Ka+Ma=Be skriver:
Kæmpe klap på skulderen over at du vil forsøge på trods af manglende støtte! Det er virkelig sejt!
Amning vs flaske er en kæmpe debat og går begge veje.
Mht tiden det tager, vil jeg lige skrive, hvad min sp fortalte mig i sin tid. Hun sagde at jeg skulle amme min søn max 20 min på hvert bryst. Hvis han faldt i søvn, skulle jeg tage ham fra og prøve igen. Han lå nemlig og hyggespiste/hyggesov en del
Det fungerede rigtig godt og vi fik hurtigt en god rytme. Til sidste endte han med at spise hurtigt og effektivt og være færdig på 10 mins tid.
Derudover introducerede vi sutten da Benjamin var 20 dage gammel - også pga den ekstreme suttetrang. Og jeg tror såmænd godt vi kunne have taget den i brug noget før
Vi var bare, lige som dig, bange for at ødelægge noget.
Men det lyder som om det går rigtig fint, og dit barn tager godt på 

Du er altid velkommen til at spørge, hvis du kan bruge lidt hjælp og gode råd
Kram fra en mor der stadig ammer sin 1 årige søn 
Tusind tak for svar.....snakkede i telefonen med min sp om sutten, hun sagde det bare var med at komme i gang. Min lille pige havde jo taget over et halvt kilo på på under en uge efter vi kom hjem fra sygehuset. Hun vejet kun 2860 da vi blev udskrevet, så det er noget af en signing for en lille pige

min sp var derfor overbevist om, at amningen var etableret så godt, at sutten ikke var et problem. Nu får mine bryster en velfortjent pause i en time af gangen om aftnen. Så dejligt.
Vi øver at hun spiser lidt hurtigere, men er bare så bange for hun ikke får nok. Håber på at komme ned på en 45 min i løbet af de næste uger.
Forøvrigt vil ikke sige jeg ingen støtte fik, var indlagt i 5 dage efter fødsel, da vi havde en hård start. Sygepersonalet hjalp sååå meget med at få amningen til at køre, så er dybt taknemmelig. Tror ikke jeg havde ammet i dag, hvis ikke de var der til at hjælpe, støtte og give selvtillid. Og så er der jo en masse dejlige kvinder herinde( som dig) der tager sig tid til at svare. Så støtte har man - skal bare lede de rigtige steder