Skuffet over far :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

betina23

Først en kræmmer
Jeg ville flytte tætter på min familie så i ka nyde hinanden og du få lidt støtte ang faderen har en veninde der lage sin ex på køl han fik ikk sin søn før hun følte han virkelig gad ham for hun måtte også hente ham tidligere og følte ikk han ville da han tit aflyste han ellers gå til statsforvaltningen og få en ordning der måske heder hver anden weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

nielsen80

Puha synes godt nok han virker meget egoistisk og tarvelig ham din ex. Kan godt orstå du er ked af det

Man har mest lyst til at råde dig til at tale med store bogstaver, og fortælle ham nogle sandheder, men kan jo godt se det ikke gavner hverken dig eller din datter, at mor og far skændes og samarbejdet måske forringes - selvom han godt kunne fortjene en ordentlig omgang!

Det jeg umiddelbart tænker er, har du evt. noget familie( bedsteforældre, ex-svigerforældre, søster eller andet), der kunne tage jeres datter fast en gang om ugen, og derved aflaste dig? Det skulle selvfølgelig være en både du og din datter er tryg ved, men det at kunne hjælpe på et mere regelmæssig basis, kan virkelig være en gevinst for alle partner. Her snakker jeg af erfaring, da jeg ofte hentet og passet min nevø da han var lille. Det har virkelig givet et helt andet forhold til ham, end jeg ellers ville have haft.

Til sidst får du lige en , synes at kunne læse ud af dit indlæg, at du sluger mange kameller for at sikre et godt samarbejde med din datters far. Det skal du virkelig have ros for.

Anmeld

21. august 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Nogle af jer ved sikkert hvem jeg er da jeg kort omtalte situationen i et andet indlæg tidligere, men vælger lige anonymitet her så den ikke kan googles. Hvis I gerne vil tilkendegive at I ved hvem jeg er, så skriv lige en PB

Situationen er den at jeg er alene med min datter. Hendes far og jeg bor tæt på hinanden og har samarbejdet ganske fint omkring samværet. Vi gik fra hinanden for 5 mdr. siden da vores datter var 3 mdr.

Vi har de sidste 4 mdr. kørt en ordning der hedder at hun er hos sin far mandag, onsdag og fredag fra 15.30 - 18.30 - dvs. 9 timer om ugen. For knap 3 uger siden aftalte vi så også at han skulle have hende på overnatning  hver 3. weekend.

De 3x3 timer om ugen bruger jeg på alt det jeg ikke lige kan med baby på armen; rengøring, træning, slår græs, drikker en kold øl nede i byen med venner osv. Det er min eneste fritid da al min familie og nærmeste venner bor langt fra mig.

I sidste uge meldte min eks så ud at han ikke synes han har tid nok til sig selv i ugen, så han ville gerne have hende mindre i løbet af ugen - nærmere betegnet 2 gange om ugen á 3 timer.

Jeg blev faktisk rigtig ked af det og skuffet, for jeg mener at han har prioriteret helt forkert. Han arbejder en del, og jeg mener ikke at det burde være vigtigere end hans datter. Han går ikke til noget og har ikke andre forpligtelser.

Før vi fik vores datter var han temmelig "skruk" - han har længe været klar til baby, og i første omgang gik jeg med på projekt baby for hans skyld...naturligvis blev jeg også babyklar og nu er hun mit ét og alt 

Jeg er heller ikke i tvivl om at han elsker hende, men nogle gange tror jeg han elsker tanken om hende og dét at være far frem for selve hende og det ansvar der følger når han står i det 

Jeg forstår ikke hvorfor han pludselig vælger som han gør... Hvordan kan han finde på at vælge hende fra til fordel for mere fritid?

Når jeg spørger ind til det bliver han sur på mig og siger at det ikke er fordi han vælger hende fra, han mener bare ikke at han har tiden.

