Skuffet over far :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

FruK

Jeg kan godt forstå, at du er skuffet.

At påstå at 9 timer om ugen med sit eget barn er "meget", det er vist en overdrivelse - uanset, at der er nogen, der har mindre.

Jeg var alene med min søn i 6 år - dog først fra han var to år. Og min egen erfaring var, at min eks i starten heller ikke mente, at han havde "tid" til at have vores søn ret meget (dog stadig mere end din eks) på grund af arbejde. Efterhånden som sønnike er blevet større, er fars interesse dog vokset, og vi har udvidet samværet løbende. I dag har vi ham lige meget - og fik han lov, ville far lige så gerne have ham på fuld tid, som jeg vil.

Desværre er det jo sådan, at samvær er en ret, ikke en pligt, så det er nok svært at gøre noget ved at din eks ikke vil have jeres datter mere - udover selvfølgelig at snakke med ham om det. Men det lyder som om du har prøvet at banke fornuft ind i hovedet på ham. Og måske håbe på, at det ændrer sig med tiden. Nogle mænd er ikke så vildt interesserede i små børn - men synes det er "sjovere", når barnet bliver større.

Det ændrer ikke på, at du er meget "på", når du er så meget alene med hende. Den tid man har for sig selv er guld værd. Synd at far ikke kan forstå, at der er ligeså meget arbejde i at have hende alene for dig, som der er for ham.

Er det måske en mulighed for dig at finde en babysitter, en bekendt eller en anden, som kan have hende nogle timer ind i mellem, når du har brug for det?

Ingen tvivl om, at det burde være far, der tog en større del. Jeg mener også sagtens, at hun burde kunne overnatte hos ham oftere. Men det er nok bare svært at tvinge ham til, hvis han ikke selv synes det er en god ide.

Jeg vil gætte på, at han med 6 timers samvær om ugen og resten af tiden alene, har en del mere tid til sig selv, end han ville have haft, hvis I havde været sammen - hvilket vel var den oprindelige plan. Eller gad vide om han have forestillet sig, at han så også kunne nøjes med et par timer sammen med hende ind i mellem og så overlade resten til dig...?  

Håber I finder ud af det på en god måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Anonym trådstarter

betina23 skriver:

Nåh ja det kan jeg godt se det lidt surt
Jeg ville nok gå den vej så er der ikk spørg meget uvished omkring det hele for så har han det a gå efter nogle mænd skal li se alvoren i det før de åbner op og ka se mere ind dem selv håber du forstår er ikk så go til a formulere mig

Ja, jeg overvejer det også hvis det ikke bliver bedre - netop så jeg ved hvad jeg kan forholde mig til

Tak for dit svar  

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Øv, håber i finder ud af det. Vil han ikke tage hende mere de uger han ikke har hende på weekend?

Nej desværre 

Altså jeg kan godt overtale ham til de 9 timer om ugen, men så skal jeg hele tiden høre på hvor lidt han når og hvor travlt han har. Sådan har det været de sidste par måneder.

Så hellere lade ham så sin vilje nu - jeg håber bare han selv indser at det ikke er godt.... 

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg kan godt forstå, at du er skuffet.

At påstå at 9 timer om ugen med sit eget barn er "meget", det er vist en overdrivelse - uanset, at der er nogen, der har mindre.

Jeg var alene med min søn i 6 år - dog først fra han var to år. Og min egen erfaring var, at min eks i starten heller ikke mente, at han havde "tid" til at have vores søn ret meget (dog stadig mere end din eks) på grund af arbejde. Efterhånden som sønnike er blevet større, er fars interesse dog vokset, og vi har udvidet samværet løbende. I dag har vi ham lige meget - og fik han lov, ville far lige så gerne have ham på fuld tid, som jeg vil.

