Spædbarn og begravelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.837 visninger
23 svar
0 synes godt om
24. august 2012

Trolde_mor

Hvad tænker i om at tage et spædbarn (2,5) måned med til begravelse? Det bliver kun kirke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

FrkRaarup

Trolde_mor skriver:

Hvad tænker i om at tage et spædbarn (2,5) måned med til begravelse? Det bliver kun kirke..

Jeg tænker nej! Tænk hvis hun skriger under hele kirketiden, og du skiftevis må gå ind og ud med hende!

Jeg ville blive ked af det, hvis jeg stor som pårørende, og der hele tiden var en barn der græd!

Det forstyrre frygteligt!

Men hvis der ikke er en eneste der kan passe de par timer, er du/I jo nød til det!

Men jeg ville for alt i verden undgå det! - Bare min mening!

Anmeld

24. august 2012

LR85

kommer lidt an på hvem der skal begraves, og tilhørsforholdet til.

er det en gammel bestefar, som elskede børn og har levet sit dejlige liv og det vil være en 'god' stemning, så JA.

Men er det et uventet eller i den forstand en begravelse med et trykket stemning og hvor man har brug for at være ked af det, så NEJ.

Fik selv passet min 6 måneders, da en onkel var fundet død på sin sofa. og det var en begravelse hvor ALLE havde brug for at være meget kede af det og samles om det. Det var upassende i den sammenhæng a have et lille barn med.

Anmeld

24. august 2012

Palaja

Altså umiddelbart skulle der vel ikke være noget i vejen for det. Begynder hun at græde, kan du jo gå ud. Men nu ved jeg ikke hvor påvirket du blir af den begravelse, for hvis du bliver meget ked af det, vil det jo selvfølgelig påvirke barnet... Hvad tænker du selv?

Anmeld

24. august 2012

De3Guldklumper

Trolde_mor skriver:

Nej - det kan man ikke være bekendt over for de pårørende.

Jeg var selv til begravelse ved en venindes far da min den yngste var samme alder og han blev passet i de 4 timer jeg var afsted (incl kaffe bagefter) men jeg ville sagtens kunne ha haft ham med under kaffen.

Anmeld

24. august 2012

Tulle28

Vi havde min datter med til begravelse da hun var 4-5 mdr. Det gik fint. Hvis baby græder, må du jo bare gå ud.Edit: Det kommer an på, hvem det er som skal begraves og hvor påvirket du er af det. I vores tilfælde var det min mands mormor, så det var ikke sørgeligt som sådan (forstå mig ret).

Anmeld

24. august 2012

Talbutikken

Der var en der have sin baby med til min datters bisættelse og hun begynde at græde, hun gik godt nok ud.. Men det var meget forstyrende... Så jeg ville sige nej..

Min søn var 5 dage gammel, da min veninde blev bisat og her have jeg min tante til at holde øje med ham mens det forgik.

Anmeld

24. august 2012

FruK

Nej, det ville jeg ikke gøre. Til alt muligt andet, men ikke til en begravelse.

Selvfølgelig kan du bare gå ud, hvis hun græder - men allerede der, synes, at det har forstyrret mere, end man kan være bekendt til en begravelse, af hensyn til nære pårørende.

Hvis du alligevel kun skal i kirke, hvad så med at få en til at trille rundt med barnevognen udenfor imens - så er det vel ikke mere end en times tid.  

Anmeld

26. august 2012

jydeinden

Trolde_mor skriver:

jeg ville ikke selv kunne finde på at tage et så lille barn med, kan ikke se nogen dybere grund til det :-)

Anmeld

27. august 2012

Fenja09

Trolde_mor skriver:

Vil sige at det kommer an på, hvem der skal begraves - jeres tilhørsforhold. Min kærestes far døde da vores datter var 2 måneder og hun var med i kirken - ja, og hun blev også nævnt i talen præsten holdt om hans far. Hun sov stort set hele tiden, men vi havde nu taget hende med alligevel.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.