Nogle der ved? (aktivering - kommunen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Princesspigen

K&S skriver:

Men er reglerne de samme, når jeg er på dagpenge?

Jeg må jo godt holde ferie m.m.

jeg ved det faktis ikke..

i forhold til ferie og kontanthjælp er der kommet nye reger, at hvis man har været i kontanthjælp et vidst tidsrum, kan man søge om at få lov til at holde ferie.. så kan man på et år få 4 uger hvis kommunen tillader det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

K&S

6800 skriver:

når du først har været i aktivering, sender de dig højest sandsynligt først ud om ½ år igen....

1.000 tak for svar

Anmeld

27. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Er du under 30 år skal du efter reglerne aktiveres hver 3.måned,er du over 30 år er det hver 6.måned.

Har du været på kontanthjælp i sammenhængende 12 måneder,har du krav på 5 ugers ferie,og de skal varsles til kommunen min. 14 dage før ferien ønskes afholdt.

Anmeld

27. august 2012

K&S

dpb skriver:

åha, det er vidst rimelig individuelt hvor hurtigt man kommer i ny aktivering

Men kan da lige hurtigt opridse mit forløb groft fra jeg blev ledig 1.juli 2010... efter ca.6ugers ledighed (var 28år) røg jeg på mit første jobsøgningskursus (som også varede ca 6uger så vidt jeg husker) som jo skulle munde ud i en praktikplads eller løntilskudsjob indenfor det offentlige... det blev 4 ugers praktik for mit vedkommende... da det var slut gik der ca. 2-3mdr så blev jeg kastet på nyt jobsøgningskursus, som endte med 6mdr i offentlig løntilskud... fra sidste dag på løntilskud gik der så ca.5-6mdr før jeg røg på jobsøgningskursus for tredje gang dette mundede ud i en lidt mere speciel jobplan, da jeg også havde søgt ind på finansøkonomstudiet og da jeg er kommet ind er jeg pt. kommet ud af jobsøgningshelvedet

og ja, den regel med at man først kan komme i privat løntilskud efter 6mdr ledighed, er nok den mest latterlige regel, hvis du spørger mig der burde det offentlige og private sidestilles...tror helt ærligt at det ville hjælpe langt mere...

Håber du snart finder noget arbejde, for det er vitteligt et dumt system at sidde fast i 

Qnuz

Tak fordi du ville dele din historie

Jeg har været sygemeldt siden sidste sommer og er først for nylig blevet "alm." ledig.

Jeg har været så heldig, at jeg fik lov at være i virksomhedspraktik de sidste 8 uger af min sygemelding, så jeg kunne starte stille og roligt op med 25 timer om ugen og så arbejde mig op til fuld tid, inden jeg skulle raskmeldes  

Jeg er så i praktik samme sted nu i 4 uger (som aktivering) og jeg er meget glad for at være der  men jeg prøver bare at finde ud af, hvad jeg kan "tilbyde" evt. fremtidige arbejdsgivere mht. praktik og løntilskud, så derfor synes jeg også, det er helt hen i vejret, at man ikke kan komme i privat løntilskud de første 6 måneder (det kan kun handle om økonomi, for det offentlige ansætter næsten aldrig efter løntilskud)...

Anmeld

27. august 2012

K&S

mea skriver:

Er du under 30 år skal du efter reglerne aktiveres hver 3.måned,er du over 30 år er det hver 6.måned.

Har du været på kontanthjælp i sammenhængende 12 måneder,har du krav på 5 ugers ferie,og de skal varsles til kommunen min. 14 dage før ferien ønskes afholdt.

Tusind tak for svar

Er det så hver 3. måned, man starter eller er det 3 måneder mellem hver aktiveringstilbud?

Jeg er på dagpenge, så jeg optjener jo feriedagpenge

Anmeld

27. august 2012

dpb

K&S skriver:

Tak fordi du ville dele din historie

Jeg har været sygemeldt siden sidste sommer og er først for nylig blevet "alm." ledig.

Jeg har været så heldig, at jeg fik lov at være i virksomhedspraktik de sidste 8 uger af min sygemelding, så jeg kunne starte stille og roligt op med 25 timer om ugen og så arbejde mig op til fuld tid, inden jeg skulle raskmeldes  

Jeg er så i praktik samme sted nu i 4 uger (som aktivering) og jeg er meget glad for at være der  men jeg prøver bare at finde ud af, hvad jeg kan "tilbyde" evt. fremtidige arbejdsgivere mht. praktik og løntilskud, så derfor synes jeg også, det er helt hen i vejret, at man ikke kan komme i privat løntilskud de første 6 måneder (det kan kun handle om økonomi, for det offentlige ansætter næsten aldrig efter løntilskud)...

