At købe bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.580 visninger
33 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hej alle.

Jeg håber på lidt hjælp fra jer.

Jeg vil til at tage kørekort nu og vil også købe en bil.

Mit dilemma går på, om jeg skal købe en helt ny, lille bil til ca 80.000 (kan man ikke få dem til det?), eller om jeg skal købe en brugt bil til ca 20.000.
Mine krav til bilen er, at der skal kunne være to autostole bagi og en barnevogn i bagagerummet (den kan klappes rigtig meget sammen).

Jeg håber, I vil hjælpe mig, og også fortælle mig hvad I har købt, og hvor meget I betaler i forsikring/afgifter/osv og reparationer på et år.

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Mussen2

PT skriver:

Hej alle.

Mit dilemma går på, om jeg skal købe en helt ny, lille bil til ca 80.000 (kan man ikke få dem til det?), eller om jeg skal købe en brugt bil til ca 20.000.
Mine krav til bilen er, at der skal kunne være to autostole bagi og en barnevogn i bagagerummet (den kan klappes rigtig meget sammen).

Jeg håber, I vil hjælpe mig, og også fortælle mig hvad I har købt, og hvor meget I betaler i forsikring/afgifter/osv og reparationer på et år.

På forhånd tak.

Jeg tror det bliver svært at købe en helt ny lille bil til 80.000 som kan rumme barnevogn og to autostole. De små ala UP etc erLtså. Virkelig små.

Jeg have den polo 2003 den varstor nok til at jeg kunne havebarnevogn med. En super fin lille bil billig i drift og forsikring og så går man aldrig helt fejl af VW

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mussen2 skriver:

Jeg tror det bliver svært at købe en helt ny lille bil til 80.000 som kan rumme barnevogn og to autostole. De små ala UP etc erLtså. Virkelig små.

Jeg have den polo 2003 den varstor nok til at jeg kunne havebarnevogn med. En super fin lille bil billig i drift og forsikring og så går man aldrig helt fejl af VW

Tak for svar.

Ved du, hvor meget du gav i diverse afgifter, og hvor gammel var den, da du købte den?

Anmeld

26. august 2012

Mussen2

PT skriver:

Tak for svar.

Ved du, hvor meget du gav i diverse afgifter, og hvor gammel var den, da du købte den?

Åhh, det husker jeg faktisk ikke. Det er vel 3-4 år siden vi købte den.

Vil skyde på at forsikring var omkring 3000 og vægtafgift måske 1200 men det kun et skud i tågen

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Mussen2 skriver:

Åhh, det husker jeg faktisk ikke. Det er vel 3-4 år siden vi købte den.

Vil skyde på at forsikring var omkring 3000 og vægtafgift måske 1200 men det kun et skud i tågen

Tak for svar

Jeg synes, det er en jungle med det her bil-halløj.
Men nu har jeg da bestilt min første teoritime!!!

Anmeld

26. august 2012

Ka+Ma=Be

PT skriver:

Hej alle.

På forhånd tak.

Det var samme dilemma vi sad i for nogle måneder tilbage. Jeg ville helt klart helst have en ny bil Faktum var bare, at vi ikke kunne få den plads vi gerne ville have i en ny lille bil (til de penge vi nu engang havde til rådighed).

I stedet købte vi en Ford Mondeo st. car fra 2006 til 55.000 kr. Vi fortryder det ikke et sekundt! Den har stoooort bagagerum med plads til vores klapvogn (uden at splitte den ad til atomer) samt rejseseng, bumbostol, legetæppe og alt det andet vi slæber rundt på til dagligt

Så vi gik på kompromis med årgangen for så at få mere plads!

Anmeld

26. august 2012

Mussen2

PT skriver:

Tak for svar

Jeg synes, det er en jungle med det her bil-halløj.
Men nu har jeg da bestilt min første teoritime!!!

Det er bestemt også en jungle, man skal se sig for. Min mand er helt inde i det hele, så jeg lad ham om det. Jeg ved han snakker meget om at gensalgs værdi af de små mini biler er meget lave. Dt skal man også tænke med ind i økonomien.

Pøj pøj med kørekortet

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Mussen2 skriver:

Det er bestemt også en jungle, man skal se sig for. Min mand er helt inde i det hele, så jeg lad ham om det. Jeg ved han snakker meget om at gensalgs værdi af de små mini biler er meget lave. Dt skal man også tænke med ind i økonomien.

Pøj pøj med kørekortet

Dejligt med en mand, der ved noget om det
Jeg må vist hellere tage min far på råds (og så selvfølgelig min bankmand )

Tusinde tak skal du have - jeg sidder og bliver helt nervøs nu. Tænk at man kan gå 30 år uden at have siddet bag rattet på en bil.

Anmeld

26. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ka sagtens få en fin bil til ok penge! Du må feks gerne købe vores Peugeot stationcar! Den er fra 1999. Køre fint, men ka kun låses op fra føre siden. Vi vil nemlig gerne ud og ha nye biler, så overvejer at sælge vores!  Vh stine

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Ka+Ma=Be skriver:

Det var samme dilemma vi sad i for nogle måneder tilbage. Jeg ville helt klart helst have en ny bil Faktum var bare, at vi ikke kunne få den plads vi gerne ville have i en ny lille bil (til de penge vi nu engang havde til rådighed).

I stedet købte vi en Ford Mondeo st. car fra 2006 til 55.000 kr. Vi fortryder det ikke et sekundt! Den har stoooort bagagerum med plads til vores klapvogn (uden at splitte den ad til atomer) samt rejseseng, bumbostol, legetæppe og alt det andet vi slæber rundt på til dagligt

Så vi gik på kompromis med årgangen for så at få mere plads!

Tak for svar.

Godt I er tilfredse med jeres køb
Ved du, hvor meget I betaler i diverse afgifter, forsikring mm?

Jeg synes, det er svært at finde hoved og hale i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.