Spædbarn og begravelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

S.Maria

Jeg ville ikke tage mit lille barn med. Så hellere få en veninde eller anden til at gå en tur rundt i nærheden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

modesty

Hvad tænker i om at tage et spædbarn (2,5) måned med til begravelse? Det bliver kun kirke..

Snak med dem der er tættest på den afdøde om hvad de synes.

Jeg havde min søn på 2 mdr. med til min pap-farfars begravelse. Jeg snakkede med min farmor og hun syntes at det var helt fint. Vi aftalte at hvis han græd lidt, skulle jeg bare blive i kirken (han har aldrig skreget helt vildt). Hun havde ikke noget imod at der var "lidt nyt liv" i kirken, som hun beskrev det.

Han sov i sin lift ved siden af mig på bænken i starten. Så vågnede han, og jeg tog ham bare op og sad med ham (jeg havde sørget for at amme ham inden vi gik ind i kirken).

Det var faktisk en trøst for hende at min søn var med. Hun sad med ham til gravøllet bagefter, og det gav stort smil på læben.

Anmeld

27. august 2012

SaNiNa

Da oldemor blev begravet i april månede hvade vi vores dreng på knap 3 år med og vores datter på 6 måneder med og hvis hun blev ked af det ville jeg gå ud med hende det samme med vores søn.

Der var intet vi var selvfølgelig allesammen kede af det Naia stor charmet alle og lavede da lidt lyde men ingen som ville genere andre.

Da min mormor død sidste år var Nicklas 1½ år og han var også med han blev lige lidt urolig til sidste men så gik min mand bare ud med ham.

Vores børn har ikke været et problem når vi har været til begravelse og Nicklas er helt med på hvad døden er i børne højde og at oldemor (begge to) sover hos Balou (vores gamle kat). For os har det været vigtig at han ikke har været bange for det...

Så gør som i selv følger for, hvis det er en som står dig nær kan din mand jo tage jeres barn hvis det græder eller omvendt hvis det er en som står ham nær

Anmeld

27. august 2012

Eliza

Jeg havde malthe med til hans oldemors begravelse (4 mdr) og hans kusine (10 dage ældre) var også med.. vi endte dog hurtigt alle 4 i våbenhuset, men kunne godt høre begivenheerne derude fra.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.