PT skriver:
Tusinde tak for detaljeret info - altid rart at trække på andres erfaring 
Hvor køber du så fodder henne? Ved dyrlægen eller bare i Kvickly?
Det vil naturligvis være synd for dyret, hvis det føler sig alene, men jeg synes, det lyder af meget at have TO af dem. Kan de virkelig klare sig i et bur på 120x60?
Jeg køber hos dyrlægen fordi hun blander det selv. Det man kan få i Kvickly eller Netto er baseret på korn, og marsvin spiser faktisk slet ikke korn. Et godt pillefoder kunne være Ovator eller Tima Mega C 
Et bur på 120 er langt nok. Jeg startede med et på 100X60 til to marsvin er det var også fint nok, men med 120 eller 140 har det lidt mere mulighed for at bevæge sig 
Og helt uden at lyve kan jeg fortælle dig at du ikke mærker forskel på om du har en eller to, arbejdet er det samme. Den eneste forskel er at du har nogle marsvin der er glade og tilfredse 
Jeg synes der er mega synd for et marsvin der skal gå alene. Der er mange der siger at hvis man så bare snakker med det hver dag så går det, men nej. Et menneske kan aldrig give det samme socialt, som et andet marsvin. Udover det så behøver to marsvin der går sammen i realiteten ikke menneskelig kontakt, forstået på den måde at hvis man har en stresset dag og ikke får snakket med så sker der ikke noget ved det. De kan også godt være alene hjemme en hel aften uden der sker noget, fordi de har hinanden 
Anmeld