Jeg var lige ude med skraldeposen her til morgen og udenfor møder jeg en anden mor med sin lille datter, hendes datter er 2 måneder ældre en Johanne så hun er startet i dagpleje
Men problemet er
Denne mor syntes lige hun skulle fortælle mig noget
for 8 år siden havde hun sin ældste søn i dagpleje der hvor Johanne skal starte den 3 september, hun tog sin søn ud af denne dagpleje da hun havde tre dårlige episoder med denne dagplejemor
første gang havde hun madet et barn imens et andet barn græd, anden gang havde hun glemt at tænde babyalarmen så hun ikke kunne høre et grædende barn i barnevognen og tredje gang havde hun sendt en pose med tøj med hjem som var fylkdt med lort, tøjet var ikke skyllet op.
disse tng fik jeg fremlagt af denne mor
men
vi har mødt dagplejemoderen tre gange og vi kan godt lide hende og det kan Johanne også, så derfor sagde vi ja til hende men disse ting nager mig lidt, jeg ved ikke om jeg skal tale med dp om tingene eller lade det fare, det er trods alt 8 år siden.
hvad mener du?
Ha ha. At moderen du har mødt overhovedet gider at sladre om noget der er sket for 8!! år siden siger vist mere om moderen end dagplejeren
Jeg er dagplejer og der går utallige rygter om dagplejere og alle andre faggrupper der har med børn at gøre. Nogle af rygterne bunder i misforståelser andre er selvfølgelig sande og andre igen er bare lettere overdrevet.
Den der med at barn der græder mens et andet barn mades. Hmm hvad er alternativet?? Skal man vælge at trøste det barn der er ked af det og lade det sultne barn vente og evt. græde? Eller lige lade det grædende barn vente mens det sultne barn spiser færdigt? Måske er det en misforståelse fra en forælder...
De er da også børn der har grædt hos mig, også mens forældrene ser det. Det kan være at en konflikt over et legetøj der foregår mens jeg skifter et barn og så kan jeg jo ikke komme på sekundet og tage mig af det. Og dertil skal man huske at en stor del af barnets kommunikation i den alder er forskellige former for gråd. Nogle børn kan lyde meget voldsomme selv om de i virkeligheden kun markerer sin utilfredshed over noget. Jeg forventer da at dagplejeren kan høre om det er en gråd hvor hun skal smide hvad hun har i hænderne og komme eller om det lige kan vente et øjeblik. I visse tilfælde skal man lige træde et skridt tilbage og se om børnene klarer det selv. Det kan også se forkert ud for en forælder. Men igen så kender dagplejeren forhåbentlig sine børn.
Den der med babyalarmen er da bare en smutter. Hvis man vil finde fejl kan man finde det alle steder.
mht til beskidt tøj, så plejer jeg at skylle tøj op, men jeg har også haft enkelte gange hvor jeg ikke kunne nå det. Igen her tror jeg at man skulle forestille sig hvad alternativet er... skal dagplejeren prioritere at vugge et barn der ikke kan sove ? eller skylle tøj op??
Det kan da også være at dagplejeren ikke var fantastisk for 8 år siden, måske skulle hun lige lære noget. Men mon ikke hun har ændret sig på 8 år?!
Hvis du har en god mave-fornemmelse med dagplejeren så stol på den og se tiden lidt an.