Spørgsmål til de erfarende amme kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2012

Københavnermor

nielsen80 skriver:

Tusind tak for svar Tror ikke jeg vil sige jeg har styr på det endnu, men vi lærer

Hendes sutteteknik er ok nu, de hjalp mig meget på sygehuset, hvor vi var indlagt i 5 dage. Brysterne er ømme og med sår, men suttebrikken har gjort de langsomt er ved at heles. I og med hun sutter rigtigt nu, er det vist bare et spørgsmål om tid, inden de heles helt. Jeg prøver mig frem med afvænning, men det kan jo også være jeg bare må bruge dem, også går det nok også. Ville bare være nemmeste uden

Der synes at være forskellige holdninger til den sut, tror jeg vender det med sundhedsplejsken, og tager den derfra.

Jeg havde også helt flade brystvorter, og måtte bruge suttebrik.
Jeg prøvede over flere gange at få hende til at smide brikken og det lykkedes endeligt da hun var 5 uger gammel!
I starten måtte jeg lige gøre brystvortene 'klar' ved at hive lidt til hun fik fat, men hun fandt hurtigt ud af det! Det var så dejligt at slippe for brikken igen.
Bliv ved med at tro på det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Mussen2

Lige lidt kort her fra mig. Jeg synes du skal øve dig i at ligge dig ned og amme om dagen, det vil virkelig gøre det meget lettere for dig og du kan hvile digimens om natten. Jeg har kun ammet liggende om natten.
Prøv dig frem. Læg dig ned på siden og lad din arm være vinkelret. Bøjer man armen for meget kan det forstyrernedløbsrefleksen.

Jeg ville ikke betænke mig med at introducerer sutten. Blot vær opmærksom på at hun ikke får den hele tiden, så hun sutter sig træt.

Pøj pøj. Det er så fedt at amme, men hårdt de først par måneder.

Anmeld

7. september 2012

nielsen80

Ka+Ma=Be skriver:

Kæmpe klap på skulderen over at du vil forsøge på trods af manglende støtte! Det er virkelig sejt! Amning vs flaske er en kæmpe debat og går begge veje. 

Mht tiden det tager, vil jeg lige skrive, hvad min sp fortalte mig i sin tid. Hun sagde at jeg skulle amme min søn max 20 min på hvert bryst. Hvis han faldt i søvn, skulle jeg tage ham fra og prøve igen. Han lå nemlig og hyggespiste/hyggesov en del Det fungerede rigtig godt og vi fik hurtigt en god rytme. Til sidste endte han med at spise hurtigt og effektivt og være færdig på 10 mins tid.

Derudover introducerede vi sutten da Benjamin var 20 dage gammel -  også pga den ekstreme suttetrang. Og jeg tror såmænd godt vi kunne have taget den i brug noget før Vi var bare, lige som dig, bange for at ødelægge noget.

Men det lyder som om det går rigtig fint, og dit barn tager godt på 

Du er altid velkommen til at spørge, hvis du kan bruge lidt hjælp og gode råd  

Kram fra en mor der stadig ammer sin 1 årige søn

Tusind tak for svar.....snakkede i telefonen med min sp om sutten, hun sagde det bare var med at komme i gang. Min lille pige havde jo taget over et halvt kilo på på under en uge efter vi kom hjem fra sygehuset. Hun vejet kun 2860 da vi blev udskrevet, så det er noget af en signing for en lille pige min sp var derfor overbevist om, at amningen var etableret så godt, at sutten ikke var et problem. Nu får mine bryster en velfortjent pause i en time af gangen om aftnen. Så dejligt.

Vi øver at hun spiser lidt hurtigere, men er bare så bange for hun ikke får nok. Håber på at komme ned på en 45 min i løbet af de næste uger.

Forøvrigt vil ikke sige jeg ingen støtte fik, var indlagt i 5 dage efter fødsel, da vi havde en hård start. Sygepersonalet hjalp sååå meget med at få amningen til at køre, så er dybt taknemmelig. Tror ikke jeg havde ammet i dag, hvis ikke de var der til at hjælpe, støtte og give selvtillid. Og så er der jo en masse dejlige kvinder herinde( som dig) der tager sig tid til at svare. Så støtte har man - skal bare lede de rigtige steder

Anmeld

7. september 2012

nielsen80

Nu som Moar skriver:

Jeg havde også helt flade brystvorter, og måtte bruge suttebrik.
Jeg prøvede over flere gange at få hende til at smide brikken og det lykkedes endeligt da hun var 5 uger gammel!
I starten måtte jeg lige gøre brystvortene 'klar' ved at hive lidt til hun fik fat, men hun fandt hurtigt ud af det! Det var så dejligt at slippe for brikken igen.
Bliv ved med at tro på det!

Tak for det, det giver håb Tror kæresten og jeg forsøger os frem i næste uge, hvor han stadig er hjemme til at hjælpe.

Anmeld

7. september 2012

nielsen80

Mussen2 skriver:

Lige lidt kort her fra mig. Jeg synes du skal øve dig i at ligge dig ned og amme om dagen, det vil virkelig gøre det meget lettere for dig og du kan hvile digimens om natten. Jeg har kun ammet liggende om natten.
Prøv dig frem. Læg dig ned på siden og lad din arm være vinkelret. Bøjer man armen for meget kan det forstyrernedløbsrefleksen.

Jeg ville ikke betænke mig med at introducerer sutten. Blot vær opmærksom på at hun ikke får den hele tiden, så hun sutter sig træt.

Pøj pøj. Det er så fedt at amme, men hårdt de først par måneder.

Det lyder som en god ide...tror jeg helt sikkert jeg vil prøve. Det lyder nemlig meget tiltalende at kune amme liggende om natten.

Mange tak for svar

Anmeld

9. september 2012

Ka+Ma=Be

nielsen80 skriver:

Tusind tak for svar.....snakkede i telefonen med min sp om sutten, hun sagde det bare var med at komme i gang. Min lille pige havde jo taget over et halvt kilo på på under en uge efter vi kom hjem fra sygehuset. Hun vejet kun 2860 da vi blev udskrevet, så det er noget af en signing for en lille pige min sp var derfor overbevist om, at amningen var etableret så godt, at sutten ikke var et problem. Nu får mine bryster en velfortjent pause i en time af gangen om aftnen. Så dejligt.

Vi øver at hun spiser lidt hurtigere, men er bare så bange for hun ikke får nok. Håber på at komme ned på en 45 min i løbet af de næste uger.

Forøvrigt vil ikke sige jeg ingen støtte fik, var indlagt i 5 dage efter fødsel, da vi havde en hård start. Sygepersonalet hjalp sååå meget med at få amningen til at køre, så er dybt taknemmelig. Tror ikke jeg havde ammet i dag, hvis ikke de var der til at hjælpe, støtte og give selvtillid. Og så er der jo en masse dejlige kvinder herinde( som dig) der tager sig tid til at svare. Så støtte har man - skal bare lede de rigtige steder

Det har du selvfølgelig ret i! Støtte kommer i mange former Men dejligt at du har haft et godt forløb. Det er helt klart også hospitalets og min sp's skyld at jeg har ammet Benjamin hele vejen!

Og godt at høre, at det er en succes med sutten  Så kan man få lidt ro i babserne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.