Hvorfor to navne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

Kløver

Krussedulle skriver:

Mine drenge har 2 navne

Det ene er tænkt som mellemnavn, men man kan kun have et mellemnavn.. Så det står som fornavn..

Men vi kalder kun vores børn deres første fornavn

Er der forskel på hvad der betegnes i forhold til mellemnavn, for har et vennepar hvor begge deres drenge har fornavn - 3 mellemnavne - efternavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Krussedulle

Maja84 skriver:

Er der forskel på hvad der betegnes i forhold til mellemnavn, for har et vennepar hvor begge deres drenge har fornavn - 3 mellemnavne - efternavn

Det ved jeg ikke

Mine er navngivet, og man må ikke skrive mere end et mellemnavn på, på den der blanket.

Men vi kalder deres andet navn, et mellemnavn, selvom det er et fornavn på papiret

Anmeld

24. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mine børn har to navne, fordi jeg altid har ønsket selv at have det.

Jeg bruger i bland begge navne men oftest bare det første.

Anmeld

24. august 2012

TeamRocket

Fordi navn nr 1 var et navn vi begge elsker og navn nr 2 har en helt speciel betydning- meen måske ikke ville være så pænt som primært kaldenavn.

Anmeld

24. august 2012

EnGodMor

Hvor er det bare nogen virkelige smukke og rørende grunde i ALLE SAMMEN har for det med flere mellemnavne...

Anmeld

24. august 2012

TbCp

Mine børn har to fornavne, men vi bruger kun det ene.

Min søn Mikkel Peter  - Peter er brugt som 2. fornavn flere generationer tilbage i min mands familie og han hedder også selv Peter som 2. fornavn.

Min datter Liva Anika - Anika er efter min lillesøster der døde ca. 1 1/2 år før min datter kom til verden.

Anmeld

24. august 2012

EnGodMor

TbCp skriver:

Mine børn har to fornavne, men vi bruger kun det ene.

Min søn Mikkel Peter  - Peter er brugt som 2. fornavn flere generationer tilbage i min mands familie og han hedder også selv Peter som 2. fornavn.

Min datter Liva Anika - Anika er efter min lillesøster der døde ca. 1 1/2 år før min datter kom til verden.

det er jeg rigtig ked af og høre, men en virkelig smuk tanke og give din søster den ære

Anmeld

24. august 2012

katti24

mine børn får et fornavn, et mellemnavn som ikke bruges i daglig tale, og nok 2 efternavne, da mig og kæresten gerne begge vil have vores navn

Anmeld

24. august 2012

.....

engodmor skriver:

Hej til jer alle...

Jeg er lige blevet nysgerrig om, hvorfor nogen giver deres børn to navne???

fx oscar emil, mette maya, Nicoline anemone osv osv...

Kalder i dem så begge navne når i kalder på dem??? Og hvorfor to navne???

Jeg er bare nysgerrig

Tjah, jeg har faktisk aldrig forstået hvorfor man giver sit barn to navne, synes det er nok med et . Men hver sin smag!

Dem jeg kender der har givet deres børn dobbelt navne, siger mest deres fornavn, men til tider er det begge navne der bliver brugt.

Anmeld

24. august 2012

Møn-Mor

Viktor har kun et fornavn, da han skulle have sit fars mellemnavn (som ikke er et kaldenavn såsom f.eks. "Peter") og så mit efternavn, så hvis han skulle have et til "kaldenavn", så ville hans signatur blive alt for lang synes jeg og så ville vi jo alligevel aldrig benytte nr. 2 kaldenavn.

Vil han ikke hedde Viktor når han bliver voksen, så må han jo skifte navn el. gå til nummerolog  for hvem siger han lige præcis så ville bryde sig om nr. 2 kaldenavn/fornavn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.