Stress sænker ikke dine chancer for graviditet ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Tabula Rasa

Åse skriver:

Jeg har aldrig troet på at stress giver dårlige graviditetschancer, da en kvinde der bliver voldtaget kan blive gravid, da kvinden i voldtag øjeblikket må have et højt stressniveau. Det argument brugte jeg til min læge da det tog alt for lang tid at blive gravid (naturligt) men fik aldrig den henvisning jeg skulle bruge for det var forsent.

Men det kan du heller ikke sammenligne, for der er betydelig forskel på kort situationel stress, og stress op til et forsøg på at blive gravid. Det er den længevarende stress der kan problematisere de reproduktive chancer, og den er nu god nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Skouboe

Nessie skriver:

Interessant. Men gad vide om de har undersøgt på både den gode og den dårlige form for stress.

Jeg går til noget smerteundervisning i øjeblikket, og dér er en af punkterne at det er svært at blive gravid, når man er kronisk smertepatient, fordi ens krop er i konstant alarm-beredskab

Her er undersøgelsen hvis der er nogen der har lyst til at læse den

http://www.bmj.com/content/342/bmj.d223

Den stress de snakker om er længerevarende følelsesmæssig stress samt depression.

Anmeld

6. september 2012

Viventerjer

Åse skriver:

Jeg har aldrig troet på at stress giver dårlige graviditetschancer, da en kvinde der bliver voldtaget kan blive gravid, da kvinden i voldtag øjeblikket må have et højt stressniveau. Det argument brugte jeg til min læge da det tog alt for lang tid at blive gravid (naturligt) men fik aldrig den henvisning jeg skulle bruge for det var forsent.

Tror også der er noget om det !!!

For sent i hvilken forstand?

Anmeld

6. september 2012

Åse

Viventerdig skriver:

Tror også der er noget om det !!!

For sent i hvilken forstand?

Lang historie, men kort fortalt så blev jeg gravid 2010 men det var en GUL, og de fjernet min ene æggeleder, de undersøgte aldrig hvorfor det skete. Så år 2011 gik prøvet jeg igen, men der skete ikke noget så gik til lægen og spurgte om en henvisning til en gyn. For at se om der var noget galt, jeg fik at vide at jeg var stresset, så jeg skulle bare slappe mere af (jeg er en person som laver meget, men det betyder ikke at jeg er stresset) nå men der gik lidt over et år, 2012 juli fans jeg ud af jeg var gravid, og vi var sindsyg glade, men sørme så om det var en GUL igen, og de fjernet min sidste æggeleder. Jeg var til lægen ca 3 gange hvor ordet stress blev brugt, lige før operationen blev ordet underlivsbetændelse og klamydia brugt, og det har jeg aldrigt haft efter operationen fandt de ud af at det var vandsyster så sad i æggelæderen og ligesom lukket for ind/ud gangen dem kunne de havde fjernet for lang tid siden hvis de havde sendt mig til en gyn . Som havde opdaget dem. Så nu skal jeg have hjælp, så må vi se hvordan det går

Anmeld

6. september 2012

Viventerjer

Skouboe skriver:

Den stress de snakker om er længerevarende følelsesmæssig stress samt depression.

Okay så er det jo slem stress det handler om vildt nok !!!

Anmeld

6. september 2012

Viventerjer

Åse skriver:

Lang historie, men kort fortalt så blev jeg gravid 2010 men det var en GUL, og de fjernet min ene æggeleder, de undersøgte aldrig hvorfor det skete. Så år 2011 gik prøvet jeg igen, men der skete ikke noget så gik til lægen og spurgte om en henvisning til en gyn. For at se om der var noget galt, jeg fik at vide at jeg var stresset, så jeg skulle bare slappe mere af (jeg er en person som laver meget, men det betyder ikke at jeg er stresset) nå men der gik lidt over et år, 2012 juli fans jeg ud af jeg var gravid, og vi var sindsyg glade, men sørme så om det var en GUL igen, og de fjernet min sidste æggeleder. Jeg var til lægen ca 3 gange hvor ordet stress blev brugt, lige før operationen blev ordet underlivsbetændelse og klamydia brugt, og det har jeg aldrigt haft efter operationen fandt de ud af at det var vandsyster så sad i æggelæderen og ligesom lukket for ind/ud gangen dem kunne de havde fjernet for lang tid siden hvis de havde sendt mig til en gyn . Som havde opdaget dem. Så nu skal jeg have hjælp, så må vi se hvordan det går

Hold helt ferie en omgang ..!! Jeg har også fået fjernet begge mine, men hvor har det da været øv du først har skulle forsøge med den ene før de fjernede den anden og så GUL oven i sender en masse

Jeg er selv ked af de fjernet, men på den anden side så er jeg også "glad". "glad" i den forstand at, vi ikke skal gå i uvished og med chancer for GUL .. Vi ved hvad planen er nu og det på sin vis godt syntes jeg

Anmeld

6. september 2012

Nessie

Viventerdig skriver:

Det lyder som en stor omgang du har været igennem

Sikker på alt slags stress ikke passer ind i undersøgelsen der, men noget af den må være rigtig

Det var det også, og har givet mange gener, men jeg sidder da i det mindste ikke i kørestol

Undersøgelser er altid interessant, og der er altid nogen der ikke passer ind, men ofte bliver man jo alligevel lidt klogere

Anmeld

6. september 2012

Nessie

Skouboe skriver:

Anmeld

6. september 2012

Viventerjer

Nessie skriver:

Det var det også, og har givet mange gener, men jeg sidder da i det mindste ikke i kørestol

Undersøgelser er altid interessant, og der er altid nogen der ikke passer ind, men ofte bliver man jo alligevel lidt klogere

Præcis .. Syntes også lige jeg vil dele den .. Især til alle dem som er s* **** bange for at, deres stress kan risikere at, skabe abort eller ingen graviditet..

Anmeld

6. september 2012

Åse

Viventerdig skriver:

Hold helt ferie en omgang ..!! Jeg har også fået fjernet begge mine, men hvor har det da været øv du først har skulle forsøge med den ene før de fjernede den anden og så GUL oven i sender en masse

Jeg er selv ked af de fjernet, men på den anden side så er jeg også "glad". "glad" i den forstand at, vi ikke skal gå i uvished og med chancer for GUL .. Vi ved hvad planen er nu og det på sin vis godt syntes jeg

Jeg stadigvæk lidt svært at se tingene på den lyse side, men det skal måske nok komme, tror først jeg bliver rigtig glad igen når jeg ser et hjerteblink i min livmoder. Men har lige et spørgsmål du måske kan svare på, da jeg var på hospitalet og fik fjernet min sidste æggeleder sagde jeg til lægen at jeg var glad for at nu kunne det aldrig ske igen, der efter siger hun, at det kunne det måske godt, og derefter gik hun. Jeg tænker, hvordan kan det ske når jeg ikke har nogle æggeleder??? Det er da umuligt ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.