hvad skal jeg bruge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.291 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Bella89

Hej piger

Jeg har bestemt mig for at prøve at lære at hækle
Men... hvad skal jeg bruge til start op
og kan i anbefale nogle bøger som man kunne låne på bibloteket eller nogle nemme sider på nettet.
Jeg tænker lidt, jeg ville prøve mig med et tæppe men er det for svært som begynder

mange tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Bella89

hov!

glemte noget..- hvad kommer det ca. til at koste for at starte op?

Anmeld

24. august 2012

Nettemor

Du skal bruge en hæklenål. Og noget garn Prisen er afhængig af hvad du køber og hvor.. Og hvad du skal lave.. Men bomuldsgarn er nemt at arbejde med og du kan lave nærmest alt med det Og så er det forholdvis billigt.. Og hvis du så starter med fx en 3'er nål. Det passer nogenlunde sammen. Enten str 3 eller 2,5..

Jeg kan anbefale denne side til at lære maskerne. Drops har også mange gode opskrifter på alt muligt Og ellers kan man generelt finde mange gode opskrifter på nettet. Gratis. Du kan også købe nogle hos garnforhandleren eller låne dem på biblioteket.. Det er alt efter temperament tror jeg

Anmeld

24. august 2012

JulieE

Du skal bruge en hæklenål. Og noget garn Prisen er afhængig af hvad du køber og hvor.. Og hvad du skal lave.. Men bomuldsgarn er nemt at arbejde med og du kan lave nærmest alt med det Og så er det forholdvis billigt.. Og hvis du så starter med fx en 3'er nål. Det passer nogenlunde sammen. Enten str 3 eller 2,5..

Jeg kan anbefale denne side til at lære maskerne. Drops har også mange gode opskrifter på alt muligt Og ellers kan man generelt finde mange gode opskrifter på nettet. Gratis. Du kan også købe nogle hos garnforhandleren eller låne dem på biblioteket.. Det er alt efter temperament tror jeg

He he... Skulle til at skrive stort set det samme  Bomuldsgarn og nål 2,5 eller 3 

Jeg kan dog tilføje at hvis man gerne vil have det på papir, har Sys Fredens skrevet nogle ret gode lær-at-hækle-bøger 

Anmeld

24. august 2012

Nettemor

JulieE skriver:

He he... Skulle til at skrive stort set det samme  Bomuldsgarn og nål 2,5 eller 3 

Jeg kan dog tilføje at hvis man gerne vil have det på papir, har Sys Fredens skrevet nogle ret gode lær-at-hækle-bøger 

Det var en god tilføjelse Det vidste jeg nemlig ikke. Har ingen hæklebøger men tror jeg skal have fat i nogle arigami bøger

Anmeld

24. august 2012

Sakris

Ellers kan du købe akrylgarn til 10,95 pr. nøgle i kvickly (dog kun noget jeg ville bruge til figurer, og ikke tøj, tæpper og lign.) Det er virkelig nemt at hækle med. Der skal du bruge en nål 3,5 eller 4.

En almindelig hæklenål koster ca. 16 kr. Men kan virkelig godt anbefale dem med soft grip, hvis du bliver bidt af det. Du kan låne politikkens hæklebog på biblioteket. Den er rigtig fin.

Anmeld

25. august 2012

Bella89

Nettemor skriver:

Super mange tak
Jeg syntes godt nok det er svært

Anmeld

25. august 2012

Bella89

Sakris skriver:

Ellers kan du købe akrylgarn til 10,95 pr. nøgle i kvickly (dog kun noget jeg ville bruge til figurer, og ikke tøj, tæpper og lign.) Det er virkelig nemt at hækle med. Der skal du bruge en nål 3,5 eller 4.

En almindelig hæklenål koster ca. 16 kr. Men kan virkelig godt anbefale dem med soft grip, hvis du bliver bidt af det. Du kan låne politikkens hæklebog på biblioteket. Den er rigtig fin.

Jeg var lige et smut på bibloteket og damen før mig tog alle hækle bøger vi har et lille biblotek, så jeg skal bestille dem hjem.

Anmeld

25. august 2012

Michalala

Køb evt hæklenåle i gengrugen så får du ofte forskellige str til rigtig billig penge. Så har du lidt forskelligt at starte op med:-)

Anmeld

25. august 2012

Bella89

Michalala skriver:

Køb evt hæklenåle i gengrugen så får du ofte forskellige str til rigtig billig penge. Så har du lidt forskelligt at starte op med:-)

Det vil jeg gøre jeg bruger en jeg bare hadet her hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.