Anonym skriver:
hej alle.
puha. jeg syntes det er rigtig svært at være startet i skole igen efter en masse år væk fra skolebænken..
jeg er lige startet på studie nu her efter at have været på arbejdsmarkedet i en del år. nu skulle der ske noget, jeg vil have mig en uddannelse.
jeg starter på min nye skole i mandags og det begynder at gå rigtig godt.
syntes jeg er kommet i en skøn multikulturel klasse, og med en masse unge og voksne i alderen 19-nogle og 40..
bogligt er der ingen problemer.. men socialt. der går det bare slet ikke som jeg havde håbet det ville.
jeg har tidligere haft en del problemer med at være den der snakkede meget i timerne og som ALLE tyssede på, jeg var klassens klovn og kæmpede en kamp med de boglige ting fordi jeg netop havde problemer med min adfærd.
Det havde jeg så nu besluttet mig for skulle være slut, jeg skulle stoppe med min dybt klovneagtige adfærd og tage mig sammen, ikke lægge låg på mig selv. men på klovnen.. og det har lykkeds... jeg har ikke været klassens klovn.
nu er der så en gruppe piger i klassen. jeg sidder tæt på dem (vi har vel fået en form for faste pladser, finder mig dog en ny plads i morgen) men de er på nakken af mig KONSTANT.. jeg forsøger at deltage aktivt, fordi at jeg ved at hvis jeg begynder at sidde og tegne, kigge facebook osv, så går jeg glip af det hele. og jeg VIL gerne min uddannelse.
De piger virker egentlig ikke somom de har særlig meget lyst til at være der.. de har hvertfald ikke en adfærd der signalere at de har lyst til det. om de så har det må være deres sag..
men den ene er enormt provokerende og hun er OVER 40.!!!
hun er for det meste efter mig med en eller anden træls bemærkning, og jeg kan mærke utrolig dårlige vibrationer fra hende..
hun har et lille slæng. på en 2-3 piger.. der er ca 10 år mellem dem hver.. og de sidder så sammen og jeg kan bare fornemme at når de sidder og hvisker OG SKRIVER SEDLER til hinanden (som om det var tilbage til folkeskolen, helt ærligt
!
at så er det mig de snakker om... jeg kan selvfølglig ikke bevise det, men kender i det. man føler at de sidder og dolker een i ryggen.
og jeg ANER simpelthen ikke hvorfor!!
jeg har på intet tidspunkt været negativ på dem. jeg har forsøgt at være as sweet as I can be... jeg har ikke været falsk eller på anden måde.. OG alligevel, så føler jeg virkelig at jeg er tilbage i folkeskolen. i 8 klasse, hvor teenage hormonerne raser, og hvor alle pigerne bare ikke kan lide mig, og jeg VED IKKE HVORFOR.
idag var jeg tæt på at konfrontere den ene. hende der er ældst.. og simpelthen spørge hvad hendes problem med mig var, for så ville jeg gerne vide det.
idag har jeg måske været lidt irritabel, nok mest pga de trælse forstyrrelser og kommentarer til ALT fra deres side, og det forstyrre undervisningen SÅ ENORMT MEGET.. 

og på et tidspunkt fik jeg bare nok, og så vrissede jeg lidt af hende.. jeg sagde dog undskyld til hende kort efter, fordi jeg ikke brød mig om at have vrisset af hende. den tog hun ikke imod.! hun er en voksen kvinde og hun opførte sig totalt teenager fornærmet..!
og efter det har luften bare emmet af dårlige vibrationer fra hende og hendes slæng..
de skuler efter mig,
jeg vil fanme gerne have noget ud af det..
og jeg vil virkelig ikke have at DE skal ødelægge min mulighed for uddannelse. ISÆR fordi at det er så kort tid vi skal gå op og ned af hinanden.. jeg tænker hele tiden, "jeg skal ikke tage det personligt, jeg skal ikke bruge dem til noget, skidt med det, det siger mere om dem end det siger om mig" og alligevl bliver jeg bare SÅ påvirket af det...!!
Og alligevel har min dag i dag bare været TOTAL skod. jeg har slet ikke lyst til at tage afsted i morgen.. 
jeg tager dog afsted og jeg har tænkt mig at tage den med min lære. og høre hvad jeg skal gøre.. jeg ved ikke mit levende råd. jeg har aldrig prøvet at blive "mobbet" som voksen... hvis det overhovedet er mobning, (det føler jeg jo det er)
jeg ved godt at skolen kan tage sig af det. men jeg vil egentlig også gerne kunne stå op for mig selv og sige fra og bede dem om at passe sig selv..
men det tør jeg slet ikke.. jeg får totalt stress symptomer.. det er slet ikke godt..
Kan kun støtte dig i din super holdning om, at du VIL den her uddannelse. Det kan være svært at ignorere sådanne tøser, selvom man gerne vil, men at finde en ny plads er måske en meget god ide. Jeg var også blevet tosset. Vildt trælst af nogle skal ødelægge det for andre. Hold fast i din sunde indstilling - se om du kan blæse dem et stykke og koncentrere dig om det du er kommet for.