Han siger så også at jeg jo også selv "vælger hende fra" når jeg vil have ham til at tage hende de 9 timer om ugen og at jeg skal være glad, da der jo er mange deltidsfædre der kun har deres børn hveranden weekend.

Jeg mener jo til gengæld det er ham der burde være glad for at have mulighed for at have sit barn så meget 

Er virkelig ked af at han ikke ser det på samme måde, og er endnu mere ked af at vores datter skal være "kastebold" på den måde, så jeg gik med til at han kun har hende 6 timer om ugen (dog stadig 3 gange men á 2 timer) - dette gjorde jeg udelukkende pga. min dårlige samvittighed overfor vores datter.

Tak fordi jeg måtte læsse af.

Jeg tror godt nok jeg ville sætte ham ned og vise ham et skema over de ting jeg kunne nå, med barn i hjemmet. Han er jo ikke et enestående eksempel - der er ingen af os der når bare halvdelen når man er alene med barn. Han lyder som om han har brug for et seriøst realitetstjek.

Virker samtalen ikke, kan du jo foreslå ham at I ordner den i statsforvaltningen. Han var helt selv med på at lave barnet, han må også helt selv tage konsekvensen. Selvfølgeligt gør det ondt indeni når det virker som om han fravælger barnet, men jeg tror nu mere på det er hans manglende evner til at få planlagt, tilrettelagt og udført - som mange mænd døjer med at kunne overskue. Helt simpel fysiologisk forklaring er der også på det: Kvinders hjernebro er større og vi kan derfor rykke flere informationer ad gangen. Det gør at vi kan høre radio, vaske op, have samtale med manden og ordne regninger samtidigt. Langt de fleste mænd kan lige klare opvasken og en hyggesnak samtidigt
Uden det jo skal ende ud i at pege fingre af hinanden, han lyder til at være en af dem...

Har du spurgt ham hvad han havde forestillet sig? Hvorfor det er rimeligt at jeres fælles barn pludeligt bliver mest dit? Om han egentligt havde forestillet sig at du havde flere timer i døgnet end ham?

Jeg havde sat ham ned og taget snakken med ham. Forklaret ham at enten hjalp han til med jeres fælles barn, eller også måtte du gøre andre tiltag for at du kan få frigivet tid - som han jo bare egoistisk rager til sig.

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Phoenix skriver:

Ok, men hvad vil han gøre når han skal til at have hende på overnatning ? Man trapper jo også langsom samværet op i omfang. Ville nok i dit sted få samværet opgjort i statsforvaltningen. Hvilket kan være nemmere med dem som mellemmand og mægler i forhold til samvær. 

Han har hende på overnatning nu - hver 3. weekend. De sidste 2 gange tog han hjem til sine forældre med hende - han siger det er for at de også kan få et godt forhold til hende, og det er jeg rigtig glad for. Det ønsker jeg bestemt også, men jeg tror også det er lidt for hans egen skyld, så de kan aflaste ham lidt for noget af ansvaret.

Jeg har overvejet statsamtet - har hele tiden set det lidt som en falliterklæring da vi jo hele tiden har været enige om at klare det selv, men nu ved jeg ikke...

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Du kæmper fordi du ved, at det bedste for din datter er, at hun ser sin far så meget som det er muligt og ja, selvfølgelig har du behov for fritid. Jeg bor sammen med faren til min datter og jeg trænger også til alenetid, det gør vi alle. Så forstår dig så udmærket!

Håber ikke han gør det samme når hun bliver ældre, altså skære i deres tid sammen, for en dag vil hun nok føle at hun bliver valgt fra. Lidt som du gør nu - på hendes vegne.

Jeg håber godt nok heller ikke at det fortsætter. Han har altid sagt at hvis han nogensinde blev deltidsfar så vil han aldrig "svigte" sine børn som hans egen far der flyttede til udlandet.

