Hun spiller på min dårlige samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

TeamRocket

Leneur skriver:

Hvordan er jeres putteritual? Nu er min datter godt nok snart kun 3 år men i stedet for at putte og læse i sofaen, så putter vi i hendes seng og læser og nusser, snakker og hygger, så der kommer noget ro på og i de fleste tilfælde virker det. For nogen gange falder hun i søvn allerede inden historien er læst færdig. Andre gange skal hun jo lige prøve mig af men så lægger jeg mig ved siden af hende og lader som om jeg sover og der går max en halv time mere, så sover hun også. Så der er stadig masser af tid til lidt praktiske gøremål og mor alene tid.

Vi hygger på hendes værelse og ind i mellem i min seng. Vi starter gerne med at snakke om dagen der er gået, så læser vi en bog og jeg nusser hende på armen og så siger jeg god nat og elsker dig og går ud- og så er det hun begynder på alt det. Kl er nu 2230 og hun er stadig igang med sine hysteriske anfald og nu har hun også vækket sin lillebror der også skriger og vil op, og de er begge møg trætte og hysteriske. Og jeg er bare en smule træt af at hører på hun råber jeg ikke elsker hende. Jeg er selv dødtræt nu, hele aftenen er gået med at prøve at få hende til at sove, jeg går ud af mit gode skind snart!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

trunte89

TeamRocket skriver:

Problemet er bare at hun ikke ligger sig til at sove, hun snakker, tigger om at få læst mere historie, og holder sig vågen for at jeg ikke må gå ud, og bruger gerne en hel time på at sige "du må ikke gå ud jeg vil sove hos dig, hvorfor må jeg ikke sove i din seng" Og til sidst putter jeg hende, siger elsker dig og går ud, og så starter balladen for alvor og hun vækker lillebror og så kan jeg rende imellem dem en hel aften, hun er endnu en gang lige blevet puttet og vækkede lillebror under sine protester Jeg blir skør!

Kan jeg dæleme godt forstå!
Tænker om I evt kan gå i seng 15-30 min 'før tid', og så læse snakke, og når lyset så slukkes, så skal der være stille. Du kan evt synge nogle sange for hende ( men hun skal ikke ligge og snakke )
Bliver hun ved med at snakke osv, så gå ud 3-5 minutter kom ind igen siger igen, at I ikke skal snakke, men sove. Bliver hun ved, så går du igen. Osv osv. Det har virket her. Efter en uges tid tid har hun forstået, at hun skal sove og være stille hvis jeg skal ligge der.

Anmeld

22. august 2012

Valle81

Hvor gammel er din datter:0)

Anmeld

22. august 2012

Leneur

TeamRocket skriver:

Vi hygger på hendes værelse og ind i mellem i min seng. Vi starter gerne med at snakke om dagen der er gået, så læser vi en bog og jeg nusser hende på armen og så siger jeg god nat og elsker dig og går ud- og så er det hun begynder på alt det. Kl er nu 2230 og hun er stadig igang med sine hysteriske anfald og nu har hun også vækket sin lillebror der også skriger og vil op, og de er begge møg trætte og hysteriske. Og jeg er bare en smule træt af at hører på hun råber jeg ikke elsker hende. Jeg er selv dødtræt nu, hele aftenen er gået med at prøve at få hende til at sove, jeg går ud af mit gode skind snart!

Ja så kan jeg da godt se (hun) det er en hård nød at knække... og så er jeg på lige så bar bund som dig. Håber nogle af de andre har noget mere brugbart.

Anmeld

22. august 2012

TeamRocket

Valle81 skriver:

Hvor gammel er din datter:0)

Hun er en lige knap 5 år gammel prinsessepige - der forvandler sig til et monster ved sove tid
Hun har aldrig villet sove, og efter at farmanden er begyndt at arbejde aften og nat er det jo rigtigt gået op for hende hvor 'let' jeg er at køre rundt med hvis man bare presser lidt på og græder og giver mor dårlig samvittighed for så må man stå op igen, i en lang periode lod jeg hende bestemme hvornår jeg skulle i seng fordi hun ikke godtog at jeg måtte være oppe hvis hun ikke måtte. Men altså- det skal hun jo ikke bestemme. Synes bare det er svært når hun så siger ting som at jeg ikke elsker hende, jeg bliver sgu ked af det når hun føler sådan for jeg gør jo mit bedste, hun skal jo sove hun er jo bare et lille barn der har brug for søvn.

