Dåb vs. Navngivningsfest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Sophie90

Krussedulle skriver:

Hverken det ene eller andet

Mine børn er navngivet, men vi har ikke holdt fest pga det!

De har bare fået deres navne, og så må de selv bestemme om de vil døbes senere..

Arh! Det har jeg faktisk aldrig tænkt over haha.. Folk forventer vel bare der sker et eller andet tror jeg. Regnede jeres familier ikke med det? (Ved godt det ikke er det det skal komme ant på) men spurgte de ikke efter det og sådan noget? hehe.. Elsker dine børns navne forresten!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Mother-love

Isabella blev dødt på det grundlag at hun så selv kan bestemme om hun vil konfirmeres eller ej. Jeg er ikke konfirmeret men jeg er døbt. Og jeg kan huske dem fra min klasse som først skulle døbes inden dekunne blive konfirmeret, de var så flove og ked af at de først skulle døbes. Derfor er isabella døbt.

Anmeld

29. august 2012

Brams

Animalia skriver:

Jeg har gået og tænkt på de sidste par dage at jeg har oplevet mange der døber deres børn uden at være religiøse, og det har egentlig undret mig lidt, jeg ved det tit har noget med traditioner at gøre, men jeg vil egentlig bare gerne høre jeres begrundelser for hvorfor i har valgt eller fravalgt en kirkelig dåb?

Både min mand og jeg er døbt og konfirmeret og efterfølgende gift i en kirke.

Jeg tror på Gud, men er ikke super religiøs. Jeg ønsker fortælle vores datter om Gud, tro osv. og vi læser i hendes børnebibel (som også lærer mig noget ).

Derudover synes jeg det er en fin start på livet at man ved en smuk cermoni officielt får sit navn

Anmeld

29. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores 2 er navngivet. 

Med thea's navngivning, slog vi det sammen med vores 2 x 30 års fødselsdagsfest.

Med Alberte, slå vi det sammen med thea's 4 års fødselsdag. 

Vi holder festerne på den måde, da vi har en ret stor familie, og det ka være svært at få dem alle samlet på en gang. Vi siger så også at de ik behøver at komme med gaver, da vi jo endelig gerne bare vil " vise " vores lille ny frem. 

Kærsten tror slet ik på gud, jeg tro på lidt af alt det hele. Det vilviger at jeg kun bruger det gode  Vh stine

Anmeld

29. august 2012

Nadia&Daniel

Animalia skriver:

Jeg har gået og tænkt på de sidste par dage at jeg har oplevet mange der døber deres børn uden at være religiøse, og det har egentlig undret mig lidt, jeg ved det tit har noget med traditioner at gøre, men jeg vil egentlig bare gerne høre jeres begrundelser for hvorfor i har valgt eller fravalgt en kirkelig dåb?

Laura  blev døbt, men KUN pga min mand. Jeg er selv født og opvokset i en familie, hvor vi intet havde med kirken. Og er selv navnegivet. Men gav efter manden..

Anmeld

29. august 2012

An&Jo

Animalia skriver:

Vi valgte dåb, og det gjorde vi udelukkende af den grund at det er en tradition i vores familie..

Vi er overhovedet ikke troende herhjemme, og den dag vi skal giftes bliver det også i kirke, men kun for traditionen..
Derudover har jeg en mormor der går meget op i at det skal være "rigtigt" så derfor vælger vi som vi gør.. og så synes jeg da også det er lidt hyggeligt med sådan en gudstjeneste når det er til dåb og bryllup..

Anmeld

29. august 2012

Krussedulle

Animalia skriver:

Arh! Det har jeg faktisk aldrig tænkt over haha.. Folk forventer vel bare der sker et eller andet tror jeg. Regnede jeres familier ikke med det? (Ved godt det ikke er det det skal komme ant på) men spurgte de ikke efter det og sådan noget? hehe.. Elsker dine børns navne forresten!

Nej, det har ikke været spurgt ind til noget

Det er også tradiition i vores familier at blive døbt.. Så tror de havde forventet det, hvis vi valgte dåben!

Hverken min mand eller jeg er religiøse, og min mand vil melde sig ud af folkekirken.. men hvis mine børn tror på Gud og vil døbes og konfirmeres, så er de velkomne
Men vi har ikke tænkt os at opdrage dem religiøst..

Hehe tusind tak

Anmeld

29. august 2012

Krussedulle

Fejl

Anmeld

29. august 2012

Sophie90

Krussedulle skriver:

Nej, det har ikke været spurgt ind til noget

Det er også tradiition i vores familier at blive døbt.. Så tror de havde forventet det, hvis vi valgte dåben!

Hverken min mand eller jeg er religiøse, og min mand vil melde sig ud af folkekirken.. men hvis mine børn tror på Gud og vil døbes og konfirmeres, så er de velkomne
Men vi har ikke tænkt os at opdrage dem religiøst..

Hehe tusind tak

Ja okay Det er det samme herhjemme, vi er ikke religiøse og hverken mig eller min kæreste er medlem af folkekirken.. Jeg er heller ikke døbt eller konfirmeret.. men det er mere det med at jeg tror gerne også selv at jeg vil holde en fest.. Men ved ikke om det virker lidt tosset i virkeligheden, vi har nemlig også snakket om at blive gift på rådhuset når vi engang (forhåbentlig snart!) får en lille, men ikke at holde fest, ja egentlig ikke gøre noget stort ud af det overhoved.

Hihi så lidt

Anmeld

29. august 2012

Masig

Animalia skriver:

For mit vedkommende handler det ikke så meget om at jeg er voldsomt religiøs og tror på Gud, men at jeg gerne vil have mit barn døbt i den kristne tro. Den kristne tro handler ikke om at man skal tro på en bestemt Gud eller bede eller noget i den forstand, men at man opfører sig ordentligt overfor andre mennesker og væsner generelt, at man elsker sin næste, og behandler folk pænt...

Vi har en præst i familien og som han siger har dåben ikke noget med det religiøse at gøre som sådan, men netop at man siger ja til at opdrage barnet i den kristne tro, og derfor har jeg valgt dåb...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.