At købe bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Solstrålebørn skriver:

Hejsa... 

Jeg vil sige at man skal starte ud med en brugt bil, så må få lidt skræmmer, den er man ikke så øm overfor som en splinter ny bil... 

Jeg har haft kørekort i snart 2 måneder...  Jeg købte en brugt bil, Fiat Punto 5 dørs.. Plads til 2 autostole og barnevogn... 

På knap de 2 måneder jeg har haft kørekortet, har jeg smadret bilens bag ende, plus buler og ridser... 

Imorges gik koblingen på den...  Den var noget galt med allerede da vi fik den hjem... 

Tusinde tak for at du booster min selvtillid med at fortælle om dine skader, min ven

Hvad giver du i forsikring og diverse afgifter, hvis jeg må spørge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
PT skriver:

Det skal du ikke være ked af

Kan se du bor i Herning, så det er ikke så langt væk

Jeg skal først begynde på mit kørekort på tirsdag, så der går ca to måneder før, det ville være aktuelt at købe en bil, så du behøver ikke at skynde dig med mekanikeren

Det er bare ok! Jeg skriver lige når vi har været dernede og fået den tjekket. 

Nej der er ik så langt! Vh stine

Anmeld

26. august 2012

Princesspigen

PT skriver:

Jeg var lige inde og prøve at se med forsikringer, og så vidt jeg kunne se, skulle jeg betale ca 7000 kr om året som ny billist over 25, så det kunne have været værre.

Men ja det er enormt forvirrende dette bil-marked.
Jeg bliver lige bekræftet i, hvor lidt jeg faktisk ved om biler

ja okay, jeg er jo så os under 25 så nok derfor det er dyer for mig..

men ældre og gamle biler skal tit vedligeholdes en del mere og hvis man ikke har pengene til det eller kan gøre dte selv så står man hurtig med en bil man ikke kan bruge fordi den er i stykker..

selv ved jeg ikke meget andet end hvordan man tjækker olie, vand og luft i dækkene.. så jeg skal ikke købe noget gammelt noget  

Anmeld

26. august 2012

Ka+Ma=Be

Jeg kommer ikke til at køre hver dag, så jeg har også fundet ud af, at jeg skal have en benzin.

Skønt at endelig blive belønnet for at være gammel jeg var lige inde og tjekke med forsikring, og den sagde ca 7000 kr om året som ny billist over 25.

Hov hov! Jeg er ung, frisk og frejdig! hihi. Men ja det er altid noget det har sin fordel at være blevet 25

Sagde den 7000 kr på min bil? For så har du nok ikke tastet det helt rigtigt! Jeg betaler 13.000 kr årligt som "ny" billist (og det er vel at mærke efter at have tjekket med samtlige selskaber jeg kunne komme i tanke om, hvor den dyreste ville have - og hold nu fast - 48.000 kr!!!! Ja de er vanvittige og totalt ligeglade med, at jeg har kørt bil i 7 år .)

Anmeld

26. august 2012

Solstrålebørn

PT skriver:

Tusinde tak for at du booster min selvtillid med at fortælle om dine skader, min ven

Hvad giver du i forsikring og diverse afgifter, hvis jeg må spørge?

Siden jeg fik den hjem har jeg indtil videre kun brugt knap 5000,- på den, inkl. ny kobling til den her i næste uge... 

Benzin har jeg faktisk ikke regnet på, den bruger ikke frygtelig meget.. Den køre 17 km pr. liter... Tanker sådan ca tæt på de hver 14. dag... Det ændre sig helt sikkert når jeg starter i skole... 

Forsikringen kan jeg ikke præcis huske et sted mellem 6000 og 7000,- 

Anmeld

26. august 2012

Kløver

Jeg ville nok finde en brugt til 40-80.000 du får nok ikke nogen ny bil for de 80 især ikke hvis du skal have 2 autostole bagi

Held og lykke med kortet, håber du finder en god bil

Anmeld

27. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Princesspigen skriver:

ja okay, jeg er jo så os under 25 så nok derfor det er dyer for mig..

men ældre og gamle biler skal tit vedligeholdes en del mere og hvis man ikke har pengene til det eller kan gøre dte selv så står man hurtig med en bil man ikke kan bruge fordi den er i stykker..

selv ved jeg ikke meget andet end hvordan man tjækker olie, vand og luft i dækkene.. så jeg skal ikke købe noget gammelt noget  

Se så meget ved jeg ikke engang, hvordan man gør på en bil

Anmeld

27. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Ka+Ma=Be skriver:

Hov hov! Jeg er ung, frisk og frejdig! hihi. Men ja det er altid noget det har sin fordel at være blevet 25

Sagde den 7000 kr på min bil? For så har du nok ikke tastet det helt rigtigt! Jeg betaler 13.000 kr årligt som "ny" billist (og det er vel at mærke efter at have tjekket med samtlige selskaber jeg kunne komme i tanke om, hvor den dyreste ville have - og hold nu fast - 48.000 kr!!!! Ja de er vanvittige og totalt ligeglade med, at jeg har kørt bil i 7 år .)

HOLD DA OP - 48000!!!

Det var da godt nok meget.

Det var ikke din bil nej, da jeg jo ikke har dine oplysninger

Derudover var det uden kasko. Det var ved Tryg, jeg prøvede at tjekke.

Hvordan kan du være ny billist, når du har kørt bil i 7 år?

Anmeld

27. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Solstrålebørn skriver:

Siden jeg fik den hjem har jeg indtil videre kun brugt knap 5000,- på den, inkl. ny kobling til den her i næste uge... 

Benzin har jeg faktisk ikke regnet på, den bruger ikke frygtelig meget.. Den køre 17 km pr. liter... Tanker sådan ca tæt på de hver 14. dag... Det ændre sig helt sikkert når jeg starter i skole... 

Forsikringen kan jeg ikke præcis huske et sted mellem 6000 og 7000,- 

Det var også meget at bruge på to måneder

Hvilken VW bil har du?

Anmeld

27. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Maja84 skriver:

Jeg ville nok finde en brugt til 40-80.000 du får nok ikke nogen ny bil for de 80 især ikke hvis du skal have 2 autostole bagi

Held og lykke med kortet, håber du finder en god bil

Jeg må se, hvad jeg kan finde. Og tak - er så nervøs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.