Jeg dummede mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2012

lio

Anonym skriver:

Tak for alle jeres dejlige svar, nu bliver jeg da helt lettet, måske har jeg ikke dummet mig helt så meget som jeg selv først troede..

Jeg undrer mig over at moderen til børnene siger at støresøster er meget sødere!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

Shoppingmor

Anonym skriver:

Jeg skulle i dag hente min datter efter skole, en anden mor stod også og skulle hente sin datter, og hun havde lillebror på 1 år med. Lillebror havde lige lært at gå, og jeg står og snakker lidt med ham, og synes han er vældig sød. Børnene kommer ud fra klasselokalet, og jeg siger til pigen med lillebroren "Ihhhhh hvor er det altså en sød lillebror du har", moren skyndte sig at rette mig og sige " Ja men A... (storsøsteren) er heldigvis meget sødere" - Jeg fik fremstammet et "øhh ja selvfølgelig...."

Selvfølgelig var det dumt af mig at sige til pigen, at hendes lillebror var sød, men det var virkelig ikke min mening at sige eller gøre noget for at gøre nogen kede af det, det var bare tankeløst af mig.

Hvordan redder jeg den nu, jeg vil jo helst ikke have et dårligt forhold til moren, som jeg ellers normalt taler fint nok med...

Hvad i alverden er det for en MØGKOST af en mor, at sige sådan om sit eget barn???  

PUHA, hvor burde hun skamme sig over at tænke/sige sådan om sine børn!!!

Kan bare SLET ikke have den slags - i min verden elsker man sine børn lige højt, om man så har 2 eller 5, det er bare forskellige ting ved deres personlighed der gør, at lige netop dét barn er helt fantastisk

Anmeld

1. september 2012

chael

Jeg kan da virkelig ikke se det forkerte?

Synes da det er langt værrer at moderen siger, datteren er sød"ere"

Men oplys mg endelig hvis der er noget jeg misforstår, men kan virkelig ikke se noget "forkert" i det du har sagt?!

*C

Anmeld

1. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ESV skriver:

Men vil det sige det er okay at sige det ene barn et meget sødere end det andet?
Som andre skriver kunne moren jo have sagt noget i stil med ja vi har virkelig været heldige og fået to helt igennem skønne unger.. Stakkel den lillebror det skal vokse op med at få afvide han ikke er lige så sød som storesøster for at undgå jalousi..

Jeg læste ikke, at moren har planlagt at lade sin søn vokse op med den opfattelse. Jeg læste, at hun i en hurtig vending kom med en replik for at redde situationen, og umiddelbart har jeg tillid til, at det ikke er hendes hensigt at spolere sin søns liv. Skulle vi nu ikke lige forholde os til situationen i stedet for at tillægge hende de værst tænkelige motiver?

Anmeld

1. september 2012

FrkRaarup

Laulund87 skriver:

Hvordan er, det hun siger, en fejl??

ifølge moderen er det en fejl,- kan jeg læse mig frem til ?

Kan da måske tænke mig til, at det har været/er svært for storesøsteren at lillebror får den opmæærksomhed!

Syns så det er forkert af moderen at reagere sådan!

Ifølgelig MIG, er det ikke en fejl!

Fik nok formuleret mig forkert! - Sorry.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene... Jeg er mere rolig nu, og vil ikketrænke så meget over det længere ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.