Jeg dummede mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

MorDk

jydeinden skriver:

det her går snart hen og bliver kedeligt søde.. vi er atter en gang enig

Griner! Ja lige så uenige vi kan være .... lige så enige... det er sgu da en meget god "fordeling" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

jydeinden

MorDk skriver:

Griner! Ja lige så uenige vi kan være .... lige så enige... det er sgu da en meget god "fordeling" 

hehe bestemt lige nu er vi bare i en enigheds bølge

Anmeld

31. august 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg skulle i dag hente min datter efter skole, en anden mor stod også og skulle hente sin datter, og hun havde lillebror på 1 år med. Lillebror havde lige lært at gå, og jeg står og snakker lidt med ham, og synes han er vældig sød. Børnene kommer ud fra klasselokalet, og jeg siger til pigen med lillebroren "Ihhhhh hvor er det altså en sød lillebror du har", moren skyndte sig at rette mig og sige "Ja men A... (storsøsteren) er heldigvis meget sødere" - Jeg fik fremstammet et "øhh ja selvfølgelig...."

Selvfølgelig var det dumt af mig at sige til pigen, at hendes lillebror var sød, men det var virkelig ikke min mening at sige eller gøre noget for at gøre nogen kede af det, det var bare tankeløst af mig.

Hvordan redder jeg den nu, jeg vil jo helst ikke have et dårligt forhold til moren, som jeg ellers normalt taler fint nok med...

Hejsa

Du har da slet ikke dummet dig, der er da tit folk der siger til min store datter på 5½ at hendes lillebror på 1 år er åh så sød og det sluger hun da rådt. Hun oser af stolthed når folk kommentere på ham. Hun er en pige fuld af selværd og også opdraget sådan at der er forskel på situationener og hun får da også at vide hun er sød og skøn uden lillebror skal have det at vide også.

Tror bare du skal snakke til moren som om intet er hændt.

Anmeld

31. august 2012

Benjamins'mor

Jeg kan godtnok ikke se problemet.

Anmeld

31. august 2012

FrkZier

MorDk skriver:

Øhhh??? Jeg kan altså ikke se du har sagt noget forkert?

Undskyld mig ... men hvad pokker får en mor til at sige som hun gør? det sys jeg da er noget fis!! Kan da være storesøster er jaloux, men så tackler moderen det ihvertfald HELT forkert efter MIN mening.

Hun kunne da have sagt "ja...jeg har nogle helt igennem fantastisk søde børn og A er en skøn og sød pige/storesøster"

Der er da intet galt i det du har sagt!!

i stedet for at skrive præcis det samme.. vil jeg bare understrege at jeg er meget enig her!!

Anmeld

31. august 2012

Laulund87

Øhh

Synes det ville være mere sandsynligt at storesøsteren lige voksede 1 meter og blev mega stolt over sin lillebror! Du har ikke gjort noget galt..

Anmeld

31. august 2012

Laulund87

FrkRaarup skriver:

Vi begår alle fejl!

Dette er en af de meget små!

Hvordan er, det hun siger, en fejl??

Anmeld

31. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hemm ka slet, slet ik se at du har sagt noget forkert!

Vi har lige fået nr 2 for 8 uger siden, og folk jo nærmest stimler sammen for at fortælle hvor dejlig hun er. Når thea er med plejer vi bare at sige " ja vi har bare fået de dejligste piger, eller ja med den storesøster ku hun da ik blive andet en dejlig/ helt perfekt"  Thea bliver altid så stolt og mener at hun har den bedste lillesøster i hele verden. Tror det drejer sig om at gi de større søskende godt med selvtilhed fra start! Vh stine

Anmeld

1. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du har ikke gjort noget galt, men det tror jeg nu heller ikke, at moren har. Hun ved, hvor skoen trykker, og når hun siger sådan, er det selvfølgelig, fordi pigen er ked af, at hendes lillebror får meget opmærksomhed fra omgivelserne.

Selvfølgelig ved moren godt, at du ikke kunne vide bedre - hun har da bare reddet en banal situation, som i pigens univers kunne have været uheldig og svær.

Anmeld

1. september 2012

ESV

Mor og meget mere skriver:

Du har ikke gjort noget galt, men det tror jeg nu heller ikke, at moren har. Hun ved, hvor skoen trykker, og når hun siger sådan, er det selvfølgelig, fordi pigen er ked af, at hendes lillebror får meget opmærksomhed fra omgivelserne.

Selvfølgelig ved moren godt, at du ikke kunne vide bedre - hun har da bare reddet en banal situation, som i pigens univers kunne have været uheldig og svær.

Men vil det sige det er okay at sige det ene barn et meget sødere end det andet?
Som andre skriver kunne moren jo have sagt noget i stil med ja vi har virkelig været heldige og fået to helt igennem skønne unger.. Stakkel den lillebror det skal vokse op med at få afvide han ikke er lige så sød som storesøster for at undgå jalousi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.