At gå ud når man er sygemeldt. Hvad er din holdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

DreamChild

Jeg er nok lidt hård nu, men min mening er at hvis man er syg og ikke kan tage på arbejde, så kan man ikke andet end blive i sin seng eller på sofaen, men man kan godt tage til lægen. og evt apoteket og hente børn hvis man ikke kan få andre til det.

God bedring til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Clisolka

Hvis jeg er sygemeldt så går jeg ingen steder, for så er jeg syg  Jeg er en af dem der skal ligge med 39-40 i feber hvis jeg sygemelder mig  Haha sagt på en pænere måde - jeg har SÅ dårlig samvittighed hvis jeg går ud og jeg er sygemeldt... Nu arbejder jeg langt fra mit hjem, så chancen for at en kollega skulle se mig = 0, men alligevel går jeg ikke ud. 

F.eks. i går og i dag har jeg ligget med omgangssyge, så min kæreste har hentet Isabella 

Men hente en jakke?? Det havde jeg ventet med 

Anmeld

28. august 2012

Annette1985

Camillamuz skriver:

Bare fordi man er syg, skal man jo ikke stoppe sit liv.  

Forstået på den måde at self er der en grund til man er syg, og man skal af den grund ikke f.eks stille sig op foran sit arbejde/skole og ligne en der ikke er syg, men man har nu altså også et liv at skulle passe. Så nej du skal ikke have dårlig samvittighed..  

Jeg er helt enig. Godt skrevet.

Hvis man melder sig syg så har ingen nogen ret til overhovedet at blande sig i, hvad man så laver.

Selvfølgelig er det en anden snak hvis man gør det fordi man pjækker, men så er der jo sandsynligvis noget galt og så skulle man måske hellere fokusere på at finde en løsning og hjælpe,
i stedet for at blande sig eller dunke vedkommende oven i hovedet.

Som sagt har man et liv som man ikke behøver sætte på standby.
Desuden har grunden til sygemeldingen heller ingen begrænsning på hvad man "må" lave derhjemme.

Hvis du melder dig syg, kan det have oceaner af grunde og hvis man vurdere at man ikke kan holde ud at være på arbejde eller at udføre sit arbejde, som man har det, så er den ikke meget længere.

Det kan udemærket være at man sagtens kan holde til at hente sin jakke, handle ind eller gå en tur.
Men fx 8 timer på arbejdet (ekskl, transporttid) med fuld fokus på eet område og fuld hengivenhed, er mere end man kan klare.

Der er så mange ting som mange mange mennesker ikke overvejer ved en sygemelding.
Fx kan årsagen være noget som man ikke kan se.

Eksempelvis psykiske årsager eller fysiske skavanker, som ondt i ryggen, nakken, maven eller andet.
Bare fordi man ikke kan SE skavanken betyder det absolut ikke at den ikke er alvorlig nok.

Jeg hørte en gang en lettere ældre kvinde, sige at hun havde i hvert fald aldrig haft en sygedag i hele hendes arbejdsliv.... - okay, og hvad så?, tænkte jeg. Det betyder bare at du enten ikke har passet godt nok på dig selv, ikke har været syg nogen sinde eller bare været heldig...

Alt det her skriver jeg fordi emnet nærmest er tabu i Danmark.
Hvis man ikke kan se at samtlige lemmer er brækkede eller at man hænger i laser,så er man ikke syg og så er man et dårligt dårligt menneske.

Samtidig har der aldrig været større fokus på hvor mange mennesker der bliver ødelagt af stress i Danmark og på hvordan vi over alt kan skabe et bedre arbejdsmiljø...

Anmeld

28. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Jeg er helt enig. Godt skrevet.

Hvis man melder sig syg så har ingen nogen ret til overhovedet at blande sig i, hvad man så laver.

Selvfølgelig er det en anden snak hvis man gør det fordi man pjækker, men så er der jo sandsynligvis noget galt og så skulle man måske hellere fokusere på at finde en løsning og hjælpe,
i stedet for at blande sig eller dunke vedkommende oven i hovedet.

Som sagt har man et liv som man ikke behøver sætte på standby.
Desuden har grunden til sygemeldingen heller ingen begrænsning på hvad man "må" lave derhjemme.

Hvis du melder dig syg, kan det have oceaner af grunde og hvis man vurdere at man ikke kan holde ud at være på arbejde eller at udføre sit arbejde, som man har det, så er den ikke meget længere.

Det kan udemærket være at man sagtens kan holde til at hente sin jakke, handle ind eller gå en tur.
Men fx 8 timer på arbejdet (ekskl, transporttid) med fuld fokus på eet område og fuld hengivenhed, er mere end man kan klare.

Der er så mange ting som mange mange mennesker ikke overvejer ved en sygemelding.
Fx kan årsagen være noget som man ikke kan se.

Eksempelvis psykiske årsager eller fysiske skavanker, som ondt i ryggen, nakken, maven eller andet.
Bare fordi man ikke kan SE skavanken betyder det absolut ikke at den ikke er alvorlig nok.

Jeg hørte en gang en lettere ældre kvinde, sige at hun havde i hvert fald aldrig haft en sygedag i hele hendes arbejdsliv.... - okay, og hvad så?, tænkte jeg. Det betyder bare at du enten ikke har passet godt nok på dig selv, ikke har været syg nogen sinde eller bare været heldig...

Alt det her skriver jeg fordi emnet nærmest er tabu i Danmark.
Hvis man ikke kan se at samtlige lemmer er brækkede eller at man hænger i laser,så er man ikke syg og så er man et dårligt dårligt menneske.

