Transport af nyfødte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi lejede også en boxette første gang, fordi liftnettet var så usikkert, samtidig med de ikke har godt af at sidde i autostolen.

Anden gang undersøgte jeg det igen og kom frem til, at autostolen helt klart anbefales, da sikkerheden er så meget højere end både liftnet og boxette. Sikkerheden vejer meget større, end problemerne ved at sidde i en autostol. Især når det er på så kort en tur (30 min.), og det ikke er hver dag man skal ud og køre.

- Line

Vil lige tilføje, at vi fik anbefalet boxette af en kiropraktor. Da vi har sommerhus, som ligger 5 kvarters kørsel fra vores hjem og er der minimum hver anden weekend, fik vi anbefalet en boxette de første 3-4 måneder. Til hverdag brugte vi autostol. Autostolen er det mest sikre, især pga. at barnet sidder med ryggen mod kørselsretningen.

Så hvis man kun foretager småture, ville jeg vælge en autostol.

Mvh
Karoline (med dårlig hukommelse  )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg har også forstået det sådan at en enkelt lang tur i autostol ikke er noget problem, bare man holder nogle pauser undervejs hvor barnet kommer ud af stolen.
Jeg ville aldrig turde at køre med mit barn i en lift med liftnet...

Anmeld

18. maj 2009

MetteT

Mt4 skriver:

Hejsa Mette.
Det er rigtigt at de kun må sidde kort tid i  starten i autostol.
Vores datter skulle køres fra Odense til København og var ovenikøbet maveopereret, var kun en uge gammel, og vi spurgte sygepl. om hvordan vi bedst kunne køre med hende, bla. fordi vi også havde læst det med de ca 30 min.
Hvis det er en enkel tur der som du skriver tager 1½time, så gør det ikke noget. Vi måtte gerne sætte hende i autostol til København og det tog længere tid.
De 30 min anbefales hvis det er hver dag barnet skal sidde i stolen.  En enkel tur en gang imellem gør ikke noget, og som de sagde, det er den sikreste måde at transpotere barnet på..
KH. MT4 Helle..

Præcis... Jeg fik det samme af vide af sundhedsplejersken, da kathrine var 5 dage gammel og vi sku køre lidt over en time til juleaften... hun havde også en folder fra trafik eller færdselstyrelsen hvor det også stod i..

Knus Mette

Anmeld

1. oktober 2009

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Hvor gammel skal de være for at måtte sidde længere tid i stolen ad gangen?

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Hvad jeg har forstået, må de max sidde 45 min - Hæng mig ikke op på det...  

Anmeld

2. oktober 2009

tumle81

Jeg ville aldrig køre med mit barn i andet end autostol...

Hvis man skal på en længere tur, ville jeg stadig bruge autostol, men bare holde pauser og strække ud indimellem.

Hvis det er på en times tid eller lign ville jeg bare køre turen. Så længe det ikke er hver dag er det helt ok at baby sidder i stolen...

Så en video på youtube, tror jeg, med en baby som lå i et liftnet, føj for den. Ville jeg aldrig turde risikere!!!

Kørte til sydtyskland da Valdemar var 3 mdr, og det klarede han fint. Vi holdte en del pauser og ingen problemer der!!
Da Victoria var 1 mdr ca, kørte vi til Jylland (ca 2-3 timer) og det klarede vi også med en masse pauser...

Knus Kathrina 36+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.