marsvin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
hannetheis skriver:

vi har også marsvin. vores børn er 4 og 1 år.
og vi har kun 1 marsvin og den trives rigtig godt kun den. den står i stuen og følger med i alt hvad vi laver og ja de snakker når de hører en pose skramle. vores er rigtig social og kommer gerne hen til tremmerne i buret når mine børn sidder og kigger på den og så stikker den næsen ud så børnene ham røre den.
vil sige at der ikke er noget problem i at den bor alene så længe at buret står et sted hvor i andre også opholder jer meget. og at den kommer ud hverdag for at blive snakket med.
vores ved at når vi kommer hjem fra arbejde og institution er det det første vi gør at tage den ud for at kæle.
mine børn får ikke lov til at tage den ud alene men sidder gerne med den når vi kæler. den lille er dog ikke så god endnu til at forstå man skal være forsigtig med den, men det bliver bedre for hver dag kan vi se.
og med mad kan man finde mange sider på nettet over hvad de godt kan lide og hvad der er mange vitaminer i.

Tak for svar

Den ville stå i stuen, hvor vi opholder os hele dagen, da børnenes legetøj er derinde, så den ville aldrig rigtig være alene.

Jeg tænker også, at man ikke kan lade børnene være alene med den, men det er en god ting at lære, at man skal være forsigtig, når man leger med dyr, og min den ældste elsker bare dyr, så det er for hendes skyld, vi skulle have et

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Princesspigen skriver:

det er jeg super glad for at høre..

selv min egen søster købte marsvin og fulg for så at indse tøsen ikke gad passe det og gav begge dele væk igen

Det kan man da ikke bare gøre

Anmeld

27. august 2012

Annette A

PT skriver:

Tak for svar.

Jeg er glad for at høre, at I er glade for jeres.

Hvordan med børnene? Kan de godt kæle med dem også? Jeg mener, mine er jo ikke så store, og de skulle jo helst have lidt gavn af dyrene, men uden at hverken børn eller dyr kommer til skade.

Godt at vide om mad

Hvor stort et bur har dine?

Ja de er helt ideelle til børn, men det er klart at man med de mindre børn altid skal sidde med dem sammen, for de skal jo lige lære at håndtere dyrene. Det kan man ikke forlange når de er små. Men det gode ved marsvin er jo netop at de sidder roligt og ikke pudselig sætter af som en kanin eller smutter som hamstere oftest gør det. Nu er min ene dreng 9 år, så han ved jo godt hvordan han skal sidde og kæle med dem, mens den yngste kun er 11 mdr, men han aer dem da allerede under opsyn, så det er jo bare om at vænne dyr og børn til hinanden.

Vores bur er 100 cm i længden, 55 i bredden og 35 i højden og så er hele åbningen foran fungerende som en låge, så man nemt kan kome ind til dyrene for barnet/børnene og så man ikke skal tage dyret ud af en lille smal låge. Marsvin er jo flugtdyr fra naturens side og ka godt blive lidt skræmt af hurtige bevægelser og hænder der kommer oppefra. På den her måde kan man komme stille og roligt ind i buret og det er nemt for barnet uden at klemme dyret. Det er sådan et aflangt bur mod de normalt mere firkantet og det koster fra nyt af på nettet 500 kr. Men man kan jo få mange forskellige lækre bure. Det er jo hvad man foretrækker og har plads til. Min mor bruger store plastickaser til sine, da hun synes det griser mindre i forhold til hø og strøelse, der jo godt kan havne på gulvet ved almindelige burtyper. Men man kan også få bure med pænt høje bunde, det har vores fx, så det meste af savsmuldet bliver i buret. Marsvin kan jo fx godt lide at hoppe rundt og glædesdanse, når de hygger sig og har det godt.

Anmeld

27. august 2012

Princesspigen

PT skriver:

Det kan man da ikke bare gøre

næ det mener jeg jo heller ikke

Anmeld

27. august 2012

Solstrålebørn

PT skriver:

Hvor sødt

Hvor mange har I?

Vi har 3 stk... 

Anmeld

27. august 2012

grinny

PT skriver:

Tusinde tak for detaljeret info - altid rart at trække på andres erfaring

Hvor køber du så fodder henne? Ved dyrlægen eller bare i Kvickly?

Det vil naturligvis være synd for dyret, hvis det føler sig alene, men jeg synes, det lyder af meget at have TO af dem. Kan de virkelig klare sig i et bur på 120x60?

Jeg køber hos dyrlægen fordi hun blander det selv. Det man kan få i Kvickly eller Netto er baseret på korn, og marsvin spiser faktisk slet ikke korn. Et godt pillefoder kunne være Ovator eller Tima Mega C

Et bur på 120 er langt nok. Jeg startede med et på 100X60 til to marsvin er det var også fint nok, men med 120 eller 140 har det lidt mere mulighed for at bevæge sig

Og helt uden at lyve kan jeg fortælle dig at du ikke mærker forskel på om du har en eller to, arbejdet er det samme. Den eneste forskel er at du har nogle marsvin der er glade og tilfredse

Jeg synes der er mega synd for et marsvin der skal gå alene. Der er mange der siger at hvis man så bare snakker med det hver dag så går det, men nej. Et menneske kan aldrig give det samme socialt, som et andet marsvin. Udover det så behøver to marsvin der går sammen i realiteten ikke menneskelig kontakt, forstået på den måde at hvis man har en stresset dag og ikke får snakket med så sker der ikke noget ved det. De kan også godt være alene hjemme en hel aften uden der sker noget, fordi de har hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.