Desværre er det jo sådan, at samvær er en ret, ikke en pligt, så det er nok svært at gøre noget ved at din eks ikke vil have jeres datter mere - udover selvfølgelig at snakke med ham om det. Men det lyder som om du har prøvet at banke fornuft ind i hovedet på ham. Og måske håbe på, at det ændrer sig med tiden. Nogle mænd er ikke så vildt interesserede i små børn - men synes det er "sjovere", når barnet bliver større.

Det ændrer ikke på, at du er meget "på", når du er så meget alene med hende. Den tid man har for sig selv er guld værd. Synd at far ikke kan forstå, at der er ligeså meget arbejde i at have hende alene for dig, som der er for ham.

Er det måske en mulighed for dig at finde en babysitter, en bekendt eller en anden, som kan have hende nogle timer ind i mellem, når du har brug for det?

Ingen tvivl om, at det burde være far, der tog en større del. Jeg mener også sagtens, at hun burde kunne overnatte hos ham oftere. Men det er nok bare svært at tvinge ham til, hvis han ikke selv synes det er en god ide.

Jeg vil gætte på, at han med 6 timers samvær om ugen og resten af tiden alene, har en del mere tid til sig selv, end han ville have haft, hvis I havde været sammen - hvilket vel var den oprindelige plan. Eller gad vide om han have forestillet sig, at han så også kunne nøjes med et par timer sammen med hende ind i mellem og så overlade resten til dig...?  

Håber I finder ud af det på en god måde.

Hehe, ja den der med hvor meget tid han ville have haft hvis vi stadig havde været sammen har jeg prøvet at stille op...hans eneste svar var bare "men det er vi jo ikke" - så det tyder på at han godt selv ved at den ikke er helt gangbar 

Men nej, der er nok bare ikke så forfærdelig meget at gøre nu lige udover at håbe på at hans interesse vokser efterhånden som hun bliver ældre.

Jeg har overvejet at tage kontakt til hans mor og høre om de evt. har lyst til at låne hende et par timer nogle weekender. De vil jo også rigtig gerne se hende noget mere, og de er bange for at de ikke vil få samme forhold til hende som til deres andre børnebørn, så det kunne være en løsning. De bor kun en halv times kørsel herfra (og så kunne jeg også lige benytte lejligheden til at "sladre" lidt til hans mor, hehe") 

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

brækker mig snart over alle de latterlige klamme mænd der gerne vil være far på et papir men ikke i virkeligheden - de skulle fandme skamme sig noget så grufuldt at tisstrolden hold op med at virke!!!!!

Nåh back til fokus..

1. Jeg synes du lyder til at tackle det SÅ flot - virkelig!! så  til dig for det...

2. Som en anden nævner så synes jeg du skal prøve at overveje om statsamtet måske kunne være en løsning. Jeg ved godt "føler" det er en faliterklæring men det er det ikke selvom det er svært ikke at føle sådan..

3. Hvis han mener du vælger hende fra i 9 timer om ugen hvad så med ugens 159 timer? Der vælger HAN hende jo fra ( i princippet ) - har du prøvet at stille ham det regnestykke??

4. Jeg synes du skal gøre op med dig selv om du ville få flere fordele i dit liv ved at flytte tættere på din familie, og hvis du får det så flyt

Tak 

Ja, det regnestykke har jeg prøvet at stille op, men det kan ifølge ham slet ikke sammenlignes, for jeg er jo på barsel og har sååå megen tid til mig selv 

Samtidig siger han at han ikke synes han kan nå at få lavet noget når han har hende... Men det burde jeg åbenbart kunne... 

Og ja, jeg er også træt af de mænd der gerne vil have og lave børn men så alligevel ikke er klar til ansvaret.

Manden er 31, så det burde ikke være alderen 

Anmeld

21. august 2012

Mumto3

Anonym skriver:

Hehe, ja den der med hvor meget tid han ville have haft hvis vi stadig havde været sammen har jeg prøvet at stille op...hans eneste svar var bare "men det er vi jo ikke" - så det tyder på at han godt selv ved at den ikke er helt gangbar 

Men nej, der er nok bare ikke så forfærdelig meget at gøre nu lige udover at håbe på at hans interesse vokser efterhånden som hun bliver ældre.

