grinny skriver:
Jeg har snart en del og vil lige komme med nogle informationer 
Marsvin SKAL ALTID gå to sammen da det er flokdyr og derfor ikke har det godt med at gå alene. Man kan tydeligt mærke forskel på om man har et eller to marsvin. Min den ene har f.eks. gået i isolation efter han havde været lnt ud til parring og han var slet ikke sig selv fordi han skulle gå for sig selv.
Marsvin har brug for c-vitamin, det vil altså sige at man ikke skal købe det billige mad fra Netto da det er noget værre skidt! Man skal bruge et ordentligt pillefoder. De skal have adgang til mad, vand og hø 24/7 og have grøntsager med c-vitamin i.
Til to marsvin vil jeg anbefale et bur på mindst 100x60, men helst 120 eller 140 i længden.
Marsvin larmer IKKE, de siger lyde når de høre en pose rasle for det er lige med mad, og nogle hyler når man kommer hjem fordi de kender en. Min teori er at larmende marsvin er marsvin der keder sig (f.eks. dem der går alene)
Marsvin skal have klippet negle ca. 1 gang om måneden (hvis man ikke selv kan, kan det gøres billigt hos en dyrlæge)
Har man ikke noget i buret vil marsvinet være meget dovent (min erfaringer), men køber man vipper, huse, legebolde osv. vil man få et mere aktivt dyr.
Øhh, der er lige hvad jeg kan huske nu, du må endelig skrive hvis der er andet du gerne vil vide 
Forresten, det er ikke et større arbejde bare fordi der er to 
Det vil naturligvis være synd for dyret, hvis det føler sig alene, men jeg synes, det lyder af meget at have TO af dem. Kan de virkelig klare sig i et bur på 120x60?