Anmeld

22. august 2012

LMX

Jeg kan ikke sige så meget andet end at du er nødt til at være rolig og konsekvent. Hvis du giver efter rammer det dig lige i numsen..

Det bliver en hård kamp, men jeg har altid holdt på at et putteritual ikke skal tage halve og hele timer. Din datter er så stor nu at det ikke burde være nødvendigt at bruge en masse tricks for at få hende til at sove.

Jeg har aldrig selv brugt den der med at læse godnat historier, ligge og putte i sengen etc.. Når barnet er lagt i seng er det for at sove og ikke for at bruge en masse tid på alt muligt andet. Tilgengæld gør vi de ting inden barnet rammer sengen.
Det handler ligeså meget om at man måske ikke lige har tid hver aften til at gennemføre en masse ritualer. Og SÅ har man balladen.

Det skal nok lykkedes..

Anmeld

22. august 2012

Valle81

Hun er en lige knap 5 år gammel prinsessepige - der forvandler sig til et monster ved sove tid
Hun har aldrig villet sove, og efter at farmanden er begyndt at arbejde aften og nat er det jo rigtigt gået op for hende hvor 'let' jeg er at køre rundt med hvis man bare presser lidt på og græder og giver mor dårlig samvittighed for så må man stå op igen, i en lang periode lod jeg hende bestemme hvornår jeg skulle i seng fordi hun ikke godtog at jeg måtte være oppe hvis hun ikke måtte. Men altså- det skal hun jo ikke bestemme. Synes bare det er svært når hun så siger ting som at jeg ikke elsker hende, jeg bliver sgu ked af det når hun føler sådan for jeg gør jo mit bedste, hun skal jo sove hun er jo bare et lille barn der har brug for søvn.

De er alderen

Min datter da hun var i den alder sagde også sådanne ting, og truede med at jeg tegner aldrig mere en tegning til dig Osv:0) den med elsker gør ondt, men jeg sagde altid bare ja ja, og i morgen når du får en is så elsker du mig igen:0)

Men når hun er så gammel, så ville jeg virkelig sige meget bestemt godnat, og så måtte hun råbe og skrige alt det hun ville. I den alder finder de hurtigt ud af at, det har sku ingen effekt, så jeg kan lige så godt lave noget andet. Så begynder hun nok at lege og lægger sig til sidst til at sove:0)

SådAn må det så være nogle aftener og så vinder du den kamp:0)

Anmeld

22. august 2012

LMX

TeamRocket skriver:

De ting er ikke noget hun siger fordi hun mener dem.. Hun siger dem fordi hun ved at hun kan manipulere dig ved at sige det.

Har du prøvet at fortælle hende at du faktisk bliver rigtig ked af det når hun siger sådan?

Man må gerne køre en lille smule på det følelsesmæssige

Anmeld

22. august 2012

LMX

Valle81 skriver:

De er alderen

Min datter da hun var i den alder sagde også sådanne ting, og truede med at jeg tegner aldrig mere en tegning til dig Osv:0) den med elsker gør ondt, men jeg sagde altid bare ja ja, og i morgen når du får en is så elsker du mig igen:0)

Men når hun er så gammel, så ville jeg virkelig sige meget bestemt godnat, og så måtte hun råbe og skrige alt det hun ville. I den alder finder de hurtigbus af at det har sku ingen effekt, så jeg kan Line så godt lave noget andet. Så begynder hun nok at lege og lægger sig til sidst til at sove:0)

SådAn må det så være nogle aftener og så vinder d den kamp:0)

Årh ja.. Lige præcis

Som taget ud af min mund...... (Eller tastatur)

Anmeld

22. august 2012

Valle81

LMX skriver:

Årh ja.. Lige præcis

Som taget ud af min mund...... (Eller tastatur)

Kan se at mit tastatur staver lidt skidt her henad aftenstid:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.