Og ja, jeg tror bare den dårlige samvittighed over for sine børn er en mors lod i livet - selvom det i dette tilfælde burde være far der havde dårlig samvittighed 

Det er surt at man skal have det dårligt med at ønske sig selv lidt fritid. Jeg går i motionscenter og det er vigtigt at jeg vedligeholder det pga. en dårlig ryg, men efterhånden bliver det sværere at finde tid til at komme derned 

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Mariesmor110610 skriver:

Hej... Vil starte med at give dig en krammer... Jeg kender de følelser man sidder med i den situation som mor, du føler ikke dit barn er godt nok, ikke ønsket og elsket af faren, at dit barn ikke er vigtigt nok...

Jeg står i samme situation, min datters far har kun tid til at se hende hver 14 dag, Alt andet jeg tilbyder har han ikke tid til, tilbød ham at have hende ekstra dage her i ferien, det havde han ikke tid til forshan skulle slappe af, han har lige aflyst en weekend fordi at han skadestruktiv, spørger ofte om jeg kan hente hende tidligere fordi at han skal noget,hun bliver aldrig inviteret til noget i hans familie...

Du kan kom mor ikke gøre en sk*d, bare håbe megen vokser med opgaven og ønsker at se hende mere...

Hvad holder dig til at blive boende,? Hvorfor ikke flytte tættere på din familie, så kan de hjælpe dig, din datter vil få så meget glæde af det...

Jeg ville ikke kunne have klaret det uden mit netværk, lige at kunne tage hjem til mor og bare slappe af mens hun leger med baby...

Held og lykke ( beklager stavefejl er på over Tlf og den har lidt sit eget liv)

Åh, din eks lyder godt nok endnu værre 

Jeg forstår slet ikke hvordan de kan gøre det... det er jo også deres børn; deres kød og blod. Jeg savner min datter bare hun har været hos sin far i 3 timer 

Forstår ikke hvordan de bare kan undvære dem...

Jeg ville gerne bo tættere på min familie, men de bor knap 150 km væk ( i vestjylland) og jeg selv bor i Fredericia hvor jeg pt. har arbejde men starter uddannelse i Odense til februar. En uddannelse jeg desværre ikke kan tage tættere på familien.

Anmeld

21. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Nogle af jer ved sikkert hvem jeg er da jeg kort omtalte situationen i et andet indlæg tidligere, men vælger lige anonymitet her så den ikke kan googles. Hvis I gerne vil tilkendegive at I ved hvem jeg er, så skriv lige en PB

Situationen er den at jeg er alene med min datter. Hendes far og jeg bor tæt på hinanden og har samarbejdet ganske fint omkring samværet. Vi gik fra hinanden for 5 mdr. siden da vores datter var 3 mdr.

Vi har de sidste 4 mdr. kørt en ordning der hedder at hun er hos sin far mandag, onsdag og fredag fra 15.30 - 18.30 - dvs. 9 timer om ugen. For knap 3 uger siden aftalte vi så også at han skulle have hende på overnatning  hver 3. weekend.

De 3x3 timer om ugen bruger jeg på alt det jeg ikke lige kan med baby på armen; rengøring, træning, slår græs, drikker en kold øl nede i byen med venner osv. Det er min eneste fritid da al min familie og nærmeste venner bor langt fra mig.

I sidste uge meldte min eks så ud at han ikke synes han har tid nok til sig selv i ugen, så han ville gerne have hende mindre i løbet af ugen - nærmere betegnet 2 gange om ugen á 3 timer.

Jeg blev faktisk rigtig ked af det og skuffet, for jeg mener at han har prioriteret helt forkert. Han arbejder en del, og jeg mener ikke at det burde være vigtigere end hans datter. Han går ikke til noget og har ikke andre forpligtelser.

