At købe bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
StineW79 skriver:

Du ka sagtens få en fin bil til ok penge! Du må feks gerne købe vores Peugeot stationcar! Den er fra 1999. Køre fint, men ka kun låses op fra føre siden. Vi vil nemlig gerne ud og ha nye biler, så overvejer at sælge vores!  Vh stine

Måske skulle jeg tage dig på ordet Hvad koster den?

Jeg kan leve med, den kun kan låses op fra førersiden, hvis den ellers kører godt og ikke har nogen fejl og mangler (udover førnævnte)

Jeg er naturligvis ikke interesseret i at skulle bruge 20.000 på reparationer i løbet af det første år eller to.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
PT skriver:

Måske skulle jeg tage dig på ordet Hvad koster den?

Jeg kan leve med, den kun kan låses op fra førersiden, hvis den ellers kører godt og ikke har nogen fejl og mangler (udover førnævnte)

Jeg er naturligvis ikke interesseret i at skulle bruge 20.000 på reparationer i løbet af det første år eller to.

Ska da lige høre kærsten hva han tænker af pris! Også ka vi da få den gennem tjekket ved vores mekaniker, hvis det er!! Vh stine

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
StineW79 skriver:

Ska da lige høre kærsten hva han tænker af pris! Også ka vi da få den gennem tjekket ved vores mekaniker, hvis det er!! Vh stine

Det må du da gerne.
Hvis den er ok og til en fornuftig pris, så ville det ikke være så tosset

Du kan evt skrive det i en pb, hvis det er nemmere?

Anmeld

26. august 2012

Ka+Ma=Be

PT skriver:

Tak for svar.

Godt I er tilfredse med jeres køb
Ved du, hvor meget I betaler i diverse afgifter, forsikring mm?

Jeg synes, det er svært at finde hoved og hale i

Den er desværre ret dyr i afgift! Og med mindre i kører rigtig rigtig meget, vil jeg fraråde jer at købe diesel (det er vores). 

Lige efter vi købte vores, blev der vedtaget en ny afgift så vores årlige afgift stiger fra 4600 til 7000 Det gælder kun dieselbiler.

Forsikringen er også høj, men det er fordi den har en 2.0 liters motor og det er vores første bil! Heldigvis er vi begge over 25 år (ellers var det blevet endnu dyrer  .)

Anmeld

26. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
PT skriver:

Det må du da gerne.
Hvis den er ok og til en fornuftig pris, så ville det ikke være så tosset

Du kan evt skrive det i en pb, hvis det er nemmere?

Ka ik finde ud af at lave en pb 

Jeg ringer lige til vores mekaniker i morgen og høre om han har tid til at lave et tjek, vudere en pris osv, så ka jeg lige ligger et par billeder ind af bilen osv, hvis det stadig har intrasse derefter! Vh stine

Anmeld

26. august 2012

Princesspigen

PT skriver:

Hej alle.

Jeg håber på lidt hjælp fra jer.

Jeg vil til at tage kørekort nu og vil også købe en bil.

Mit dilemma går på, om jeg skal købe en helt ny, lille bil til ca 80.000 (kan man ikke få dem til det?), eller om jeg skal købe en brugt bil til ca 20.000.
Mine krav til bilen er, at der skal kunne være to autostole bagi og en barnevogn i bagagerummet (den kan klappes rigtig meget sammen).

Jeg håber, I vil hjælpe mig, og også fortælle mig hvad I har købt, og hvor meget I betaler i forsikring/afgifter/osv og reparationer på et år.