Samtidig har der aldrig været større fokus på hvor mange mennesker der bliver ødelagt af stress i Danmark og på hvordan vi over alt kan skabe et bedre arbejdsmiljø...

Nu skriver trådstarter jo i sit indlæg, at det IKKE er hvis man har ondt i ryggen eller lignende... Hun skriver direkte, at spørgsmålet er i forhold til, hvis man er dårlig og skidt tilpas! Og i den sammenhæng er jeg lodret uenig med dig Hvis min kollega er syg pga dårlig ryg eller noget psykisk i en længere periode, ville vi jo vide det, og så var det måske vigtigt, at han/hun kom ud for at holde sig selv i gang på den ene eller den anden måde. Grunden til at vi ville vide det er, at der i min kommune (er offentlig ansat) er en regel om, at hvis man har mere end 5 sygedage i løbet af et år (!), skal lederen indkalde medarbejderen til en samtale, for at finde ud af om der ligger mere bag sygemeldingen og for at få medarbejderen hurtigt tilbage på arbejde igen. Og 5 sygedage på et år er jo ikke meget, hvis man er uheldig - en influenza på f.eks. 3 dage og en forkølelse senere på året på f.eks 2 dage... så er de 5 dage hurtigt brugt

/ Taco78 

Anmeld

28. august 2012

SaNiNa

Synes det er forkert at hente en jakke når man er syg hvis du kan hente jakken kunne du måske også været taget på abejde.

Tænk hvis du havde mødt din arbejdsgiver hvad ville h*n ikke tænk.

du er j som sådan nød til at hente og bringe dine børn det kan der jo ikke laves om på hvis der ikke er en anden part til at hjælpe.

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Jeg synes den Er svær og op til den enkelte hvor dårligt man har det

Anmeld

28. august 2012

grinny

Ja jeg går ud når jeg er syg. Selvom jeg er syg (hvilket jeg desværre er lige nu) kan jeg ikke ligge på sofaen i 24 timer!!

Jeg kan godt finde på at gå hen til mine forældre (som bor 2 minutter væk) eller gå en tur op til fakta. Efter jeg har været inde i hel formiddag og eftermiddag har jeg brug for luft og brug for at komme ud. Så må folk tænke hvad de vil  

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Taco78 skriver:

Nu skriver trådstarter jo i sit indlæg, at det IKKE er hvis man har ondt i ryggen eller lignende... Hun skriver direkte, at spørgsmålet er i forhold til, hvis man er dårlig og skidt tilpas! Og i den sammenhæng er jeg lodret uenig med dig Hvis min kollega er syg pga dårlig ryg eller noget psykisk i en længere periode, ville vi jo vide det, og så var det måske vigtigt, at han/hun kom ud for at holde sig selv i gang på den ene eller den anden måde. Grunden til at vi ville vide det er, at der i min kommune (er offentlig ansat) er en regel om, at hvis man har mere end 5 sygedage i løbet af et år (!), skal lederen indkalde medarbejderen til en samtale, for at finde ud af om der ligger mere bag sygemeldingen og for at få medarbejderen hurtigt tilbage på arbejde igen. Og 5 sygedage på et år er jo ikke meget, hvis man er uheldig - en influenza på f.eks. 3 dage og en forkølelse senere på året på f.eks 2 dage... så er de 5 dage hurtigt brugt

I nogle tilfælde vil jeg give dig ret, men kommer da meget an på den enkelte, hvad der der er galt, og hvilket arbejde man har, jeg har selv rygproblemer og har brug for at få rørt mig, men samtidig meget hårfin grænse for ikke at lave for meget, for så overbelaster det, og det bliver værre. Tror ikke man kan sætte det op, så sort/hvid

Anmeld

28. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

I nogle tilfælde vil jeg give dig ret, men kommer da meget an på den enkelte, hvad der der er galt, og hvilket arbejde man har, jeg har selv rygproblemer og har brug for at få rørt mig, men samtidig meget hårfin grænse for ikke at lave for meget, for så overbelaster det, og det bliver værre. Tror ikke man kan sætte det op, så sort/hvid

Men hun skriver jo, at hun er sygemeldt i dag og i morgen..... Så mener jeg, at der er ting som bør vente.... Altså at hente børn, hvis hun ikke har andre kan jo ikke udsættes! Men at hente en jakke, der er bestilt... det kunne jo godt vente to dage - UDEN problemer Og jeg skriver jo NETOP, at der kan være grunde til at den sygemeldte har behov for at komme lidt ud!! Men hvis man har influenza, ræsermave og opkast, forkølet og feber og lignende, bør man blive i sin seng efter min mening!!!

/ Taco78 

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Taco78 skriver:

igrgrugrungrundgrundegrundetåbiægtagteagtesagtesg

Men hun skriver jo, at hun er sygemeldt i dag og i morgen..... Så mener jeg, at der er ting som bør vente.... Altså at hente børn, hvis hun ikke har andre kan jo ikke udsættes! Men at hente en jakke, der er bestilt... det kunne jo godt vente to dage - UDEN problemer Og jeg skriver jo NETOP, at der kan være grunde til at den sygemeldte har behov for at komme lidt ud!! Men hvis man har influenza, ræsermave og opkast, forkølet og feber og lignende, bør man blive i sin seng efter min mening!!!

Jeg Har misforstået grundet citering, så troede du snakkede om langtidssygemeldte.
Jeg synes så også man ikke skal gå på arbejde for enhver pris, hvis man smitter andre, alt med mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.