Transport af nyfødte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2009

Mira0911

charlottekri skriver:

jeg er ikke sikker på at det er præcis 30 min, men kunne bare ikke forestille mig at det var ret meget mere...

Nej okey.. ellers ved de det jo nok i Babysam...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

charlottekri

Dutte84 skriver:

Nej okey.. ellers ved de det jo nok i Babysam...

jeg ville spørge sundhedsplejersken i stedet for, fordi jeg har prøvet at personalet har løjet mig lige op i ansigtet hvad angår sådan noget, selvom sundhedsplejerskerne har været efter dem mange gange!!!!  (i flere forskellige butikker...)

Anmeld

18. maj 2009

Mira0911

charlottekri skriver:

jeg ville spørge sundhedsplejersken i stedet for, fordi jeg har prøvet at personalet har løjet mig lige op i ansigtet hvad angår sådan noget, selvom sundhedsplejerskerne har været efter dem mange gange!!!!  (i flere forskellige butikker...)

jeg har skam os snakket med sundhedsplejersken om det.. Liftnet er godkendt - Men frarådes at bruge det...

Anmeld

18. maj 2009

charlottekri

Dutte84 skriver:

jeg har skam os snakket med sundhedsplejersken om det.. Liftnet er godkendt - Men frarådes at bruge det...

det er jo egentlig også logisk nok... barnet er jo slet ikke spændt fast, men ligger bare i en kasse, som så er spændt fast (men kan ikke lige se, at det skulle være lige så sikkert...) forestil dig, at der er en der kører ud foran dig, og barnet bliver kastet ind i siden af liften (der som regel har jernstænger lige omkring hovedet...) fremfor hvis det sad i en autostol, ville det "bare" blive klemt ind i sædet... (den skal jo vende med ryggen fremad mens de er helt små)...

Anmeld

18. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tut skriver:

Hej,

Jeg ved godt at der står at den sikreste transport af nyfødte er autostolen, men at de højst må sidde i den i 30 min.

Hvad gør man hvis man skal på en længere tur? (1-1½ time)

Da Noah var lille havde vi lejet et liftnet, men det kan man vist ikke mere.

Kan man ikke få en lift-lignende ting man kan spænde fast, til de længere ture?

Kom gerne med alle jeres gode råd

Mette (i 12. uge)

Liftnet skulle være forbudt i bl.a. Tyskland og Sverige grundet den ringe sikkerhed. Ja, liften spændes fast, men det forhindrer ikke barnet i at blive kastet rundt i eller ud af liften.

Vi har alle tre gange lejet en boxette i Babysam, som er en plastiklift, der er polstret indvendigt - barnet spændes fast med seler i selve liften, der efterfølgende spændes fast til sædet.

Mvh
Karoline

Anmeld

18. maj 2009

Camilla_a

Diana... skriver:

Vi er på sjælland 1 gang om måneden og jeg har altså lucas i auto fik at vide at det måtte jeg gerne bare jeg holde en stræk ud pause midt vejs 

Det samme gjorde vi når vi kørte til jylland. De kan sagtens holde til de lange ture så længe det ik er så tit.

Anmeld

18. maj 2009

Diana...

Camilla_a skriver:

Det samme gjorde vi når vi kørte til jylland. De kan sagtens holde til de lange ture så længe det ik er så tit.

Ja nemlig. 

Anmeld

18. maj 2009

Tut

Karoline skriver:

Liftnet skulle være forbudt i bl.a. Tyskland og Sverige grundet den ringe sikkerhed. Ja, liften spændes fast, men det forhindrer ikke barnet i at blive kastet rundt i eller ud af liften.

Vi har alle tre gange lejet en boxette i Babysam, som er en plastiklift, der er polstret indvendigt - barnet spændes fast med seler i selve liften, der efterfølgende spændes fast til sædet.

Mvh
Karoline

Det er da lige sådan en boxette jeg skal have fat i så

Tak.

Anmeld

18. maj 2009

Tynen

Karoline skriver:

Mvh
Karoline

Fedt!
Vidste slet ikke man kunne få sådan en.

Har det lidt dårlig med at smide en nyfødt på en 2-4 timer i en autostol og så skulle køre hjem til os (30 min. kørsel fra sygehuset hvis man kører pænt)
Så har jeg det lidt bedre med at han kan ligge ned under turen

Anmeld

18. maj 2009

linemus

Vi lejede også en boxette første gang, fordi liftnettet var så usikkert, samtidig med de ikke har godt af at sidde i autostolen.

Anden gang undersøgte jeg det igen og kom frem til, at autostolen helt klart anbefales, da sikkerheden er så meget højere end både liftnet og boxette. Sikkerheden vejer meget større, end problemerne ved at sidde i en autostol. Især når det er på så kort en tur (30 min.), og det ikke er hver dag man skal ud og køre.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.