betski skriver:
Dolol er det ikke også depot medicin?
Jeg har fået dem i en periode, men de hjalp slet ikke. Nu får jeg kodein og ibuprofen. Begge supplere jeg med pamol piller. De tager toppe af mine ryg/nakke smerter, men tager desværre ikke alle.
Citerer dig lige. MEn det er ikke til dig kun det hele...bare hvis du undrer dig
Det er når der står "retard" på medicinen at det betyder depot....dolol er bare et andet navn. Det er stadig tramadol.
Synonympræparater er når der er forskellige handelsnavne på samme hovedindholdsstof. Men evt. med forskellige hjælpestoffer. F.eks. paracetamol, der kan hedde pinex pamol panodil osv. osv. og findes i forskellige udgaver. Paracetamol er hovedindholdsstoffet, og så har de enkelte præparater forskellige hjælpestoffer...
Dolol er et morfikalign. præparat.
Morfika har sjældent en optimal effekt på muskel- og ledsmerter. Før i tiden (det sker stadig) når man at gøre patienten til narkoman fordi den enkelte læge ikke f.eks. henviser videre til smerteeksperter. Vi er blevet bedre herhjemme. Men det er langtfra godt nok.
Der er mange forskellige slags smerter.
Det er rigtigt som en skriver at mange cancer patienter får dolol....Men er man ovre i f.eks. metastaser i knoglerne skal man over i andre grupper end morfika alene.
Jeg har for øvrigt lige været til kiropraktor, og de kroniske smerter jeg led af er stort set forsvundet som dug for solen.
Anmeld