Hvorfor to navne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

Mamalou

engodmor skriver:

ej en smuk tanke med mellemnavnet

Det tænkte vi også. Vi holdte det hemmeligt indtil han blev døbt, så familien blev lidt overrasket i kirken - især min far, som blev meget rørt, da det var hans far han blev opkaldt af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Christina :-)

Min søn hedder elias Nicolai men bruger kun elias i dagligtale elias fordi det navn elskede jeg bare for sammeøjeblik en ven nævnte det for mig og Nicolai fordi jeg syntes det er så sødt men også fordi jeg har er navn og sp mit efternavn og hader det ville gerne ha haft to selv

Anmeld

24. august 2012

Kløver

Krussedulle skriver:

dfifikhhehellehell

Det ved jeg ikke

Mine er navngivet, og man må ikke skrive mere end et mellemnavn på, på den der blanket.

Men vi kalder deres andet navn, et mellemnavn, selvom det er et fornavn på papiret

Okay deres er døbt, og vi fik heller ikke nogen restriktioner på, måske de selv retter ind, eller der er forskel om det er efternavne man bruger som mellemnavne eller fornavne. Men er jo også lige meget hvis man kun bruger det ene navn

Anmeld

24. august 2012

Rsa

Min datter har også to navne, bruger kun det første i daglig tale,  navn nummer to er hendes oldemors navn, som vi valgte at give hende videre - oldemor døde en måned inden min datter kom til verden. Hun har betydet meget for min kæreste og var en kvinde med en meget stor personlighed.

Derfor valge vi, at give navnet videre til vores datter + oldemorss navn klinger rigtig godt sammen med vores datters første navn. Men det bliver som sagt ikke brugt i daglig tale 

Anmeld

24. august 2012

Fenja09

Vores datter hedder Alberte Marie + efternavn og den eneste grund til, at hun hedder Marie er fordi min mor har det som mellemnavn og da min mor er meget syg, var vi ikke i tvivl om, at vores datter skulle have det navn.

Jeg ville ikke give to navne, hvis det f.eks var fordi at jeg syntes at der var to navne jeg syntes godt om og ikke kunne vælge mellem dem. Der skal være en dybere mening, hvis man spørger mig.

Vores datter bliver udelukkende kaldt Alberte.

/Fenja  

Anmeld

25. august 2012

LineSchack

min datter hedder Emma Marie og Marie er fra min farmor som har sat nogle dybe spor i nit liv, men desværre er død. derfor skulle min datter have det ekstra navn.

Anmeld

25. august 2012

Bebsesmoar

Jeg tror det er fordi der er gået mode i det at flertallet af dobbelt navne er eksploderet!!!  

Anmeld

25. august 2012

Pigent

engodmor skriver:

Hej til jer alle...

Jeg er lige blevet nysgerrig om, hvorfor nogen giver deres børn to navne???

fx oscar emil, mette maya, Nicoline anemone osv osv...

Kalder i dem så begge navne når i kalder på dem??? Og hvorfor to navne???

Jeg er bare nysgerrig

Når jeg engang får børn så skal de også have to navne. Jeg har selv to navne, men bruger kun det ene i daglig tale og er altid kun blevet kaldt ved mit første navn. Nogle ganske få personer som fx min farmor kalder mig nogle gange begge navne. 

Derfor skal min også have to navne, men det er kun det første der skal bruges i daglig tale. 

Anmeld

25. august 2012

NinaNymannMadsen

mine piger har 2 navne fordi de er opkaldt og fordi vi syntes navnene sammen er pæne.

de hedder Asta Maria og Anne Louise

dog når vi kalder på Asta Maria siger vi stort set kun Asta. men når det er Anne Louise siger vi begge navne, jeg syntes nemlig det lyder forkert kun at kalde hende Anne. hvor imod at jeg syntes at Asta er flot for sig selv men det er så endnu flottere når man sætter det sammen med Asta Maria.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.