Nogle der ved? (aktivering - kommunen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.415 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. august 2012

K&S

Heeeej 

Jeg er ledig på dagpenge og er under 30 år. 

Jeg er pt. i 4-ugers virksomhedspraktik (som aktivering), da jeg havde været ledig i 13 uger - MEN hvor tit bliver man aktiveret? 

Er der nogle, der ved det? 

Katja, som er rigtig glad for sin virksomhedspraktik....! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

MyLove E

K&S skriver:

Heeeej 

Jeg er pt. i 4-ugers virksomhedspraktik (som aktivering), da jeg havde været ledig i 13 uger - MEN hvor tit bliver man aktiveret? 

Du kan muligvis komme over i løntilskud lige bagefter

Jeg skulle har været i 4 ugers praktik nu her. Men har været så heldig at få fast arbejde :-)

Men jeg sad lige her til aften og læste min aktiverings plan. Der stod at hvis de fire uger gik som de skulle som de var sikker på , ja så kunne jeg forsætte i løntilskud i 3mdr bagefter..

Anmeld

26. august 2012

Princesspigen

K&S skriver:

Heeeej 

kommunen har ret til så længe du er på kontanthjælp at sende dig i aktivering alle hverdage i ugen alle uger om året..

ferie er noget man som regl ikke har ret til..

man må ikke tage udenbys i hverdage da man skal stå til rådighed for arbejds marked..

håber dette besvarede dit spørgsmål

Anmeld

27. august 2012

K&S

Tauf skriver:

Du kan muligvis komme over i løntilskud lige bagefter

Jeg skulle har været i 4 ugers praktik nu her. Men har været så heldig at få fast arbejde :-)

Men jeg sad lige her til aften og læste min aktiverings plan. Der stod at hvis de fire uger gik som de skulle som de var sikker på , ja så kunne jeg forsætte i løntilskud i 3mdr bagefter..

Har det så ikke være praktik i en offentlig virksomhed?

For ifølge min sagsbehandler kan jeg først komme i privat løntilskud (det er en privat virksomhed, jeg er i), når jeg har været ledig i 6 måneder

SUPER fedt at du skal starte i arbejde - det var elev, ikke?

Anmeld

27. august 2012

K&S

Princesspigen skriver:

kommunen har ret til så længe du er på kontanthjælp at sende dig i aktivering alle hverdage i ugen alle uger om året..

ferie er noget man som regl ikke har ret til..

man må ikke tage udenbys i hverdage da man skal stå til rådighed for arbejds marked..

håber dette besvarede dit spørgsmål

Men er reglerne de samme, når jeg er på dagpenge?

Jeg må jo godt holde ferie m.m.

Anmeld

27. august 2012

MyLove E

K&S skriver:

J

Har det så ikke være praktik i en offentlig virksomhed?

For ifølge min sagsbehandler kan jeg først komme i privat løntilskud (det er en privat virksomhed, jeg er i), når jeg har været ledig i 6 måneder

SUPER fedt at du skal starte i arbejde - det var elev, ikke?

Jo det var et offentlige sted.

Ja jeg starter som elev på mandag:-):-):-):-)

Anmeld

27. august 2012

K&S

Tauf skriver:

Jo det var et offentlige sted.

Ja jeg starter som elev på mandag:-):-):-):-)

Man kan nemlig kun komme i offentligt løntilskud de første 6 måneder (for så skal de jo kun udbetale dagpenge)

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE

Anmeld

27. august 2012

6800

K&S skriver:

Heeeej 

når du først har været i aktivering, sender de dig højest sandsynligt først ud om ½ år igen....

Anmeld

27. august 2012

MyLove E

K&S skriver:

Man kan nemlig kun komme i offentligt løntilskud de første 6 måneder (for så skal de jo kun udbetale dagpenge)

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE

Øv..

Tak tak tak tak:-):-)

Anmeld

27. august 2012

dpb

Heeeej 

åha, det er vidst rimelig individuelt hvor hurtigt man kommer i ny aktivering

Men kan da lige hurtigt opridse mit forløb groft fra jeg blev ledig 1.juli 2010... efter ca.6ugers ledighed (var 28år) røg jeg på mit første jobsøgningskursus (som også varede ca 6uger så vidt jeg husker) som jo skulle munde ud i en praktikplads eller løntilskudsjob indenfor det offentlige... det blev 4 ugers praktik for mit vedkommende... da det var slut gik der ca. 2-3mdr så blev jeg kastet på nyt jobsøgningskursus, som endte med 6mdr i offentlig løntilskud... fra sidste dag på løntilskud gik der så ca.5-6mdr før jeg røg på jobsøgningskursus for tredje gang dette mundede ud i en lidt mere speciel jobplan, da jeg også havde søgt ind på finansøkonomstudiet og da jeg er kommet ind er jeg pt. kommet ud af jobsøgningshelvedet

og ja, den regel med at man først kan komme i privat løntilskud efter 6mdr ledighed, er nok den mest latterlige regel, hvis du spørger mig der burde det offentlige og private sidestilles...tror helt ærligt at det ville hjælpe langt mere...

Håber du snart finder noget arbejde, for det er vitteligt et dumt system at sidde fast i 

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.