Aaaaarg altså den kørekort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.259 visninger
30 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Unalisa

Jeg er ved at tage kørekort og har nu brug alle de lovpligtige 16 lektioner på vej... Men fik lige at vide a kørelæreren at når jeg skal svinge så svinge jeg Dårligere end en nye begynder.. Jeg kommer næsten på de modkørerens bane , for satan da ... Hvad skal de ikke blive til ?? 1000 lektioner før jeg er klare?? Giiiiv mig gode råd til at jeg kan blive bedre... Og Hvor mange lektioner brugte du før du var klare????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er så godt som ingen der kan klare sig med de 16 køretimer,de fleste kørelære siger man skal påregne,at skulle have et sted mellem 8-12 ekstra timer,inden man er klar til køreprøven. 

Anmeld

22. august 2012

An&Jo

hvis man skal klare sig på de der 16 timer så skal man være virkelig dygtig, eller virkelig have lyttet og taget til sig HVER gang ens kørelærer siger noget..

Dermed ikke sagt det er umuligt, for den eneste grund til at jeg fik 2 ekstra timer var fordi der var ventetid på min køreprøve..

Jeg startede faktisk ud med at sige til min kørelærer at jeg var pisse bange for at køre bil, men det gik bare rigtig godt, og for hver gang jeg satte mig bag rattet fik jeg lidt mere tillid til bilen, og det hjalp rigtig meget..
Derudover fik jeg afvide at det var en fordel at jeg var lidt ældre end de andre på holdet, og at jeg havde barn, for det jgorde at jeg helt naturligt, lyttede mere til hendes råd og jeg var meget mere tålmodighed i henhold til de andre bilister, hvilket var noget de så rigtig sjældent..

Så egentlig kan jeg kun sige til dig at du skal slappe af, og køre så naturligt som det nu lige falder dig ind, og ikke tænke over at han sidder ved siden af som kontrollør, men derimod som en ven der vil dig det bedste..

Anmeld

22. august 2012

Unalisa

An&Jo skriver:

hvis man skal klare sig på de der 16 timer så skal man være virkelig dygtig, eller virkelig have lyttet og taget til sig HVER gang ens kørelærer siger noget..

Dermed ikke sagt det er umuligt, for den eneste grund til at jeg fik 2 ekstra timer var fordi der var ventetid på min køreprøve..

Jeg startede faktisk ud med at sige til min kørelærer at jeg var pisse bange for at køre bil, men det gik bare rigtig godt, og for hver gang jeg satte mig bag rattet fik jeg lidt mere tillid til bilen, og det hjalp rigtig meget..
Derudover fik jeg afvide at det var en fordel at jeg var lidt ældre end de andre på holdet, og at jeg havde barn, for det jgorde at jeg helt naturligt, lyttede mere til hendes råd og jeg var meget mere tålmodighed i henhold til de andre bilister, hvilket var noget de så rigtig sjældent..

Så egentlig kan jeg kun sige til dig at du skal slappe af, og køre så naturligt som det nu lige falder dig ind, og ikke tænke over at han sidder ved siden af som kontrollør, men derimod som en ven der vil dig det bedste..

Ja det er ikke nemt hvis man skal klare sig med 16 timer .. Men føler bare jeg bliver dårligere for hver gang . , jeg skal have køret mange dage i træk nu , Så må jeg se om det hjælper, for har. Køret med mange dages mellemrum indtil nu

Anmeld

22. august 2012

An&Jo

Unalisa skriver:

Ja det er ikke nemt hvis man skal klare sig med 16 timer .. Men føler bare jeg bliver dårligere for hver gang . , jeg skal have køret mange dage i træk nu , Så må jeg se om det hjælper, for har. Køret med mange dages mellemrum indtil nu

tror helt sikkert det hjælper at du kommer ud og køre noge dage i træk, for så glemmer du ikke hvordan man gør..

Jeg håber for dig at du snart er klar til køreprøven, men jeg ved at du ikke bliver sendt afsted til prøven for tidlig, for det er ikke sundt med et nederlag hvis det ikke er nødvendigt, og det er det sjældent..

Anmeld

22. august 2012

Solstrålebørn

Unalisa skriver:

Jeg er ved at tage kørekort og har nu brug alle de lovpligtige 16 lektioner på vej... Men fik lige at vide a kørelæreren at når jeg skal svinge så svinge jeg Dårligere end en nye begynder.. Jeg kommer næsten på de modkørerens bane , for satan da ... Hvad skal de ikke blive til ?? 1000 lektioner før jeg er klare?? Giiiiv mig gode råd til at jeg kan blive bedre... Og Hvor mange lektioner brugte du før du var klare????

Synes ikke du skal se negativ på det... 

Jeg har haft kørekort i lidt over 1 måned og jeg havde også ekstra kørelektioner... Det var nødvendigt, ville være til fare for andre i trafikken hvis jeg kun havde de 16 lovpligtige... 

Jeg havde 14 ekstra kørelektioner og det var det der skulle til, det er jeg rigtig glad for... 

Der er som sådan ikke nogle råd at give, du skal bare koncentrere dig 100% når du har køretime og gøre hvad du bliver bedt om og prøve at gøre dine sving bedre når du drejer... 

Er det højre eller venstresving? 

Anmeld

22. august 2012

Becks

Unalisa skriver:

Det er helt normalt man har dage, hvor man bare kører SÅ meget dårligere end man plejer! De dage havde jeg også..

Og isør på dage hvor der gik længere i mellem køretimerne.. Så jeg tror helt klart det bliver til din fordel, at du kommer ud og køre nogle dage i træk.. Du skal tænke på, det hele handler om rutine, og lige pludselig så er den der..

Samme dag jeg skulle til køreprøve, havde jeg min 16 leksion, og jeg kørte SÅ dårligt, glemte at gå ned i 2 gear når jeg skulle dreje, og hvis jeg skulle dreje til venstre, kom jeg som dig, næsten over i modkørenes vejbane. Glemte at holde hvor jeg havde vigepligt, og havde nær kørt en cykelist ned.. Jeg sagde til min kørelærer at jeg SLET ikke var klar til køreprøven, som lå en ½ time senere.. Men han sagde at jeg skulle prøve - Og det gik så godt, og jeg bestod.. Nu har jeg haft mit kort i 14 mdr.

Jeg havde kun de lovpligtige timer til teori og til kørsel og jeg bestod begge dele første gang. Som An&Jo siger, så se din kørelærer som en ven, han er der for at hjælpe dig og for at gøre dig sikker med trafikken..

Og husk, når du har kortet, så er det først rigtig der du lærer at kører bil...

Anmeld

22. august 2012

Moar2011

Solstrålebørn skriver:

Synes ikke du skal se negativ på det... 

Jeg har haft kørekort i lidt over 1 måned og jeg havde også ekstra kørelektioner... Det var nødvendigt, ville være til fare for andre i trafikken hvis jeg kun havde de 16 lovpligtige... 

Jeg havde 14 ekstra kørelektioner og det var det der skulle til, det er jeg rigtig glad for... 

Der er som sådan ikke nogle råd at give, du skal bare koncentrere dig 100% når du har køretime og gøre hvad du bliver bedt om og prøve at gøre dine sving bedre når du drejer... 

Er det højre eller venstresving? 

kostet det ikke en HEL bondegård ? de ekstra timer.

Anmeld

22. august 2012

Solstrålebørn

Storms-Mor skriver:

kostet det ikke en HEL bondegård ? de ekstra timer.

Jeg gav 450,- pr. ekstra køretime... 

Anmeld

22. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Og husk man lære først at køre bil,når man har fået kortet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.