Når bruddet går hen og bliver grimt :0/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2012

D.B.L

Wimmie skriver:

Du får det faktisk til at lyde som om den eneste grund til at du vil have bopælsretten er af økonomiske årsager...håber ikke det er sådan du mener det 

Slet ikke. For mig er det vigtigst at vi har fælles forældremyndighed. Han er en god far, og ja som studerende vil bopælsadressen give mig  noget hjælp økonomisk som vil gøre at vi kan bo tæt på hinanden. En mulighed som ikke er muligt hvis jeg ikke har bopælsadressen.

Jeg er ked af at I får indtrykket af at jeg kun ønsker bopælsadressen pga penge. Jeg ser det som den eneste udvej for at mine piger kan blive i deres trygge omgivelser med mor og far tæt på. Var jeg færdiguddannet ville jeg ikke have tøvet med at lade han få bopælsadressen på en af pigerne som han ønsker, for så ville jeg stadig kunne bo i nærområdet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

AnonymMor

D.B.L skriver:

Slet ikke. For mig er det vigtigst at vi har fælles forældremyndighed. Han er en god far, og ja som studerende vil bopælsadressen give mig  noget hjælp økonomisk som vil gøre at vi kan bo tæt på hinanden. En mulighed som ikke er muligt hvis jeg ikke har bopælsadressen.

Jeg er ked af at I får indtrykket af at jeg kun ønsker bopælsadressen pga penge. Jeg ser det som den eneste udvej for at mine piger kan blive i deres trygge omgivelser med mor og far tæt på. Var jeg færdiguddannet ville jeg ikke have tøvet med at lade han få bopælsadressen på en af pigerne som han ønsker, for så ville jeg stadig kunne bo i nærområdet. 

Hvorfor er ts grå ??? Har hun slettet sig ? 

Anmeld

6. september 2012

come2

D.B.L skriver:

Av, har helt ondt i maven, og har brug for nogle gode råd.

Sagen er den at min kommende xmand ikke er til at samarbejde med. Han vil ikke tale om salg af lejlighed, praktisk omkring børn osv. Kun over sms.

Vores store uenighed lige nu er bopælsadressen på vores to piger. Jeg ønsker den, alene af den grund at jeg økonomisk har brug for de penge mens jeg er under uddannelse de næste to år. Jeg vil kun kunne blive i nærområdet, hvis jeg kan få max boligstøtte, børnepengene osv.

Han stejler, og tror at han mister al ret til pigerne, og har prøvet at gøre det klart at vi jo har fælles forældremyndighed. Han vil også klare sig fint økonomisk uden at pigerne får bopælsadresse hos ham.

I værste tilfælde vil jeg skulle flytte væk fra hvor vi bor nu, og hvad med den at børnenes skole eller børnehave, når jeg må bosætte mig udenbys?

Han mener heller ikke han skal betale børnebidrag til mig på trods af at han jo kan få dækket næsten hele beløbet med et forhøjet fradrag.

Aner ikke hvad jeg skal gøre, føler ikke han tænker på pigernes tarv, når det ikke betyder noget for ham at vi kan bo tæt på hinanden, pigerne kan blive i deres skole og børnehave og tæt på deres venner og vante gang......

Som sagt vil det kun dreje sig om to år........

Har brug for nogle råd og noget vejledning

Kh. Ditte 

Jeg bliver lidt harm over sådan noget her.

Tænk ikke at kunne få det til at rende rundt, hvis ikke man har børnene hos sig.

Hva mon alle andre gør?

Anmeld

6. september 2012

Koen.

Rinepigen skriver:

Jep

Hvorfor er ts grå ??? Har hun slettet sig ? 

Jeps, folk har misforstået hende og tror hun følte sig lidt angrebet vil jeg desværre gætte på

Anmeld

6. september 2012

Doffie

tanja. skriver:

Jeps, folk har misforstået hende og tror hun følte sig lidt angrebet vil jeg desværre gætte på

Enig, og det er synd :-(

Anmeld

6. september 2012

Koen.

Doffie skriver:

Enig, og det er synd :-(

Nemlig, nok ikke lige det man har brug for

Anmeld

6. september 2012

Doffie

tanja. skriver:

Nej, bestemt ikke 

Har læst en del med på sidelinjen i forskellige emner herinde, og synes der er en tendens til at folk angriber uden at kende hverken halve eller hele sider af historien. 

Derfor undlader jeg selv at oprette noget af frygt for at blive angrebet.

Anmeld

6. september 2012

wamse

tanja. skriver:

Anmeld

6. september 2012

klmf

D.B.L skriver:

Det er jeg allerede i gang med........... :0)

Godt Nogle gange, når følelserne raser allermest, er det måske ikke til at trænge igennem med de rationelle argumenter, men det er da helt sikkert et forsøg værd. En anden foreslog, at I fik bopælsret over et barn hver - var det en mulighed?? Så kan de stadig følges ad på samvær, men så er der lidt til millimeter-demokratiet

Håber han bliver til at snakke med

Anmeld

6. september 2012

Tabula Rasa

come2 skriver:

Jeg bliver lidt harm over sådan noget her.

Tænk ikke at kunne få det til at rende rundt, hvis ikke man har børnene hos sig.

Hva mon alle andre gør?

Jeg synes ikke den udtalelse er helt fair! Man vælger at få børn med en mand og planlægger det ud fra sin økonomi, og vælger at studere på den baggrund, at man har råd til, fordi manden har en pæn indtjening. Man kan da ikke planlægge, at manden så vil være én utro og forholdet går i stykker (som i trådstarters tilfælde)! I det tilfælde kan jeg sagtens følge hende i, at børnene er nødt til at have adresse hos hende, for at de kan blive i nærområdet og fortsætte i samme skole, som trådstarter meget kraftigt understreger er årsagen. Hvad så med dem der bliver fyret og går konkurs, og som har børn? Ja, sikke da noget! Det skulle de have forudset, eller hvad? Helt ærligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.