Jeg forstår dælme godt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

2721

Kloster skriver:

Hej.

Vil bare lige indskyde, at man ikke kan få Dolol i 300 mg

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1986

Jo, hvis man spiser 3 af100mg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Kloster

Bøllemyr skriver:

Jo, hvis man spiser 3 af100mg

Hæ hæ....

3 på een gang? Det er dælme en stærk dosis. Hvad med Retard, ville det ikke virke bedre ?

Anmeld

6. september 2012

2721

Kloster skriver:

Hæ hæ....

3 på een gang? Det er dælme en stærk dosis. Hvad med Retard, ville det ikke virke bedre ?

Det mærke kender jeg ikke lige, men jeg valgt at trappe udfor snart4mdr siden da de ikke havde en synderlig effekt og så gad jeg ikke proppe mig med medicin.
Lægerne siger at det er fordi jeg har fået stærker smertestillende endnu at det ikke har en effekt.
For en del år siden fik jeg morfin som jeg endte med næsten at være afhænig af

Anmeld

6. september 2012

Kloster

Bøllemyr skriver:

Det mærke kender jeg ikke lige, men jeg valgt at trappe udfor snart4mdr siden da de ikke havde en synderlig effekt og så gad jeg ikke proppe mig med medicin.
Lægerne siger at det er fordi jeg har fået stærker smertestillende endnu at det ikke har en effekt.
For en del år siden fik jeg morfin som jeg endte med næsten at være afhænig af

Tramadol Retard 100 mg er et depotmedicin. Så skal man kun have 1 pille 2 gange dgl. (kan også læses på det link, jeg satte ind)

Tarmadol er det samme indholdsstof, som der er i Dolol.

God idé med at trappe ud, hvis skidtet ikke virker.

Anmeld

6. september 2012

betski

Kloster skriver:

Tramadol Retard 100 mg er et depotmedicin. Så skal man kun have 1 pille 2 gange dgl. (kan også læses på det link, jeg satte ind)

Tarmadol er det samme indholdsstof, som der er i Dolol.

God idé med at trappe ud, hvis skidtet ikke virker.

Dolol er det ikke også depot medicin?

Jeg har fået dem i en periode, men de hjalp slet ikke. Nu får jeg kodein og ibuprofen. Begge supplere jeg med pamol piller. De tager toppe af mine ryg/nakke smerter, men tager desværre ikke alle.

Anmeld

6. september 2012

Holbæktrunten

An&Jo skriver:

at der er rød advarselstrekant på den pakke dolol jeg har hentet på apoteket her i aften..

det er nu 4 timer siden jeg tog pillen, og må nok indrømme at jeg render rundt og har en lille onsdags skid på..
Det er faktisk ret ubehageligt, men er til gengæld smertefri for første gang i 2 dage..

Det mest skræmmende er så at jeg ved min far får de her piller, og faktisk i en stærkere form, og han blander dem med alkohol..

Hehe, ja der er nogen der reagerer kraftigt på dem... Min mand gør også fx.

Jeg reagerer ikke det mindste - til gengæld fik jeg engang nogle milde indslumringspiller, og DE var sgu en billig brandert... Blev desværre ikke det mindste træt eller sov bedre, så smed lortet ud....

Anmeld

6. september 2012

An&Jo

Jeg svarer lige fælles her..

Min "rus" var væk her til morgen, men var godt nok pænt rundtosset igår aftes..

Jeg har stadig virkelig ondt, men har først mulighed for at tage smertestillende her til aften da jeg jo er nødt til at være i stand til at køre bilen..

Jeg fik snakket med lægen her til morgen, og imorgen starter min udredning omkring hvad jeg fejler, for noget må der jo være..

Anmeld

6. september 2012

Tanja1234

Jeg har kun prøvet at få Dolol én gang i forbindelse med en ordentlig gang tandpine.

Der skulle jeg spise to piller til at starte på og så ellers én ad gangen for at holde mig smertefri.

Da jeg havde spist de første to var jeg væk det meste af dagen og hver gang jeg spiste en enkelt kunne jeg sove i flere timer!!!

Anmeld

6. september 2012

moars

betski skriver:

Dolol er det ikke også depot medicin?

Jeg har fået dem i en periode, men de hjalp slet ikke. Nu får jeg kodein og ibuprofen. Begge supplere jeg med pamol piller. De tager toppe af mine ryg/nakke smerter, men tager desværre ikke alle.

Citerer dig lige. MEn det er ikke til dig kun det hele...bare hvis du undrer dig

Det er når der står "retard" på medicinen at det betyder depot....dolol er bare et andet navn. Det er stadig tramadol.

Synonympræparater er når der er forskellige handelsnavne på samme hovedindholdsstof. Men evt. med forskellige hjælpestoffer. F.eks. paracetamol, der kan hedde pinex pamol panodil osv. osv. og findes i forskellige udgaver. Paracetamol er hovedindholdsstoffet, og så har de enkelte præparater forskellige hjælpestoffer...

Dolol er et morfikalign. præparat.

Morfika har sjældent en optimal effekt på muskel- og ledsmerter. Før i tiden (det sker stadig) når man at gøre patienten til narkoman fordi den enkelte læge ikke f.eks. henviser videre til smerteeksperter. Vi er blevet bedre herhjemme. Men det er langtfra godt nok.

Der er mange forskellige slags smerter.

Det er rigtigt som en skriver at mange cancer patienter får dolol....Men er man ovre i f.eks. metastaser i knoglerne skal man over i andre grupper end morfika alene.

Jeg har for øvrigt lige været til kiropraktor, og de kroniske smerter jeg led af er stort set forsvundet som dug for solen.

Anmeld

6. september 2012

Mussen2

Hvad er det? Har aldrig hørt om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.