Mønster på hæklede "gummistøvler" - Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.265 visninger
52 svar
6 synes godt om
26. august 2012

mariamiss6

Ih, jeg vil så gern ehave et RIGTIG GODT mønster på hæklede baby støvler, helts nogle der rigtig godt kunne ligne gummistøvler....

Jeg fandt nogle på nettet, men det er en opskrift der koster penge, og hvis jeg kan, vil jeg gerne spare de penge. Jeg har forsøgt nu i 4 dage, at lave nogle, men de bliver bare aldrig HELT rigtige... 

Jeg har fundet MASSER af gode sålopskrifter, men jeg kan ikke finde en støvleopskrift som bare bliver sååååå yndig  

Det fedeste ville være, hvis opskriften var tilpasse 4/8 bomuldsgarn, fordi det er så nemt at få fat i, og det er dejligt blødt, så jeg har det altid hjemme, til alle mulige andre projekter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Ka+Ma=Be

mariamiss6 skriver:

Ih, jeg vil så gern ehave et RIGTIG GODT mønster på hæklede baby støvler, helts nogle der rigtig godt kunne ligne gummistøvler....

Jeg fandt nogle på nettet, men det er en opskrift der koster penge, og hvis jeg kan, vil jeg gerne spare de penge. Jeg har forsøgt nu i 4 dage, at lave nogle, men de bliver bare aldrig HELT rigtige... 

Jeg har fundet MASSER af gode sålopskrifter, men jeg kan ikke finde en støvleopskrift som bare bliver sååååå yndig  

Det fedeste ville være, hvis opskriften var tilpasse 4/8 bomuldsgarn, fordi det er så nemt at få fat i, og det er dejligt blødt, så jeg har det altid hjemme, til alle mulige andre projekter

Hvor har du set den? Er  bare nysgerrig Jeg har desværre ikke selv nogen opskrift, men det lyder fint.

Anmeld

26. august 2012

mariamiss6

Hvor har du set den? Er  bare nysgerrig Jeg har desværre ikke selv nogen opskrift, men det lyder fint.

Her, http://www.etsy.com/listing/80148848/booties-crochet-pattern-baby-booties-for de er simpelthen det mest nuttede, og de ser ud til at ville sidde PERFEKT på en babyfod, hvilket i sig selv er en kømpe mangelvare, når det kommer til at få perfekt tilpassede sutsko til babyer....

Jeg ville gerne lave nogle, så de passede sådan ca. 6 måneders alderen....

Hvis jeg ikke finder et mønster, køber jeg det der til den første... Men ærlig talt, jeg er sgu lidt nærrig når det kommer til at betale for ting jeg virkelig burde kunne opfinde selv hehe... OG jeg har virkelig kigget på billederne, og forsøgt at forstå hvorfor andre opskrifter ender med at have denf orm de har,m og så forsøgt at tilpasse det til en god sål, men nej, det virker bare ikke for mig....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. august 2012

MomInTheMaking

mariamiss6 skriver:

Dig som ellers altid er så god til at lave sådan noget uden opskrift..

Nu skal jeg overhovedet ikke spille smart, for jeg har ikke engang forsøgt at lave dem, men jeg synes da den her støvle ser ret enkel ud?

Hvad er det helt præcist der er svært at lure ved dem her?

får helt lyst til at gå igang igen nu, så tak for det, for nålen har ligget stille længe nu.

Anmeld

27. august 2012

mariamiss6

Mom In The Making skriver:

Nu skal jeg overhovedet ikke spille smart, for jeg har ikke engang forsøgt at lave dem, men jeg synes da den her støvle ser ret enkel ud?

får helt lyst til at gå igang igen nu, så tak for det, for nålen har ligget stille længe nu.

Jamen tak skal du have for komplimenten, som jeg vælger at se på det hehehe.....

Jamen, den støvle på billedet, har den fineste bue UDEN at det er en bule, over tæerne. Den ser ud til at være perfekt tilpasset anklen, og benet højere oppe.

Og så ser den ud til at være god fast i sålen, så den ikke er for blød...

Sålen har jeg egentlig løst, det er bare at hækle den i dobbelt tråd, så passer det med den bliver mere fast, uden at være stiv. 

Men det er det med hvor jeg skal placere hvilke sting, især hen over tæerne, for at få den SÅ fin og perfekt, at jeg ikke lige kan finde ud af....

