Dåb vs. Navngivningsfest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Krussedulle

Animalia skriver:

Ja okay Det er det samme herhjemme, vi er ikke religiøse og hverken mig eller min kæreste er medlem af folkekirken.. Jeg er heller ikke døbt eller konfirmeret.. men det er mere det med at jeg tror gerne også selv at jeg vil holde en fest.. Men ved ikke om det virker lidt tosset i virkeligheden, vi har nemlig også snakket om at blive gift på rådhuset når vi engang (forhåbentlig snart!) får en lille, men ikke at holde fest, ja egentlig ikke gøre noget stort ud af det overhoved.

Hihi så lidt

Hehe, det er jo hvad man syntes

Vi blev også gift, på rådhuset, uden nogen vidste noget! kun 3 af mine veninder som stod som vidner
Og vi har heller ikke holdt noget bryllup endnu!

Vi har snakket om at gøre det, på vores 5-års bryllupsdag med Stor fest og lækker mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

DitteFisk

Jeg er ikke religiøs, men jeg har stemt dåb. Måske er det dobbelmoralsk, og jeg ville egentlig også helst holde navngivning, men min kæreste blev ikke døbt, og var nødsaget en dåb da han gerne ville konfirmeres og han syntes det var super pinligt at skulle døbes i en alder af 13. Så jeg hjælper mine børn liige lidt på vej - de får self selv valget om konfirmation  
Desuden er traditionen jo smuk nok, jeg har dog ingen intentioner om at opdrage mine børn efter den kristne tro, men nu er vores land jo også blevet sådan noget traditions-religions noget. Mange af jer skriver jo, at i er kristne, men ikke særligt religiøse - det er lidt selvmodsigende, men det betyder jo at det handler om traditionerne

Anmeld

30. august 2012

lio

Jeg er ikke troende men alligevel skal baby døbes på søndag, det var kærestens valg af den årsag han ikke synes at vores barn skal føle mangel på noget alle børnene i familien har fået og så traditionen. Det synes jeg er ok på baggrund af, at jeg betaler kirkeskat og føler ret til at bruge kirken udelukkende som rammer om en sød ceremoni.

Anmeld

30. august 2012

Muhmi

Jeg har valgt at døbe Silas fordi jeg selv mener at han skal have valget når han bliver teenager og skal konfirmeres... Der er ikke særligt mange konfirmander der er villige til at blive døbt samtidig med at alle glor på... Så det at døbe Silas nu, er en slags sikkerhed for at det i hvert fald ikke er derfor han vælger konfirmationen fra

Han får helt selv lov at vælge hvad han vil tro på, for ingen af os tror på kristendommen, som sådan... Men vi er begge døbt og konfirmeret, så vi står som kristne..

Ja, dovenskaben længe leve, men det var belejligt at gøre i kirken og jeg synes nu at det er et flot "show" og synes da helt klart at mine børn skal have den højtidlighed over sig som jeg selv har fået

Anmeld

30. august 2012

Muhmi

Jeg er ikke troende men alligevel skal baby døbes på søndag, det var kærestens valg af den årsag han ikke synes at vores barn skal føle mangel på noget alle børnene i familien har fået og så traditionen. Det synes jeg er ok på baggrund af, at jeg betaler kirkeskat og føler ret til at bruge kirken udelukkende som rammer om en sød ceremoni.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.