At gå ud når man er sygemeldt. Hvad er din holdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Polkaprik

Annette1985 skriver:

Jeg er helt enig. Godt skrevet.

Hvis man melder sig syg så har ingen nogen ret til overhovedet at blande sig i, hvad man så laver.

Selvfølgelig er det en anden snak hvis man gør det fordi man pjækker, men så er der jo sandsynligvis noget galt og så skulle man måske hellere fokusere på at finde en løsning og hjælpe,
i stedet for at blande sig eller dunke vedkommende oven i hovedet.

Som sagt har man et liv som man ikke behøver sætte på standby.
Desuden har grunden til sygemeldingen heller ingen begrænsning på hvad man "må" lave derhjemme.

Hvis du melder dig syg, kan det have oceaner af grunde og hvis man vurdere at man ikke kan holde ud at være på arbejde eller at udføre sit arbejde, som man har det, så er den ikke meget længere.

Det kan udemærket være at man sagtens kan holde til at hente sin jakke, handle ind eller gå en tur.
Men fx 8 timer på arbejdet (ekskl, transporttid) med fuld fokus på eet område og fuld hengivenhed, er mere end man kan klare.

Der er så mange ting som mange mange mennesker ikke overvejer ved en sygemelding.
Fx kan årsagen være noget som man ikke kan se.

Eksempelvis psykiske årsager eller fysiske skavanker, som ondt i ryggen, nakken, maven eller andet.
Bare fordi man ikke kan SE skavanken betyder det absolut ikke at den ikke er alvorlig nok.

Jeg hørte en gang en lettere ældre kvinde, sige at hun havde i hvert fald aldrig haft en sygedag i hele hendes arbejdsliv.... - okay, og hvad så?, tænkte jeg. Det betyder bare at du enten ikke har passet godt nok på dig selv, ikke har været syg nogen sinde eller bare været heldig...

Alt det her skriver jeg fordi emnet nærmest er tabu i Danmark.
Hvis man ikke kan se at samtlige lemmer er brækkede eller at man hænger i laser,så er man ikke syg og så er man et dårligt dårligt menneske.

Samtidig har der aldrig været større fokus på hvor mange mennesker der bliver ødelagt af stress i Danmark og på hvordan vi over alt kan skabe et bedre arbejdsmiljø...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Maja84 skriver:

Jeg Har misforstået grundet citering, så troede du snakkede om langtidssygemeldte.
Jeg synes så også man ikke skal gå på arbejde for enhver pris, hvis man smitter andre, alt med mening

Ja, det kan være nemt misforstå noget, og jeg kan også sagtens have skrevet det lidt kringlet  men det lyder til, at vi er ret enige

/ Taco78 

Anmeld

29. august 2012

Tona

Anonym skriver:

ligger i dag syg og i morgen med.

bliver nød til at hente og bringe mine børn også selvom jeg er syg.

men i dag blev jeg ringet op at en jakke jeg havde bestilt kunne afhentes, og da jeg var nysgerrig for at få jakken hjem valgte jeg at hente den da jeg skulle hente børn.

men nu har jeg fået vild dårlig samviggtighed selvom det ik var inde i byen den skulle hentes men i et indrustri område. Men

har i nogensinde gået ud trods en sygmelding og her tænker jeg ikke på ondt i ryggen og den slags sygemeldinger men pga sygdom altså at være dårlig.

Der er jo stor forskel på at kunne passe sit arbejde en hel dag og så til lige at smutte ned og hente en jakke. Man kan jo sagtens være for syg til arbejdet, men frisk nok til den lille tur. Så du har da bestemt retten på din side.

Anmeld

29. august 2012

Mettefpigen

Jeg synes der er flere ting der spiller ind... Jeg arbejder feks. Som tjener og har meget med mad at gøre.... Hvis jeh var snot forkølet hvor snottet bare køb ud af mig SÅ kunne jwg godt finde på at sygemelde mig pågrund af bakterier og smitte overfor gæsterne.. Men derfor ville jwg godt kunne handle og lave f.eks. Derhjemme......

Anmeld

29. august 2012

tarkoflen

Jeg ville ikke have hentet den jakke, hvis jeg havde to sygedage! Det er jo ikke ligefrem livsnødvendigt at den lige blev hentet!

