Hvorfor to navne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

mulle85

min søn hedder Marcus Flemming, af den grund at min afdøde far hed Flemming og altid har sagt at fik jeg en søn sku han have hans navn i det, dog kalder vi ham kun Marcus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Ciss

En veninde af mig har to navne.

De to navne er gået i arv fra mor til datter i generationer. De bytter bare om på rækkefølgen for hvert nyt slægtled.

En del navne klinger jo godt sammen, så det ikke er noget problem at bruge begge til daglig. F eks Karl Emil eller Anne Marie.

Anmeld

24. august 2012

Rikke S

Har gjort det af 2 grunde..

1. Ville ønske jeg selv havde 2 navne, da jeg ikke har mellemnavn og kun ét efternavn. Synes det er meget kort og kedeligt med kun ét fornavn og ét efternavn.

2. Så kan de selv vælge hvad de vil kaldes, når de bliver ældre.

Vi kalder kun Noah for Noah, men vil han kaldes William, Will el.l. når han bliver fx teenager, så får han lov til det

Anmeld

24. august 2012

Musen5

engodmor skriver:

Hej til jer alle...

Jeg er lige blevet nysgerrig om, hvorfor nogen giver deres børn to navne???

fx oscar emil, mette maya, Nicoline anemone osv osv...

Kalder i dem så begge navne når i kalder på dem??? Og hvorfor to navne???

Jeg er bare nysgerrig

Det er kun 2 af mine 4 der har to navne.

Min ældste hedder Liv Henny. Hun bliver kun kaldt Liv, men vi sys hun skulle opkaldes efter sin farmor da Liv blev født præcis 10 år efter farmor døde til dato.

Benjamin har kun et navn, da vi mente det eller ville blive for langt (De har oxo begge vores efternavne)

Gabriel hedder Kian til mellemnavn og var bla et kompromis, da hans far ikke ville gå med til at han sku ha det som fornavn. Dertil er der flere og flere der hedder Gabriel og jeg sys han sku ha det valg at han så kunne hedde sit mellemnavn hvis der var for mange andre der hed Gabriel (et valg jeg ikk fik. Hedder Mette og gik i folkeskolen i klasse med 7 andre der hed det samme)

Leah har ikk samme far som de store og hun har ikk andre navne end Leah. Til gengæld har hun både fars mellemnavn og efternavn og mit efternavn så det ville oxo blive ALT ALT for meget

/Mette

Anmeld

24. august 2012

Rosengreen

Vi har en Mynte Kristine, men hun bliver kun kaldt Mynte. Kristine hedder hun efter hendes oldemor, tipoldemor og tip-tip oldemor, som alle har haft det som "pige-navn" 

Får vi en pige mere skal hun også hedde Kristine som andet navn. Så her figurere det mere som mellemnavn 

Får vi en dreng, skal han hedde Christian som andet navn. Det er også et familienavn, og elsker familietraditioner 

Anmeld

24. august 2012

Palaja

Min hedder Marie Lykke, bliver dog kun kaldt Marie. Lykke var noget min mormor startede med i sin tid, alle hendes piger hedder Lykke som 2. navn, og det har min mor og mine mostre givet videre til deres piger. Og igen så har mine kusiners piger og min datter også fået navnet Lykke. Så tænker egentlig mest på det som et mellemnavn, selvom det er et fornavn... Hedder selv Maja Lykke

Anmeld

24. august 2012

christina92

Vores pige får også to navne

Hun kommer til at have et fornavn, to mellemnavne og et efternavn.

Min kæreste kunne ikke rigtig beslutte sig for om hvilket et mellemnavn han gerne ville give videre, så jeg spurgte om vi skulle give hende et "Rigtigt" navn mere og så kun mit mellemnavn og hans efternavn.

Derfor får hun to.

Hun får hendes eget navn, som er den latinske form af kærestens bedstefars navn og så får hun min oldemors mellemnavn

Og GLÆDER mig til jeg kan afsløre det for resten af verdenen

Anmeld

24. august 2012

Kamulla

Noah hedder Noah Marius.. Marius er et mellemnavn og bruges ikke i daglig tale.. jeg ser det som et mellemnavn som mange andre har.. jeg hader mit eget, så derfor fik han et andet

Anmeld

24. august 2012

emsaroto

Herhjemme er det tradition at der er et bibelsk mellemnavn  

Anmeld

24. august 2012

An&Jo

engodmor skriver:

Hej til jer alle...

Jeg er lige blevet nysgerrig om, hvorfor nogen giver deres børn to navne???

fx oscar emil, mette maya, Nicoline anemone osv osv...

Kalder i dem så begge navne når i kalder på dem??? Og hvorfor to navne???

Jeg er bare nysgerrig

Min dreng hedder Johannes Erik

Johannes har han fra min farfar som desværre døde af kræft da jeg var 12 år gammel, og det sidste jeg lovede ham var at give hans navn videre til min første fødte søn, og således blev det holdt

Erik har han fra min morfar, som døde et halvt år inden jeg blev gravid med ham, og da jeg var meget tæt med min morfar, valgte jeg at give ham en slags sidste ære ved også at inddrage hans navn i min drengs navn..

Derudover har han et mellemnavn som er et familie navn, og så mit efternavn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.