Jeg har overvejet at tage kontakt til hans mor og høre om de evt. har lyst til at låne hende et par timer nogle weekender. De vil jo også rigtig gerne se hende noget mere, og de er bange for at de ikke vil få samme forhold til hende som til deres andre børnebørn, så det kunne være en løsning. De bor kun en halv times kørsel herfra (og så kunne jeg også lige benytte lejligheden til at "sladre" lidt til hans mor, hehe&quot 

Det synes jeg er en rigtiggod ide! På lang sigt kan det være rigtig godt for dig hvis du kan trække lidt på farmor, måske uden omfar, ind i mellem.Overhør at han siger du vælger din datter fra. Det gør du bestemt ikke!!! Men lad farmor, få en farmor eftermiddag en gang om ugen hvis det kan lade sig gøre. Du får mere frihed, du ved at farmor bakker din datter op og får et godt. Forhold til hende. Du ved aldrig hvad der sker senere hvis han får en ny kæreste en dag, og så er det altså super godt hvis farmor er på din side :-)

Anmeld

21. august 2012

FruK

Anonym skriver:

Jeg har overvejet at tage kontakt til hans mor og høre om de evt. har lyst til at låne hende et par timer nogle weekender. De vil jo også rigtig gerne se hende noget mere, og de er bange for at de ikke vil få samme forhold til hende som til deres andre børnebørn, så det kunne være en løsning. De bor kun en halv times kørsel herfra (og så kunne jeg også lige benytte lejligheden til at "sladre" lidt til hans mor, hehe") 

Han har da nok lidt dårlig samvittighed...!

Jeg synes det kunne være en super god ide med hans mor. Måske ville jeg bare nævne for hende, at hun er velkommen til at se datteren, når hun har lyst, og så lade hende selv komme.

Hvis hun har lyst er det jo i hvertfald win/win/win - både for jeres datter, for farmor og for dig.

og ja, nogle gange kan det være en fin strategi at sladre lidt til mor. Måske han lytter mere til hende, end til dig.

Anmeld

21. august 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Nej desværre 

Altså jeg kan godt overtale ham til de 9 timer om ugen, men så skal jeg hele tiden høre på hvor lidt han når og hvor travlt han har. Sådan har det været de sidste par måneder.

Så hellere lade ham så sin vilje nu - jeg håber bare han selv indser at det ikke er godt.... 

Øv. Måske han finder ud af, at han savner hende og gerne vil se hende lidt mere.

Anmeld

21. august 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg håber godt nok heller ikke at det fortsætter. Han har altid sagt at hvis han nogensinde blev deltidsfar så vil han aldrig "svigte" sine børn som hans egen far der flyttede til udlandet.

Og ja, jeg tror bare den dårlige samvittighed over for sine børn er en mors lod i livet - selvom det i dette tilfælde burde være far der havde dårlig samvittighed 

Det er surt at man skal have det dårligt med at ønske sig selv lidt fritid. Jeg går i motionscenter og det er vigtigt at jeg vedligeholder det pga. en dårlig ryg, men efterhånden bliver det sværere at finde tid til at komme derned 

Kom til at tænke på om du ikke har en veninde du stoler på, som kan se efter din datter engang imellem, så du lige får lidt tid til dig selv? Det behøver jo ikke være en hel dag eller med overnatning - måske bare et par timer.

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Kom til at tænke på om du ikke har en veninde du stoler på, som kan se efter din datter engang imellem, så du lige får lidt tid til dig selv? Det behøver jo ikke være en hel dag eller med overnatning - måske bare et par timer.

Min nærmeste veninde bor desværre i Århus og har ikke bil... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.