Hej,
Min dejlige datter er netop 12 dage i dag

og vi kæææmper faktisk ret meget med amningen. Både min svigerfamilie og min egen familie har brugt flaske, og når jeg prøver at spørge til råds, siger de bare" giv hende nu den flaske, så er du også sikker på hun får næring nok". Jeg er fast besluttet på at give amning en chance, og dermed mener jeg mindst en måned......så håber I måske kan hjælpe med mine spørgsmål.
1) Jeg har lidt flade brystvorter, og min pige kunne derfor ikke rigtig få fat. Jeg er derfor begyndt at amme med suttebrik, hvilket fungerer og har haft den anden positive bivirkning at sårene på brysterne snart er helet. Mit spørgsmål er så, jeg vil gerne vænne hende af med brikken på et tidspunkt, da jeg synes det er besværligt, og hendes sutteteknik er så meget bedre nu, så jeg tror det kan lykkes. MEN hvordan gør jeg det lige bedst. Ville det være ok, at starte med at amme uden suttebrik om dagen, hvor hun har mere overskud, også stadig bruge den om natten, hvor hun er pylret, og ikke gider at kæmpe? Eller skal man sige enten eller?
2) hun har haft nogle aftner/nætter i træk, hvor hun vil sutte konstant...og jeg mener konstant. Det er ret hårdt for ikke kun pga manglende søvn, men også trætte arme og bryster. Hun er nu 12 dage, melder sig selv når hun er sulten, og hun har taget over et halvt kilo på i den sidste uge. Tror I det ville være ok at introducere en narresut nu? Eller kan jeg risikere at ødelægge noget?
3) indtil videre mester jeg kun den klassiske ammestilling, men vil gerne lære tvillinge og den liggende stilling også. Kender I nogle hjemmesider eller andet, som kan guide en i at blive bedre til forskellige stillinger.
4) endelige, hvert måltid tagerr cirka en time...30 min ved første bryst med mere eller mindre aktiv sutten, pusletid og bøvsetid cirka 15 min, og så tager hun lige toppen på 2. bryst cirka 15 min. Lyder dette ikke ok? Hun spiser 6 gange døgnet på denne måde, på nær de aftner hvor hun vil sutte hele tiden.
Håber der sidder nogle erfarende kvinder derude, der kan svare på nogle af mine spørgsmål.