Før vi fik vores datter var han temmelig "skruk" - han har længe været klar til baby, og i første omgang gik jeg med på projekt baby for hans skyld...naturligvis blev jeg også babyklar og nu er hun mit ét og alt 

Jeg er heller ikke i tvivl om at han elsker hende, men nogle gange tror jeg han elsker tanken om hende og dét at være far frem for selve hende og det ansvar der følger når han står i det 

Jeg forstår ikke hvorfor han pludselig vælger som han gør... Hvordan kan han finde på at vælge hende fra til fordel for mere fritid?

Når jeg spørger ind til det bliver han sur på mig og siger at det ikke er fordi han vælger hende fra, han mener bare ikke at han har tiden.

Han siger så også at jeg jo også selv "vælger hende fra" når jeg vil have ham til at tage hende de 9 timer om ugen og at jeg skal være glad, da der jo er mange deltidsfædre der kun har deres børn hveranden weekend.

Jeg mener jo til gengæld det er ham der burde være glad for at have mulighed for at have sit barn så meget 

Er virkelig ked af at han ikke ser det på samme måde, og er endnu mere ked af at vores datter skal være "kastebold" på den måde, så jeg gik med til at han kun har hende 6 timer om ugen (dog stadig 3 gange men á 2 timer) - dette gjorde jeg udelukkende pga. min dårlige samvittighed overfor vores datter.

Tak fordi jeg måtte læsse af.

brækker mig snart over alle de latterlige klamme mænd der gerne vil være far på et papir men ikke i virkeligheden - de skulle fandme skamme sig noget så grufuldt at tisstrolden hold op med at virke!!!!!

Nåh back til fokus..

1. Jeg synes du lyder til at tackle det SÅ flot - virkelig!! så  til dig for det...

2. Som en anden nævner så synes jeg du skal prøve at overveje om statsamtet måske kunne være en løsning. Jeg ved godt "føler" det er en faliterklæring men det er det ikke selvom det er svært ikke at føle sådan..

3. Hvis han mener du vælger hende fra i 9 timer om ugen hvad så med ugens 159 timer? Der vælger HAN hende jo fra ( i princippet ) - har du prøvet at stille ham det regnestykke??

4. Jeg synes du skal gøre op med dig selv om du ville få flere fordele i dit liv ved at flytte tættere på din familie, og hvis du får det så flyt

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

betina23 skriver:

Først en kræmmer
Jeg ville flytte tætter på min familie så i ka nyde hinanden og du få lidt støtte ang faderen har en veninde der lage sin ex på køl han fik ikk sin søn før hun følte han virkelig gad ham for hun måtte også hente ham tidligere og følte ikk han ville da han tit aflyste han ellers gå til statsforvaltningen og få en ordning der måske heder hver anden weekend

Jeg ville gerne bo tættere på min familie, men de bor knap 150 km væk ( i vestjylland) og jeg selv bor i Fredericia hvor jeg pt. har arbejde men starter uddannelse i Odense til februar. En uddannelse jeg desværre ikke kan tage tættere på familien.

Jeg har heller ikke rigtig noget ønske om at flytte her fra området da jeg elsker det - ville hellere at min familie ville flytte herover, hehe 

Har også overvejet om vi er nødt til at gå gennem statsamtet alligevel. Ville gerne have undgået det, men det kan godt være at det er eneste udvej...

Anmeld

21. august 2012

betina23

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke rigtig noget ønske om at flytte her fra området da jeg elsker det - ville hellere at min familie ville flytte herover, hehe 

Har også overvejet om vi er nødt til at gå gennem statsamtet alligevel. Ville gerne have undgået det, men det kan godt være at det er eneste udvej...

Nåh ja det kan jeg godt se det lidt surt
Jeg ville nok gå den vej så er der ikk spørg meget uvished omkring det hele for så har han det a gå efter nogle mænd skal li se alvoren i det før de åbner op og ka se mere ind dem selv håber du forstår er ikk så go til a formulere mig

Anmeld

21. august 2012

Kofoed.

Øv, håber i finder ud af det. Vil han ikke tage hende mere de uger han ikke har hende på weekend?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.