Jep en mand har forvildet sig herind
nåh men jeg kunne heller ikke lade det her indlæg smutte forbi. Det minder en smule om min kærestes og mit forhold der brat endte i juni måned da hun sagde stop. 7 års forhold og en dreng på 1½ år
Vi havde begge kæmpet og har været i parterapi over længere tid. Det løsnede op og vi kunne snakke sammen som venner. Hendes følelser var væk for mig som kæreste og jeg føler stadig noget for hende, nåh men vil ikke rippe min historie op da den er en lang smører.
Men som en sagde længere oppe:
" Og som skilsmissebarn bliver jeg nødt til at sige, hellere to forældre der er lykkelige hver for sig - en to forældre der er ulykkelige sammen."
Ud fra sådan som du beskriver det, så lader det til at du står der, hvor min ex hun stod i påsken. Fortvivlelsen og måske følelsen af at du er bange for at såre ham.
I har været i parterapi og det lader til du har kæmpet bravt ud fra det jeg kan læse mig frem til, men det han "måske" lyver omkring det med grøn koncert og skriver til en anden pige. Den er ikke alt for god.. Nu kender jeg ikke omstændighederne, men kan kun gisne omkring tingene.
Det lader til han laver samme rav i den , som jeg lavede for nogle år tilbage. Hvor en pige tager kontakt til mig og det udvikler sig, hvorefter jeg vælger at sige fra inden det ender galt. Dvs fysisk møde osv. Jeg valgte min ex/kæreste frem for hende den anden. Måske har din kæreste mødtes med hende den fremmede pige, måske hyggesnakker de omkring tingene, fordi han har brug for nogle at snakke med, som ikke er dig. Alt det er kun gætteri, men han burde lægge kortene på bordet, hvis han var ærlig!
men prøv at gøre ham opmærksom tidligere på dagen om, så får han lige lidt tid til at forberede sig og ikke gå i defensiven med det samme, at i skal snakke om jeres forhold i aften når børnene sover og undgå for guds skyld at komme op og skændes.. Nu ved jeg ikke hvad i lærte parterapi. Vi fik et såkaldt "stop" ord når diskussionen var ved at køre af sporet, hvilket var "gulerod" da det fik os til og smile.
Men ihvertfald MÆRK efter indeni om det er det rigtige. Om du føler for det du gør ved at vælge den svære og tunge beslutning. Det gør skide ondt og du kan ikke være forberedt på hans reaktion overhovedet. Det kan være han eksploderer eller bryder sammen i gråd.
Taler af erfaring, min egen reaktion var jeg selv uforberedt på. Jeg lignede en omvandrende grå mand i et par dage og sagde intet og efter nogle dage faldt 10'øren og så knækkede filmen totalt.
Men!! mærk efter indeni og tag en beslutning og stå ved den! Hvis i skilles , så sørg nu at skilles som venner og ikke fjender.. Det er det bedste for begge parter og børnene. Der går nok lige lidt tid før i kan tåle og se hinanden osv. efterfølgende.
Jeg håber bare han lægger kortene på bordet og siger tingene, som de er og ikke gemmer noget..
Ihvertfald sørg for det med at snakke om forholdet og gør ham opmærksom på din nuværende tanker (det glemte min ex) osv, hvis han vil kæmpe for det, så skal du bare se løjer! Forhåbentlig hehe
Ja jeg er en mand der blander sig i en debat. Det er skrækkeligt