At hækle et tæppe til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

Skifreaken

Kitty-Katten skriver:

Jeg hæklede fastmasker rundt om hele tæppet og derefter muslinger som er 6 stangmasker i samme fastmaske, og så en kædemaske hvor du springe 3 fastmasker hen. Det bliver en fin bue :-)

Undskyld jeg lige blander mig :p forsøgte mig også med de der muslinger engang på mit babytæppe, men gik helt i koks :p

Men det ser da vildt enkelt ud det der? Altså 3 stm i en, en km 3 masker længere henne og så 3 masker længere henne igen 3 stm osv osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

JulieE

Karla skriver:

Jeg er nu kommet igang med tæppet! jeg vil bare lige høre, når du skal sy lapperne sammen, bruger du så sytråd eller bruger du det garn, som du hækler med?

Jeg brugte det samme garn, som jeg hæklede med. Synes sytråd virker for tynd til at sy i hæklede ting, hvis du forstår 

Anmeld

25. august 2012

Karla

JulieE skriver:

Jeg brugte det samme garn, som jeg hæklede med. Synes sytråd virker for tynd til at sy i hæklede ting, hvis du forstår 

Tak jeg plejer også at bruge garn, men kunne godt være det skulle være noget andet til et tæppe

Jeg har forsøgt mig med de møllefirkanter, men der er dm ting jeg ikke rigtig forstår. Efter hver runde står der km i øverste m i første 3 lm (eller blot m), kan du forklare mig, hvad jeg skal der?

Anmeld

25. august 2012

JulieE

Karla skriver:

Tak jeg plejer også at bruge garn, men kunne godt være det skulle være noget andet til et tæppe

Jeg har forsøgt mig med de møllefirkanter, men der er dm ting jeg ikke rigtig forstår. Efter hver runde står der km i øverste m i første 3 lm (eller blot m), kan du forklare mig, hvad jeg skal der?

Jeg skal prøve. KM er en kædemaske og er en maske der binder ringen sammen. Den skal laves i de øverste af de tre luftmasker du starter hver ring med (forstår du?) 

Prøv evt at kigge her

Anmeld

25. august 2012

JulieE

Skifreaken skriver:

Undskyld jeg lige blander mig :p forsøgte mig også med de der muslinger engang på mit babytæppe, men gik helt i koks :p

Men det ser da vildt enkelt ud det der? Altså 3 stm i en, en km 3 masker længere henne og så 3 masker længere henne igen 3 stm osv osv?

Nogle gange skal man prøve et par gange før det lykkes... Jeg plejer at lave en kædemaskei den 2.  lm efter den lm du har lavet de tre i stangmasker i og så igen 3 stangmasker i den 2 lm herfter, hvis du forstår? 

Anmeld

25. august 2012

Karla

JulieE skriver:

Nogle gange skal man prøve et par gange før det lykkes... Jeg plejer at lave en kædemaskei den 2.  lm efter den lm du har lavet de tre i stangmasker i og så igen 3 stangmasker i den 2 lm herfter, hvis du forstår? 

Okay, tak ja, forstår det nu, så må jeg lige prøve mig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.