puhh det er hårdt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

birthee

CAWI skriver:

Havde SP'en på besøg i går.

Fordi lillemanden ikke bliver mæt nok til natten ved brystet, forsøger vi at give mme. Men han vil bare ik ha det.
Hun sagde så at jeg ikke skulle give ham det før han har lært det, fordi han forbinder mig med brystet.

Så nu ligger jeg i soveværelset, mrns manden forsøger at give ham flaske.
Hvor er det hårdt at høre ham så ked af det. vi har aftalt en halv time, så tager jeg over og giver bryst.

prøv at gå efter den flaskesut der ligner din brystvorte mest i facon... det kan være det hjælper? håber han lærer at tage flasken inden alt for længe, så der ikke kommer for stor en kamp ud af det... knus herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

CaWi

Madam Blå skriver:

Har du prøvet med amme-the? Og så at malke ud efter hver amning, for at stimulere til mere produktion. Det virkede for mig Var ret hårdt at skulle kobles til malkemaskine flere gange om natten, men det virkede

Håber det snart bliver bedre, for ja, det er umådeligt hårdt at den lille nye græder så meget

Og må jeg spørge hvorfor i forsøger med mme? Har du prøvet at sætte produktionen op?

Jeg spørger fordi jeg selv ikke havde mælk nok til min datter. Hendes sutterefleks var ikke moden, så hun kunne ikke få ordentlig fat længe nok. Og så havde hun ret slem gulsot - det hjalp jo ikke ikke ligefrem på problemet.. Jeg det lykkedes mig at få produktionen op - den faldt bare igen, fordi hun ikke kunne sutte ordentligt.

Jeg HADER desværre the.

Vi forsøger med mme fordi han den sidste måned er vågnet fire til fem gange i løbet af natten (fra 23 til 7) for at få mad. Før hen vågnede han kun en gang. Han bliver bare ikke længere mæt nok til natten hos mig.

Anmeld

29. august 2012

Madam Blå

Madam Blå skriver:

Har du prøvet med amme-the? Og så at malke ud efter hver amning, for at stimulere til mere produktion. Det virkede for mig Var ret hårdt at skulle kobles til malkemaskine flere gange om natten, men det virkede

Håber det snart bliver bedre, for ja, det er umådeligt hårdt at den lille nye græder så meget

Og må jeg spørge hvorfor i forsøger med mme? Har du prøvet at sætte produktionen op?

Jeg spørger fordi jeg selv ikke havde mælk nok til min datter. Hendes sutterefleks var ikke moden, så hun kunne ikke få ordentlig fat længe nok. Og så havde hun ret slem gulsot - det hjalp jo ikke ikke ligefrem på problemet.. Jeg det lykkedes mig at få produktionen op - den faldt bare igen, fordi hun ikke kunne sutte ordentligt.

Godnat til mig Så lige, at du jo har født for 4 mdr siden..

Jeg håber i får det til at lykkes, så lillemanden bliver mæt <3

Hvad med grød/vælling evt?

Anmeld

29. august 2012

Madam Blå

CAWI skriver:

Jeg HADER desværre the.

Vi forsøger med mme fordi han den sidste måned er vågnet fire til fem gange i løbet af natten (fra 23 til 7) for at få mad. Før hen vågnede han kun en gang. Han bliver bare ikke længere mæt nok til natten hos mig.

Amme-the smager heller ikke godt. Heller ikke selvom jeg godt kan lide the

Håber i får det til at lykkes

Min datter endte med at være flaske barn, og hun begyndte også at vågne maaaange gange om natten fra hun var 3 mdr. Og hun spiste helt vildt i løbet af dagen. Det hjalp rigtig meget da hun begyndte på grød, og kunne spise et måltid til aftensmad. Hun var sulten.

Anmeld

29. august 2012

Koen.

CAWI skriver:

Fordi lillemanden ikke bliver mæt nok til natten ved brystet, forsøger vi at give mme. Men han vil bare ik ha det.
Hun sagde så at jeg ikke skulle give ham det før han har lært det, fordi han forbinder mig med brystet.

Hvor er det hårdt at høre ham så ked af det. vi har aftalt en halv time, så tager jeg over og giver bryst.

Det skal nok gå søde!!! Hold ud, stort klem herfra

Anmeld

29. august 2012

CaWi

Madam Blå skriver:

Amme-the smager heller ikke godt. Heller ikke selvom jeg godt kan lide the

Håber i får det til at lykkes

Min datter endte med at være flaske barn, og hun begyndte også at vågne maaaange gange om natten fra hun var 3 mdr. Og hun spiste helt vildt i løbet af dagen. Det hjalp rigtig meget da hun begyndte på grød, og kunne spise et måltid til aftensmad. Hun var sulten.

Prøvede med grød for to uger siden. Han virkede umiddelbart ikke klar, men sp'en har sagt vi burde prøve igen at forsøge. Så det er vi også igang med

Anmeld

29. august 2012

CaWi

Tak for de mange klem

Han spiste 30-40 ml og ligger nu og sover

Anmeld

30. august 2012

Muffinmus

Men de fleste sp ved jo der ligger en uros periode netop omkring de 4 mdr hvor de sover dårligere...det gælder ikke alle babyer  men de fleste, så dit barn er ikke unormalt, det følger et fuldkomment klassisk mønster. Min gør det samme......

Så rådet plejer at være at lægge babyerne til så meget de vil over 1-2 uger og så plejer det at regulere sig selv.

Det anbefales netop ikke at give andet mad i den periode fordi det jo er en de fleste gennemgår men stopper med igen. Lige som alle de andre appetit spring osv de rammer de første mdr, men der giver man jo heller ikke andet mad, man venter til det er overstået.

Så umiddelbart ville jeg da tro du er rendt ind i 19 ugers tigerspringet oven i, det gør det ikke nemmere,men det stopper igen:-)

Men, gør som du føler bedst for, dur det ikke med flasken så lad være og am ham de gange om natten det behøves til din produktion er oppe igen...det kan godt tage lidt tid.

Og frem for alt, hvis du skal have nok mælk skal du lægge til ofte i den periode, hvile godt selv når dit barn hviler og spise god sund mad og drikke godt. Fejler du på de punkter vil du opleve for lidt mælk hvis du er uheldig.:-)

Jeg er selv midt i det jo, og venter bare på hun er ovre det igen...så kan jeg forhåbentligt sove lidt bedre om natten igen.

Anmeld

30. august 2012

Nille-pigen

CAWI skriver:

hvor gammel er din søn? 

jeg har nemlig samme problem og min søn er 6 mdr og jeg vil gerne have man til at tage en flaske ved siden af sin mad i stedet for at han vil have min mælk... 

Anmeld

30. august 2012

Tulle28

Der er både et appetitspring og et tigerspring ved 4 mdr. så det er jo ikke nødvendigvis sult han vågner af... Men det tror de fleste pr. automatik, også fordi man hører om så mange der starter på grød netop der, godt hjulpet på vej af deres ofte uvidende SP... Tager han ellers på og trives?

Kan godt huske den periode. Samtidig ville min datter ikke tage flasken i ca. samme periode og læææææææænge efter, kender flere der har prøvet det samme... Om det er fordi de er blevet mere bevidste ved jeg ikke. Jeg ammede igennem den og det gik over, men det tog en måned eller mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.