På forhånd tak.

jeg har ikke vil selv, men jeg ville personligt købe en ny bil hvis jeg kunne finde en til pengene..

de kører tit længere på literen, der er ikke ret meget vedligeholdelse, nogle af afgifterne er billiger(så vidt jeg ved)..

men da jeg ikke har bil kan jeg ikke sige det 100 %

dog har vi snakket om at hvis jeg skal have  bil så køber vi et af de der tilbud chevrolet eller kia eller dem tit har, hvor man for 1500 kr om måneden, får en ny bil, betaler vægtafgift og forsikring i et..

sagen er nemlig den at da jeg aldrig har haft forsikring eller bil eller noget i den stil så har jeg ingen ancinitet og derfor bliver en forsikring alene tit en 15-20 tusind om året  og det syndes jeg er lige voldsomt alene for forsikringen

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
StineW79 skriver:

Ka ik finde ud af at lave en pb 

Jeg ringer lige til vores mekaniker i morgen og høre om han har tid til at lave et tjek, vudere en pris osv, så ka jeg lige ligger et par billeder ind af bilen osv, hvis det stadig har intrasse derefter! Vh stine

Det skal du ikke være ked af

Kan se du bor i Herning, så det er ikke så langt væk

Jeg skal først begynde på mit kørekort på tirsdag, så der går ca to måneder før, det ville være aktuelt at købe en bil, så du behøver ikke at skynde dig med mekanikeren

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Princesspigen skriver:

jeg har ikke vil selv, men jeg ville personligt købe en ny bil hvis jeg kunne finde en til pengene..

de kører tit længere på literen, der er ikke ret meget vedligeholdelse, nogle af afgifterne er billiger(så vidt jeg ved)..

men da jeg ikke har bil kan jeg ikke sige det 100 %

dog har vi snakket om at hvis jeg skal have  bil så køber vi et af de der tilbud chevrolet eller kia eller dem tit har, hvor man for 1500 kr om måneden, får en ny bil, betaler vægtafgift og forsikring i et..

sagen er nemlig den at da jeg aldrig har haft forsikring eller bil eller noget i den stil så har jeg ingen ancinitet og derfor bliver en forsikring alene tit en 15-20 tusind om året  og det syndes jeg er lige voldsomt alene for forsikringen

Jeg var lige inde og prøve at se med forsikringer, og så vidt jeg kunne se, skulle jeg betale ca 7000 kr om året som ny billist over 25, så det kunne have været værre.

Men ja det er enormt forvirrende dette bil-marked.
Jeg bliver lige bekræftet i, hvor lidt jeg faktisk ved om biler

Anmeld

26. august 2012

Solstrålebørn

Hej alle.

Jeg håber på lidt hjælp fra jer.

Jeg vil til at tage kørekort nu og vil også købe en bil.

Mit dilemma går på, om jeg skal købe en helt ny, lille bil til ca 80.000 (kan man ikke få dem til det?), eller om jeg skal købe en brugt bil til ca 20.000.
Mine krav til bilen er, at der skal kunne være to autostole bagi og en barnevogn i bagagerummet (den kan klappes rigtig meget sammen).

Jeg håber, I vil hjælpe mig, og også fortælle mig hvad I har købt, og hvor meget I betaler i forsikring/afgifter/osv og reparationer på et år.

På forhånd tak.

Hejsa... 

Jeg vil sige at man skal starte ud med en brugt bil, så må få lidt skræmmer, den er man ikke så øm overfor som en splinter ny bil... 

Jeg har haft kørekort i snart 2 måneder...  Jeg købte en brugt bil, Fiat Punto 5 dørs.. Plads til 2 autostole og barnevogn... 

På knap de 2 måneder jeg har haft kørekortet, har jeg smadret bilens bag ende, plus buler og ridser... 

Imorges gik koblingen på den...  Den var noget galt med allerede da vi fik den hjem... 

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Ka+Ma=Be skriver:

Den er desværre ret dyr i afgift! Og med mindre i kører rigtig rigtig meget, vil jeg fraråde jer at købe diesel (det er vores). 

Lige efter vi købte vores, blev der vedtaget en ny afgift så vores årlige afgift stiger fra 4600 til 7000 Det gælder kun dieselbiler.

Forsikringen er også høj, men det er fordi den har en 2.0 liters motor og det er vores første bil! Heldigvis er vi begge over 25 år (ellers var det blevet endnu dyrer  .)

Jeg kommer ikke til at køre hver dag, så jeg har også fundet ud af, at jeg skal have en benzin.

Skønt at endelig blive belønnet for at være gammel jeg var lige inde og tjekke med forsikring, og den sagde ca 7000 kr om året som ny billist over 25.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.