Når bruddet går hen og bliver grimt :0/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.917 visninger
29 svar
0 synes godt om
5. september 2012

D.B.L

Av, har helt ondt i maven, og har brug for nogle gode råd.

Sagen er den at min kommende xmand ikke er til at samarbejde med. Han vil ikke tale om salg af lejlighed, praktisk omkring børn osv. Kun over sms.

Vores store uenighed lige nu er bopælsadressen på vores to piger. Jeg ønsker den, alene af den grund at jeg økonomisk har brug for de penge mens jeg er under uddannelse de næste to år. Jeg vil kun kunne blive i nærområdet, hvis jeg kan få max boligstøtte, børnepengene osv.

Han stejler, og tror at han mister al ret til pigerne, og har prøvet at gøre det klart at vi jo har fælles forældremyndighed. Han vil også klare sig fint økonomisk uden at pigerne får bopælsadresse hos ham.

I værste tilfælde vil jeg skulle flytte væk fra hvor vi bor nu, og hvad med den at børnenes skole eller børnehave, når jeg må bosætte mig udenbys?

Han mener heller ikke han skal betale børnebidrag til mig på trods af at han jo kan få dækket næsten hele beløbet med et forhøjet fradrag.

Aner ikke hvad jeg skal gøre, føler ikke han tænker på pigernes tarv, når det ikke betyder noget for ham at vi kan bo tæt på hinanden, pigerne kan blive i deres skole og børnehave og tæt på deres venner og vante gang......

Som sagt vil det kun dreje sig om to år........

Har brug for nogle råd og noget vejledning

Kh. Ditte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Camilla <3

Jeg vil bare sende dig et kæmpe kram! 

Det aldrig sjovt, når et brud går hen og bliver grimt på den måde. 

Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er i er gået fra hinanden, men håber det bare er lidt tid han skal bruge. Han kan måske ikke helt forholde sig til det der med, at i ikke skal være en familie sammen mere? Det kommer måske for tæt på med alt det praktiske der er at tale om? 

Håber i kan få det løst. 

Anmeld

5. september 2012

klmf

Er han sådan en mand, der gerne vil have fakta på skrift for at kunne forholde sig til tingene?

For så ville jeg printe regler ud fra statsforvaltningen hjemmeside med hvad det betyder at have fælles forældremyndighed ift. rettigheder samt et budget for dig, hvis pigerne bor der og du får børnepenge (som han jo selvfølgelig skal betale hvis de bor ved dig). List fordelene for pigerne op ved at blive i nærmiljøet osv. Så kan han i ro og mag tænke over det - evt. sig til ham at han jo kan henvende sig til statsforvaltningen og få råd og vejledning der eller I kan gøre det sammen.

Håber I løser det sammen!

Anmeld

5. september 2012

ESV

D.B.L skriver:

Sagen er den at min kommende xmand ikke er til at samarbejde med. Han vil ikke tale om salg af lejlighed, praktisk omkring børn osv. Kun over sms.

Vores store uenighed lige nu er bopælsadressen på vores to piger. Jeg ønsker den, alene af den grund at jeg økonomisk har brug for de penge mens jeg er under uddannelse de næste to år. Jeg vil kun kunne blive i nærområdet, hvis jeg kan få max boligstøtte, børnepengene osv.

Han stejler, og tror at han mister al ret til pigerne, og har prøvet at gøre det klart at vi jo har fælles forældremyndighed. Han vil også klare sig fint økonomisk uden at pigerne får bopælsadresse hos ham.

I værste tilfælde vil jeg skulle flytte væk fra hvor vi bor nu, og hvad med den at børnenes skole eller børnehave, når jeg må bosætte mig udenbys?

Han mener heller ikke han skal betale børnebidrag til mig på trods af at han jo kan få dækket næsten hele beløbet med et forhøjet fradrag.

Aner ikke hvad jeg skal gøre, føler ikke han tænker på pigernes tarv, når det ikke betyder noget for ham at vi kan bo tæt på hinanden, pigerne kan blive i deres skole og børnehave og tæt på deres venner og vante gang......

Kh. Ditte 

Altså hvis du kun vil have bopælsretten over dem i de 2 år du er under uddannelse så kan jeg godt forstå han stejler. Så lyder det lidt som om du kun vil have dem boende så længe det er belejligt for dig.

Anmeld

5. september 2012

D.B.L

Det er to måneder siden ca.

Han har været mig utro, og var ikke indstillet på at arbejde os henimod at blive sammen. Han sagde han ville, men gjorde det ikke. Jeg har måtte sætte foden i selv...........

Prøvet at samarbejde for pigernes skyld, men det er så svært at være vidne til at han ikke kan se ud over egen næsetip

Anmeld

5. september 2012

D.B.L

ESV skriver:

Altså hvis du kun vil have bopælsretten over dem i de 2 år du er under uddannelse så kan jeg godt forstå han stejler. Så lyder det lidt som om du kun vil have dem boende så længe det er belejligt for dig.

Det har du misforstået.......... For mig handler det om hvordan vi alle fire kan komme godt videre fra hvor vi står nu. Havde det været omvendt at han sad hårdt i det økonomisk ville jeg gøre det for ham. Det er i min interesse at vi begge kan blive nær børnenes skole/børnehave. 

Anmeld

5. september 2012

D.B.L

lotchen skriver:

Er han sådan en mand, der gerne vil have fakta på skrift for at kunne forholde sig til tingene?

For så ville jeg printe regler ud fra statsforvaltningen hjemmeside med hvad det betyder at have fælles forældremyndighed ift. rettigheder samt et budget for dig, hvis pigerne bor der og du får børnepenge (som han jo selvfølgelig skal betale hvis de bor ved dig). List fordelene for pigerne op ved at blive i nærmiljøet osv. Så kan han i ro og mag tænke over det - evt. sig til ham at han jo kan henvende sig til statsforvaltningen og få råd og vejledning der eller I kan gøre det sammen.

Håber I løser det sammen!

Det er jeg allerede i gang med........... :0)

Anmeld

5. september 2012

Wimmie

D.B.L skriver:

Du får det faktisk til at lyde som om den eneste grund til at du vil have bopælsretten er af økonomiske årsager...håber ikke det er sådan du mener det 

Anmeld

5. september 2012

ESV

D.B.L skriver:

Det har du misforstået.......... For mig handler det om hvordan vi alle fire kan komme godt videre fra hvor vi står nu. Havde det været omvendt at han sad hårdt i det økonomisk ville jeg gøre det for ham. Det er i min interesse at vi begge kan blive nær børnenes skole/børnehave. 

Misforstået hvordan??
Du skriver at du alene af økonomiske årsager ønsker de har bopæl hos dig.
Hvad er der at misforstå??

Anmeld

5. september 2012

mpr

D.B.L skriver:

Kh. Ditte 

Hmmm det er aldrig sjovt når man går fra en kæreste eller mand.. Men tænker lidt.. Ville det ikke være muligt at man sagde fx at i fik en bopælsret hver så der er en pige på hver adresse? Altså jo så får du ikke børnepenge fordi så gik det lige op for jer begge to. Og så kan i fx sige at pigerne bliver sammen og så følges de afhængig af hvem der har samvær? Ved selvfølgelig ikke om du har en ordning i hovedet på en eller anden måde men det kunne da være en løsning? Og du ville stadig kunne få bolig støtte Men mener altså også at man kun kan få boligstøtte hvis man bor til leje og ikke hvis man har købt hus eller lejlighed som det lyder til her? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.