Det var så lidt

men umiddelbart ville jeg gætte på at der når du er færdig i praktik, det pågældende sted så har du (måske) ca.2-3mdr i "fred"/inden du bliver kaldt til samtale hos sagsbehandler/jobkonsulent 

Og hvis det sted du er hos nu er glade for dig, så er det måske værd at undersøge løntilskud der når du er nået op over de 6mdr... hvis man må det? og hvis der er fremtidsudsigt i det, for dig selvfølgelig

Nu ved jeg jo ikke lige hvilket område du søger indenfor, men jobmarkedet er svært pt...

Har en veninde der også har været sygemeldt i lang tid og da hun blev raskmeldt røg hun ud i samme trummerum som mig næsten... alderen var til hendes fordel (over 30) så hun ikke skulle aktiveres med lige så kort mellemrum...  hun har efter blot et halvt år valgt at forsøge sig med SU og en ny uddannelse....dog et helt andet fag end mig 

Mine tanker går til de mange der ender uden indkomst ved årsskiftet for syntes vitterligt det er uretfærdigt... og i sidste ende opfordre det næsten til socialbedrageri i min optik... for det vil være den eneste mulighed nogle mennesker har i sidste ende... hvordan er det fair??...

og nej, det offentlige ansætter måske en ud af tusinde de har i løntilskud... ej ved det ikke, men igen så er det nok meget forskelligt fra fagområde til fagområde... så syntes heller det var den sk*** 6mdr regel der skulle skrottes istede for at forkorte dp-retten...

Tror heller jeg må slutte... inden jeg kommer alt for off-topic

Qnuz

og held og lykke...

Anmeld

27. august 2012

K&S

dpb skriver:

Det var så lidt

men umiddelbart ville jeg gætte på at der når du er færdig i praktik, det pågældende sted så har du (måske) ca.2-3mdr i "fred"/inden du bliver kaldt til samtale hos sagsbehandler/jobkonsulent 

Og hvis det sted du er hos nu er glade for dig, så er det måske værd at undersøge løntilskud der når du er nået op over de 6mdr... hvis man må det? og hvis der er fremtidsudsigt i det, for dig selvfølgelig

Nu ved jeg jo ikke lige hvilket område du søger indenfor, men jobmarkedet er svært pt...

Har en veninde der også har været sygemeldt i lang tid og da hun blev raskmeldt røg hun ud i samme trummerum som mig næsten... alderen var til hendes fordel (over 30) så hun ikke skulle aktiveres med lige så kort mellemrum...  hun har efter blot et halvt år valgt at forsøge sig med SU og en ny uddannelse....dog et helt andet fag end mig 

Mine tanker går til de mange der ender uden indkomst ved årsskiftet for syntes vitterligt det er uretfærdigt... og i sidste ende opfordre det næsten til socialbedrageri i min optik... for det vil være den eneste mulighed nogle mennesker har i sidste ende... hvordan er det fair??...

og nej, det offentlige ansætter måske en ud af tusinde de har i løntilskud... ej ved det ikke, men igen så er det nok meget forskelligt fra fagområde til fagområde... så syntes heller det var den sk*** 6mdr regel der skulle skrottes istede for at forkorte dp-retten...

Tror heller jeg må slutte... inden jeg kommer alt for off-topic

Qnuz

og held og lykke...

Jeg er uddannet kontorassistent og der er MANGE om budet

Der er desværre ikke mulighed for løntilskud eller fastansættelse, hvor jeg er nu - de ville meget gerne beholde mig, men pengene er der desværre ikke til det  øv øv øv, for jeg er SÅ glad for at være der, det er lige mig

Er du kommet i job? Eller er du stadig "i systemet"?

Anmeld

27. august 2012

dpb

K&S skriver:

Jeg er uddannet kontorassistent og der er MANGE om budet

Der er desværre ikke mulighed for løntilskud eller fastansættelse, hvor jeg er nu - de ville meget gerne beholde mig, men pengene er der desværre ikke til det  øv øv øv, for jeg er SÅ glad for at være der, det er lige mig

Er du kommet i job? Eller er du stadig "i systemet"?

Jeg starter studie på torsdag

Har søgt ind på finansøkonomen og kom ind 

Så pt. ved jeg hvad jeg skal de næste to år og så håber jeg at næste skridt også vil lykkedes, men nu må vi se...

Ja specielt kontorområdet er svært at komme ind på...uanset om det er hos det offentlige eller i private firmaer...

men krydser for at lykkedes for dig

Qnuz

Anmeld

27. august 2012

K&S

dpb skriver:

Jeg starter studie på torsdag

Har søgt ind på finansøkonomen og kom ind 

Så pt. ved jeg hvad jeg skal de næste to år og så håber jeg at næste skridt også vil lykkedes, men nu må vi se...

Ja specielt kontorområdet er svært at komme ind på...uanset om det er hos det offentlige eller i private firmaer...

men krydser for at lykkedes for dig

Qnuz

TILLYKKE, dejligt for dig

Jeg har også selv overvejet ny uddannelse, meeeen nu må vi se

Tak tak

Anmeld

27. august 2012

dpb

K&S skriver:

TILLYKKE, dejligt for dig

Jeg har også selv overvejet ny uddannelse, meeeen nu må vi se

Tak tak

takker

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.