Jeg er blevet så træt af at prøve, at jeg har droppet støvlen ind til nu, og i stedet er gået igang med en my (knap så-) little pony

Her fra  http://hooked-on-anime.dreamwidth.org/6139.html?thread=28923

Anmeld

27. august 2012

mariamiss6

Jamen tak skal du have for komplimenten, som jeg vælger at se på det hehehe.....

Jamen, den støvle på billedet, har den fineste bue UDEN at det er en bule, over tæerne. Den ser ud til at være perfekt tilpasset anklen, og benet højere oppe.

Sålen har jeg egentlig løst, det er bare at hækle den i dobbelt tråd, så passer det med den bliver mere fast, uden at være stiv. 

Men det er det med hvor jeg skal placere hvilke sting, især hen over tæerne, for at få den SÅ fin og perfekt, at jeg ikke lige kan finde ud af....

Jeg er blevet så træt af at prøve, at jeg har droppet støvlen ind til nu, og i stedet er gået igang med en my (knap så-) little pony

Anmeld

27. august 2012

MomInTheMaking

mariamiss6 skriver:

Jamen det var det også. håber da ikke det kunne misforståes..

har fået af vide at jeg godt kan fremstå flabet når jeg skriver, fordi jeg "skriver som jeg taler" og uden hele kropsprogs delen så kan det vidst misforståes. - så det var bestemt en kompliment.

Hm.. jeg har lyst til at prøve. men jeg er lige gået igang med at lære mig selv at sy på maskine. xD overspringshandling here i come. Har faktisk aldrig prøvet at hækle med dobbelttråd.!?! 

Anmeld

27. august 2012

mariamiss6

Jamen det var det også. håber da ikke det kunne misforståes..

har fået af vide at jeg godt kan fremstå flabet når jeg skriver, fordi jeg "skriver som jeg taler" og uden hele kropsprogs delen så kan det vidst misforståes. - så det var bestemt en kompliment.

Hm.. jeg har lyst til at prøve. men jeg er lige gået igang med at lære mig selv at sy på maskine. xD overspringshandling here i come. Har faktisk aldrig prøvet at hækle med dobbelttråd.!?! 

nej bare rolig. Jeg tager det ikke så tungt... Det e rkun hvis folk bliver direkte, og uden tvivl nedladende, så får jegm ig en lille flegner her hjemme på sofaen

Og så sker det at jeg kaster om mig med gloser, som mellem linierne ikke er til at misforstå

Never the less, jeg forstod dig så udemærket, var bare lige ordfrisk eller noget

Hmmm dobbelt tråd... Altså, det gør bare at det samme stykke arbejde bliver mere fast (her især når man er ude i DC (oh my lord, jeg har glemt de danske betegnelser!!!!!?!!!!) ), lidt mere stift, og lidt tættere i maskerne (især gælder det for DC (double crochet) ).

Selvfølgelig vokser det måske også en anelse, i omfang, sådan, du ved, men det bliver hverken en halv eller en hel gang større Så hvis man vil have noget stivet af, som for eksempel en sål, som jo også gerne må være lidt tykkere, uden at være stenhård, kan dobbelt tråd være enhjælp

Anmeld

27. august 2012

Skifreaken

mariamiss6 skriver:

Her, http://www.etsy.com/listing/80148848/booties-crochet-pattern-baby-booties-for de er simpelthen det mest nuttede, og de ser ud til at ville sidde PERFEKT på en babyfod, hvilket i sig selv er en kømpe mangelvare, når det kommer til at få perfekt tilpassede sutsko til babyer....

Hvis jeg ikke finder et mønster, køber jeg det der til den første... Men ærlig talt, jeg er sgu lidt nærrig når det kommer til at betale for ting jeg virkelig burde kunne opfinde selv hehe... OG jeg har virkelig kigget på billederne, og forsøgt at forstå hvorfor andre opskrifter ender med at have denf orm de har,m og så forsøgt at tilpasse det til en god sål, men nej, det virker bare ikke for mig....

Årh de er fantastiske!!!! De ville helt sikkert klæde Hector, sig endelig til hvis du finder mønstret, har det på samme måde som dig - ved godt det er total tarveligt, for den der har fundet på dem har jo nok brugt meget tid på at lave mønstrene...

Har fundet disse som jeg synes jeg må eje.. men er bare lidt nærrig .. specielt når der er så mange andre lækre ting som er gratis... så kan man jo starte der :p

http://www.ravelry.com/patterns/library/alfalfa-the-horse

og

http://www.ravelry.com/patterns/library/charly-seahorse

Held og lykke med at finde dem

Anmeld

27. august 2012

Zafir

mariamiss6 skriver:

Åh hvor er de bare YNDIGE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.