Animalia skriver:
Jeg har gået og tænkt på de sidste par dage at jeg har oplevet mange der døber deres børn uden at være religiøse, og det har egentlig undret mig lidt, jeg ved det tit har noget med traditioner at gøre, men jeg vil egentlig bare gerne høre jeres begrundelser for hvorfor i har valgt eller fravalgt en kirkelig dåb?

Vi valgte at holde navnefest, da ingen af os er rettroende kristne, men dog medlemmer af folkekirken. Jeg elsker at gå i kirke, synge salmer, jeg ELSKER oblater, ligeledes gør min mand og vi har Elias med, men ikke i det omfang vi måske burde og jeg tror på der er mere mellem himmel og jord og ikke kun den her ene Gud. Jeg tager lidt fra alle religioner og bygger et fundament op for hvordan jeg gerne vil leve mit liv og hvordan jeg vil behandle menneskene i det. Når Elias er blevet stor nok, må han se på om der er noget der interesserer han, noget han tror på mere end andet - vi tager gerne en snak med ham og det han nu får lyst til at vælge - hvis noget - syntes ikke det er vores opgave at pådutte ham en religion. Man kan tro på så meget, på mange forskellige måder, hvorfor indskrænke mulighederne. 
Anmeld