At hækle et tæppe til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.533 visninger
35 svar
0 synes godt om
21. august 2012

Karla

Hej

Jeg overvejer lidt at forsøge mig med at hækle et tæppe til baby.
Er der nogle af jer der har nogle gode fif, opskrifter eller noget?

Hvilket garn skal jeg bruge til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

roenlund

hvis det skal være simpelt ville jeg enten vælge at lave et hvor du "bare" hækler frem og tilbage med fast masker og så varierer farverne og ellers ville jeg lave granny stribes, det er også simpelt.

Jeg lavede et til liam som bølgede og da det var noget af det første jeg lavede krævede det meget tålmodighed og jeg måtte lave en del om...

Anmeld

21. august 2012

Karla

roenlund skriver:

hvis det skal være simpelt ville jeg enten vælge at lave et hvor du "bare" hækler frem og tilbage med fast masker og så varierer farverne og ellers ville jeg lave granny stribes, det er også simpelt.

Jeg lavede et til liam som bølgede og da det var noget af det første jeg lavede krævede det meget tålmodighed og jeg måtte lave en del om...

Okay tak for svar
Ville du så hækle små firkanter i forskellige farver og så sy dem sammen, eller ville du bare køre ud i et, med farveskift?

Hvilket garn har du brugt?

Anmeld

21. august 2012

JulieE

Jeg har lavet et tæppe til min datter af firkanter, som er blevet rigtig fint. Jeg brugte Bom-mix (mix af bomuldsgarn og acryl) fra hjertegarn. Det er super blødt og stadig ret holdbart 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. august 2012

Karla

JulieE skriver:

Jeg har lavet et tæppe til min datter af firkanter, som er blevet rigtig fint. Jeg brugte Bom-mix (mix af bomuldsgarn og acryl) fra hjertegarn. Det er super blødt og stadig ret holdbart 

Hold da op hvor er det flot! Det ser super lækkert ud
Har du hæklet firkanterne hver for sig og så syet dem sammen? Og har du bare hæklet frem og tilbage?

Anmeld

21. august 2012

Karla

JulieE skriver:

Fik lige set billedet ordentligt, og kan se du ikke bare har hæklet frem og tilbage Er der ikke svært at lave mønster i?

Anmeld

21. august 2012

Levi&LilysMor

Karla skriver:

Hej

Jeg overvejer lidt at forsøge mig med at hækle et tæppe til baby.
Er der nogle af jer der har nogle gode fif, opskrifter eller noget?

Hvilket garn skal jeg bruge til det?

Jeg er ikke færdig med mit , men har fundet det på garnstudiol, sådan et hvor der er blomst i midten og så går den ud i firkant, så hækler jeg dem sammen til sidst. Jeg har brugt tyndt bommuldsgarn i mange forskellige farver, den bliver fin 

Anmeld

21. august 2012

Karla

LevisMor skriver:

Jeg er ikke færdig med mit , men har fundet det på garnstudiol, sådan et hvor der er blomst i midten og så går den ud i firkant, så hækler jeg dem sammen til sidst. Jeg har brugt tyndt bommuldsgarn i mange forskellige farver, den bliver fin 

Okay, tak for svar

Jeg er også kigget lidt på de mønstre der er vedhæftet her, men ved bare ikke om jeg har evnerne til det
Hvor køber du bomuldsgarn? i en garnbutik? jeg har nemlig købt en del garn i forskellige supermarkeder, og kan ikke rigtig finde noget rigtig bomuldsgarn
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. august 2012

Levi&LilysMor

Karla skriver:

Okay, tak for svar

Jeg er også kigget lidt på de mønstre der er vedhæftet her, men ved bare ikke om jeg har evnerne til det
Hvor køber du bomuldsgarn? i en garnbutik? jeg har nemlig købt en del garn i forskellige supermarkeder, og kan ikke rigtig finde noget rigtig bomuldsgarn

Jeg har købt min i super brugsen, de er de flotteste farver, synes jeg og garnet passer perfekt til det jeg laver 

det ser sødt ud dem du har fundet 

Anmeld

21. august 2012

Karla

LevisMor skriver:

Jeg har købt min i super brugsen, de er de flotteste farver, synes jeg og garnet passer perfekt til det jeg laver 

det ser sødt ud dem du har fundet 

Okay tak

Så må jeg vist lige en smut forbi SuperBrugsen, der har jeg faktisk ikke kigget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.