Transport af nyfødte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.528 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

Tut

Hej,

Jeg ved godt at der står at den sikreste transport af nyfødte er autostolen, men at de højst må sidde i den i 30 min.

Hvad gør man hvis man skal på en længere tur? (1-1½ time)

Da Noah var lille havde vi lejet et liftnet, men det kan man vist ikke mere.

Kan man ikke få en lift-lignende ting man kan spænde fast, til de længere ture?

Kom gerne med alle jeres gode råd

Mette (i 12. uge)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Mira0911

Tut skriver:

Hej,

Jeg ved godt at der står at den sikreste transport af nyfødte er autostolen, men at de højst må sidde i den i 30 min.

Hvad gør man hvis man skal på en længere tur? (1-1½ time)

Da Noah var lille havde vi lejet et liftnet, men det kan man vist ikke mere.

Kan man ikke få en lift-lignende ting man kan spænde fast, til de længere ture?

Kom gerne med alle jeres gode råd

Mette (i 12. uge)

Vi havde lånt et liftnet, og det brugte vi når vi skulle på lange ture.. Men da og hør Babysam ad om de lejer det ud.. Det jeg nu altså de gør stadig...

Anmeld

18. maj 2009

Pia

Du kan stadig leje liftnet i babysam og de er også stadige lovlige..
Deabtten har lige været oppe her inde..
Jeg sætter lige linket ind til den sidste debat..

Vi vil også bruge lift når vi skal på lange ture til sommer og så autostolen til de små ture..

https://www.baby.dk/debat/18808pi1mi182905/ordet-er-frit/autostollift.aspx#GoToMessage

Kh Pia..

Anmeld

18. maj 2009

Tut

Aaaahhhh, SUPER...

Den havde jeg helt overset.

Vi kommer også til  at bruge autostolen oftes, men eks. juleaften skal vi ca. 1½ time til familien og der er den lille ca. 14 dage kun, så der er det nok smart med et liftnet.

Anmeld

18. maj 2009

Mira0911

Julie er 3½ mdr.. vi bruger liften når vi skal køre langt.. Autostolen når det er små ture eller ud og handle...

Anmeld

18. maj 2009

Mt4

Hejsa Mette.
Det er rigtigt at de kun må sidde kort tid i  starten i autostol.
Vores datter skulle køres fra Odense til København og var ovenikøbet maveopereret, var kun en uge gammel, og vi spurgte sygepl. om hvordan vi bedst kunne køre med hende, bla. fordi vi også havde læst det med de ca 30 min.
Hvis det er en enkel tur der som du skriver tager 1½time, så gør det ikke noget. Vi måtte gerne sætte hende i autostol til København og det tog længere tid.
De 30 min anbefales hvis det er hver dag barnet skal sidde i stolen.  En enkel tur en gang imellem gør ikke noget, og som de sagde, det er den sikreste måde at transpotere barnet på..
KH. MT4 Helle..

Anmeld

18. maj 2009

charlottekri

Mt4 skriver:

Hejsa Mette.
Det er rigtigt at de kun må sidde kort tid i  starten i autostol.
Vores datter skulle køres fra Odense til København og var ovenikøbet maveopereret, var kun en uge gammel, og vi spurgte sygepl. om hvordan vi bedst kunne køre med hende, bla. fordi vi også havde læst det med de ca 30 min.
Hvis det er en enkel tur der som du skriver tager 1½time, så gør det ikke noget. Vi måtte gerne sætte hende i autostol til København og det tog længere tid.
De 30 min anbefales hvis det er hver dag barnet skal sidde i stolen.  En enkel tur en gang imellem gør ikke noget, og som de sagde, det er den sikreste måde at transpotere barnet på..
KH. MT4 Helle..

sådan har jeg altså også forstået det... det er anbefalet at de kun sidder der 30 min ad gangen, hvis det er regelmæssigt, men hvis det er en enkelttur, så skulle det ikke gøre noget...

Anmeld

18. maj 2009

Diana...

Vi er på sjælland 1 gang om måneden og jeg har altså lucas i auto fik at vide at det måtte jeg gerne bare jeg holde en stræk ud pause midt vejs 

Anmeld

18. maj 2009

Mira0911

charlottekri skriver:

sådan har jeg altså også forstået det... det er anbefalet at de kun sidder der 30 min ad gangen, hvis det er regelmæssigt, men hvis det er en enkelttur, så skulle det ikke gøre noget...

Har fået afvide 45 min ? Så har den person som sagde det til mig ikke helt forstand på det...

Anmeld

18. maj 2009

charlottekri

Dutte84 skriver:

Har fået afvide 45 min ? Så har den person som sagde det til mig ikke helt forstand på det...

jeg er ikke sikker på at det er præcis 30 min, men kunne bare ikke forestille mig at det var ret meget mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.