Jeg bliver lidt harm over sådan noget her.
Tænk ikke at kunne få det til at rende rundt, hvis ikke man har børnene hos sig.
Hva mon alle andre gør? 
Nu er det jo sådan at ikke alle har råd til at bo i nærmiljøet OG have plads nok i boligen til at have barnet/børnene boende hos sig med mindre de får de tilskud som bopælsforældreretten giver ret til.
Hvis IKKE jeg havde bopælsret over min søn, så kunne jeg ikke blive boende i nærheden af hans institution, jeg ville ihvertfald på ingen måde have råd til en 2-værelses midt i Århus, hvor han har sit eget værelse og jeg sover i stuen. Det er ikke GRUNDEN til at jeg gerne vil have ham mest, det er grunden til at jeg er NØDT til at have bopælsretten. Det skal ikke forveksles med kærlighed - det er de praktiske omstændigheder omkring at have børn.
Det er et faktum at de tilskud og børnepenge som udbetales til enlige forældre med bopælsret som mig ikke bare går til fest og fornøjelser. De indgår i det budget som gør det muligt at betale den husleje som følger med et barn som skal have sit eget værelse, og ihvertfald os som bor i de større byer mærker denne udgift tydeligt. Så uenset om man vil det eller ej så spiller det en rolle økonomisk om man KUN er sig selv og får barnet på besøg nogle få dage af gangen, eller om man skal skabe rammen om et barns hverdag i sin bolig.
Anmeld