Men det kommer meget an på, hvad du er sygemeldt med! Jeg er sygemeldt med stress og har været det siden slut februar, og der er det vigtigt at jeg kommer ud! Men de første 2 månder kom jeg stort set ikke udenfor en dør, fordi jeg blev ved med at tænke, at hvis jeg kunne det, så kunne jeg også tage på arbejde! Det er jo helt skævt og det har jeg også fundet ud af!

Men det er jo slet ikke det, der er tilfældet her, så vidt jeg læser er det noget "almindelig" sygdom, når det kun tager et par dage, og der var jeg blevet inde! Du skal selvfølgelig hente og bringe dine børn, hvis du ikke kan få andre til det, og l skal selvfølgelig også have noget mad, så hvis l ikke har noget hjemme, l kan få, så er du nødt til at handle, men mere havde jeg som sagt ikke gjort..

Rigtig god bedring

Anmeld

29. august 2012

Kløver

Taco78 skriver:

Ja, det kan være nemt misforstå noget, og jeg kan også sagtens have skrevet det lidt kringlet  men det lyder til, at vi er ret enige

Ja, men selv vil jeg ikke dømme, men havde personligt ventet til jeg var raskmeldt med mindre man nåede til sidste afhentningsdag.
Selvfølgelig skal man lave de nødvendige ting og handle, men kan man undgå at risikere at smitte andre nødvendigt, synes jeg man skal gøre det. Frisk luft er godt, Men man kan sagtens gå en lille tur uden at gå de steder hvor der er mange folk

Anmeld

29. august 2012

Lone Jakobsen

helt personligt så ville jeg ikke hente en jakke hvis jeg var syg. men jeg er så også typen der yderst sjældent har en sygedag, så når jeg endelig har en, så er jeg vitterligt for syg til andet end at sørge for mig selv.

Anmeld

29. august 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

ligger i dag syg og i morgen med.

bliver nød til at hente og bringe mine børn også selvom jeg er syg.

men i dag blev jeg ringet op at en jakke jeg havde bestilt kunne afhentes, og da jeg var nysgerrig for at få jakken hjem valgte jeg at hente den da jeg skulle hente børn.

men nu har jeg fået vild dårlig samviggtighed selvom det ik var inde i byen den skulle hentes men i et indrustri område. Men

har i nogensinde gået ud trods en sygmelding og her tænker jeg ikke på ondt i ryggen og den slags sygemeldinger men pga sygdom altså at være dårlig.

jeg blev som ung (ja ung!&nbsp fyret fra mit nye job, fordi jeg havde meldt mig syg(influenza) og en kollega så mig gå ned i byen.... nu var det bare sådan at jeg var gået direkte fra hjem og på apoteket efter et termometer og panodiler. Havde ingen til at hjælpe mig, for jeg var flyttet til en ny by og nærmeste hjælpende hånd var 80 km væk.....

Men fint for så fandt man da ud af hvad det var for en type arbejdsplads

Anmeld

29. august 2012

Ina33

Selvfølgelig kan du gå ud selvom du er sygemeldt. Åhh jeg er egentlig bare så træt af den der holdning med at man SKAL spærres inde hvis man er sygemeldt fra sit job.

Jeg havde en uge for et års tid siden, hvor jeg var sygemeldt fra jobbet pga. voldsom diarré og høj feber. Jeg afleverede og hentede mine børn, og det var det. Men jeg handlede også, det foregik så ved at jeg tog 2 panodil, gik på toilettet, og skyndte mig ned at handle og hjem igen. Havde jeg mødt en kollega, ved jeg at snakken ville gå, og kollegaen ville sikkert mene at jeg ikke var syg - men det var jeg, jeg var faktisk meget syg, jeg var så syg at jeg ikke kunne passe et job en hel dag, men jeg var ikke død, og derfor kunne jeg godt foretage mig få andre ting end blot at ligge i min seng.

Jeg bliver faktisk selv irriteret når syge medarbejdere kommer på job, for det første risikerer de at smitte alle andre, og for det andet skal de ligesom skånes, så de kan ikke yde det de plejer.

Jeg synes man skal blive hjemme fra job når man er syg, men jeg synes ikke man skal isolere sig. Jeg synes bestemt det var ok du hentede jakken, det ville jeg også have gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.