Stress sænker ikke dine chancer for graviditet ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.342 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. september 2012

Viventerjer

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Nessie

Viventerdig skriver:

Syntes det er lidt øjenåbene og læse

http://www.min-mave.dk/barnloeshed/set-sket-og-hoe rt/stress-fertilitetsbehandling-graviditet.htm

Interessant. Men gad vide om de har undersøgt på både den gode og den dårlige form for stress.

Jeg går til noget smerteundervisning i øjeblikket, og dér er en af punkterne at det er svært at blive gravid, når man er kronisk smertepatient, fordi ens krop er i konstant alarm-beredskab

Anmeld

5. september 2012

Tabula Rasa

Nessie skriver:

Interessant. Men gad vide om de har undersøgt på både den gode og den dårlige form for stress.

Jeg går til noget smerteundervisning i øjeblikket, og dér er en af punkterne at det er svært at blive gravid, når man er kronisk smertepatient, fordi ens krop er i konstant alarm-beredskab

Meget enig her. Det er et emne jeg har beskæftiget mig med, og det kan godt sænke fertilitet på den måde, at kroppen bruger sin energi på opretholdelse af en nogenlunde levestandard og sparer energien på det reproduktive område. Men så er vi også ude i noget andet end almindelig stress.

Anmeld

5. september 2012

Viventerjer

Nessie skriver:

Syntes hellere ikke det giver mening i mit hovede.. De beskriver ikke hvilket slags stress.. Har læst et sted at, går man igennem fertilitetsbehandling er det til og sammenligne med den type stress en kræftpatient gennemgår ..

Anmeld

5. september 2012

Nessie

Tabula Rasa skriver:

Meget enig her. Det er et emne jeg har beskæftiget mig med, og det kan godt sænke fertilitet på den måde, at kroppen bruger sin energi på opretholdelse af en nogenlunde levestandard og sparer energien på det reproduktive område. Men så er vi også ude i noget andet end almindelig stress.

Præcis.

Det er faktisk et meget svært emne, men lige pludselig gav det da mening for mig, hvorfor jeg har aborteret 3 gange, og har haft på fornemmelsen mange gange at jeg var gravid, for så alligevel at få mens.
Min krop har åbenbart svært ved både at håndtere smerte og liv i livmoderen på én gang

Anmeld

5. september 2012

Tabula Rasa

Nessie skriver:

Præcis.

Det er faktisk et meget svært emne, men lige pludselig gav det da mening for mig, hvorfor jeg har aborteret 3 gange, og har haft på fornemmelsen mange gange at jeg var gravid, for så alligevel at få mens.
Min krop har åbenbart svært ved både at håndtere smerte og liv i livmoderen på én gang

Det gør mig ondt jeg tror, at mange tager forgivet, at en graviditet er en meget kompleks størrelse for den skal være vellykket. Og det er jo desværre ikke virkeligheden for alle, at det er nemt!

Anmeld

5. september 2012

Nessie

Viventerdig skriver:

Syntes hellere ikke det giver mening i mit hovede.. De beskriver ikke hvilket slags stress.. Har læst et sted at, går man igennem fertilitetsbehandling er det til og sammenligne med den type stress en kræftpatient gennemgår ..

Det er også et enormt psykisk pres at være i behandling.

Og for mig gav det da god mening, og noget klarhed på hvorfor jeg  har aborteret 3 gange. Ved godt at det kan være så mange andre grunde, men min krop har været i en form for alarm-beredskab i snart 16 år, så det kan da sagtens være derfor jeg udstøder fostrene

Anmeld

5. september 2012

Nessie

Tabula Rasa skriver:

Det gør mig ondt jeg tror, at mange tager forgivet, at en graviditet er en meget kompleks størrelse for den skal være vellykket. Og det er jo desværre ikke virkeligheden for alle, at det er nemt!

Nej desværre.

Og med en mand med dårlig sædkvalitet, har vi da faktisk ikke særlig gode odds, men det er da lykkedes én gang, så håber det kan lykkes igen

Anmeld

5. september 2012

Viventerjer

Nessie skriver:

Det er også et enormt psykisk pres at være i behandling.

Og for mig gav det da god mening, og noget klarhed på hvorfor jeg  har aborteret 3 gange. Ved godt at det kan være så mange andre grunde, men min krop har været i en form for alarm-beredskab i snart 16 år, så det kan da sagtens være derfor jeg udstøder fostrene

Det lyder som en stor omgang du har været igennem

Sikker på alt slags stress ikke passer ind i undersøgelsen der, men noget af den må være rigtig

Anmeld

5. september 2012

Åse

Jeg har aldrig troet på at stress giver dårlige graviditetschancer, da en kvinde der bliver voldtaget kan blive gravid, da kvinden i voldtag øjeblikket må have et højt stressniveau. Det argument brugte jeg til min læge da det tog alt for lang tid at blive gravid (naturligt) men fik aldrig den henvisning jeg skulle bruge for det var forsent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.