Spædbarn og begravelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

2babygirls

Trolde_mor skriver:

Hvad tænker i om at tage et spædbarn (2,5) måned med til begravelse? Det bliver kun kirke..

Vi havde Madeleine med til hendes oldefars begravelse da hun var 4 mdr.
Jeg lagde hende til at sove udenfor, og sætte mig så bagerst i kirken med babyalarm på lav.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Rikke S

Må lige skrive/citere som religionslærer..

Markusevangeliet kap. 10:

Ved en anden lejlighed bragte nogle mødre deres små børn til Jesus, for at han skulle velsigne dem. Men disciplene ville vise dem bort. Da Jesus så det, sagde han harmfuldt: Lad børnene komme til mig. I må ikke hindre dem, for Guds rige tilhører dem. Og det vil jeg sige jer: Den, der ikke kommer til Gud på samme måde som et barn, kommer slet ikke ind i Guds rige. Så tog han børnene ind til sig, lagde hænderne på dem og velsignede dem.

Selvfølgelig skal børn med i kirken.. Alle (eller langt de fleste) ved da at små børn kan finde på at græde, og så er det lige meget om man befinder sig hjemme, i kirken, i supermarkedet, byggecentret el.l.

Bare fordi man risikerer at de græder, skal de da ikke holdes væk.

Men så længe bebsen ikke er ældre, tror jeg faktisk bare det vil være hyggeligt og salmerne vil virke beroligende. Bare husk babser eller en flaske

Anmeld

27. august 2012

Rikke S

Baby2påvej skriver:

Vi havde Madeleine med til hendes oldefars begravelse da hun var 4 mdr.
Jeg lagde hende til at sove udenfor, og sætte mig så bagerst i kirken med babyalarm på lav.

Det lyder som en rigtig god løsning, hvis det alligevel er sovetid. Det ville jeg også have gjort. Men har bebse lige sovet, går det bare ikke .

Men jeg ville også sætte mig bagerst - også i fald man skal amme .

Anmeld

27. august 2012

benzon

Trolde_mor skriver:

Hvad tænker i om at tage et spædbarn (2,5) måned med til begravelse? Det bliver kun kirke..

Vores lille søn var 3 uger gammel då hans oldemor døde og jeg tog ham med i kabelet og i kirken

Anmeld

27. august 2012

Stumpen

Hvis DU kan magte at have dit barn med i kirken, så ser jeg intet problem i det..

Min datter var 5 mdr. da min bedstefar bev begravet, men vi fik hende passet, da jeg viste at jeg ikke ville kunne magte hende og fik brug for min kærestes støtte..

Anmeld

27. august 2012

Tona

Rikke S skriver:

Må lige skrive/citere som religionslærer..

Markusevangeliet kap. 10:

Ved en anden lejlighed bragte nogle mødre deres små børn til Jesus, for at han skulle velsigne dem. Men disciplene ville vise dem bort. Da Jesus så det, sagde han harmfuldt: Lad børnene komme til mig. I må ikke hindre dem, for Guds rige tilhører dem. Og det vil jeg sige jer: Den, der ikke kommer til Gud på samme måde som et barn, kommer slet ikke ind i Guds rige. Så tog han børnene ind til sig, lagde hænderne på dem og velsignede dem.

Selvfølgelig skal børn med i kirken.. Alle (eller langt de fleste) ved da at små børn kan finde på at græde, og så er det lige meget om man befinder sig hjemme, i kirken, i supermarkedet, byggecentret el.l.

Bare fordi man risikerer at de græder, skal de da ikke holdes væk.

Men så længe bebsen ikke er ældre, tror jeg faktisk bare det vil være hyggeligt og salmerne vil virke beroligende. Bare husk babser eller en flaske

Jeg er SÅ enig. Kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Kirken er der hvor man som kristen går hen med sine sorger og glæder, og det er selve kernen i kristendommen at alle er lige for Gud. Uanset om det er spædbørn eller voksne og hvem man i øvrigt er.

Det er en religiøs ceremoni der finder sted og der skal børn da være velkomne.

(Noget andet er så, at hvis det var et lidt ældre barn, som kunne blive skræmt over gråden og sorgen så ville jeg måske overveje at lade det blive passet, men det skulle altså så være for barnets skyld, hvis det fx var en følsom natur).

Anmeld

27. august 2012

tarkoflen

Jeg ville slet ikke kunne holde ud at have så lille et barn med til en begravelse, fordi jeg ville være så bange for at forstyre, hvis barnet begynder at græde!

Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis et lille barn begyndte at græde og der gik en ud af kirken! Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, så vil det forstyrre...

Hvis du ikke har andre muligheder, så er der jo ikke noget at gøre, men så ville jeg nok undersøge, om der er et rum, hvor du kan sidde og stadig høre prædiken og hvor du ikke forstyrrer. Der er efterhånden mange kirker der har sådan et børnerum, hvor man kan være med børn, men hvor man kan høre hvad der foregår.

Anmeld

27. august 2012

2babygirls

Rikke S skriver:

Det lyder som en rigtig god løsning, hvis det alligevel er sovetid. Det ville jeg også have gjort. Men har bebse lige sovet, går det bare ikke .

Men jeg ville også sætte mig bagerst - også i fald man skal amme .

Det var lige midt i middagsluren, så det passede perfekt sammen. Ellers havde jeg fået en til at gå en tur med hende mens vi var til bisættelse/begravelse.

Anmeld

27. august 2012

Giraffen

Trolde_mor skriver:

jeg ville ikke gøre det... mest fordi begravelse er for de, der er tilstede og jeg ville have det rigtig dårligt hvis mit barn tog opmærksomhed fra den, det handlede om (den døde).... 

så af den årsag ville jeg ikke... men ellers ser jeg ikke noget problem i det - der er også noget lidt smukt i "circle of life" osv med død og fødsel så tæt på (hvis det er død af alderdom vel at mærke)

Anmeld

27. august 2012

Benjamins'mor

Jeg ville ikke gøre det, af respekt for de andre sørgende, det er trodsalt deres sidste farvel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.