? Det er svært at vide, for det tager jo tid at vende sig til ikke at gå hjemme, spørgsmålet er bare HVOR lang tid

Anmeld

6. september 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Det tror jeg ikke er optimalt i forhold til vores økonomiske situation - Vi betaler ikke mere end 500 om måneden på baggrund af vores indkomst, og det vil alt andet lige være dyrere med en ung pige i huset, men elllers et udemærket forslag!

Men der er tilskud på omkring 4800 til en ung pige fra kommunen.

Og vd fra den legestue hvor jeg går,at der er nogen af de unge piger der ikke får mere fordi forældrene er studerende

Liggyldigt hvad ,så håber jeg du finder en løsning.For det er ganske rædselsfuldt at ens barn mistrives både for barn og forældre.

Anmeld

6. september 2012

bøllen

henh01 skriver:

Jeg tror du skal læse mit svar igen når du ikke er ophidset. Jeg kender ikke til den konkrete situation med din datter, kender kun til den ud fra den beskrivelse du giver længere oppe. Læser man den med udefrastående briller, så skriger det langt væk af seprations angst. At du ikke antager det er dét dit barn har, er jo bare dejligt. Men jeg tror stadig ikke det handler om vuggestuen, men hele situationen/helheden i det.
Giv det noget mere tid, få pædagogerne vurdering og afklar med dig selv hvad du tænker er det bedste for dit barn.

Held og lykke.

Undskyld jeg blander mig men syntes måske du skulle læse dine svar igen.

Syntes overhovede ikke ts virker ophidset, men prøver at forklare dig stille og roligt hvordn tingene hænger sammen.

Syntes derimod du er spids i dene bemærkninger

Anmeld

6. september 2012

henh01

Bøllen skriver:

Undskyld jeg blander mig men syntes måske du skulle læse dine svar igen.

Syntes overhovede ikke ts virker ophidset, men prøver at forklare dig stille og roligt hvordn tingene hænger sammen.

Syntes derimod du er spids i dene bemærkninger

hmm det står jeg uforstående overfor.
Jeg gav blot mit besyv med udfra hvad JEG læser i teksten!

Gider ikke ud i en stor udredning/diskussion om hvorvidt vi mener det samme. Spurgte ind til nogle ting, da det gør det nemmere at vurdere baggrunden for at pigen reagere sådan på at være i vuggestue.

Ha en god dag.

Anmeld

6. september 2012

bøllen

henh01 skriver:

hmm det står jeg uforstående overfor.
Jeg gav blot mit besyv med udfra hvad JEG læser i teksten!

Gider ikke ud i en stor udredning/diskussion om hvorvidt vi mener det samme. Spurgte ind til nogle ting, da det gør det nemmere at vurdere baggrunden for at pigen reagere sådan på at være i vuggestue.

Ha en god dag.

Nej og det er helt ok.  men jeg læser noget andet end dig så.

Syntes det er mærkeligt og gå ind og skrive TS skal læse dit svar igen når hun ikke er ophidset. Hun forklarer dig stille og roligt hvordan tingene hænger sammen. Og så konkludere du hun er ophidset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.